سلامت

چی بخورم پریود بشم

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر ماه خانم‌ها پریود شدن در زمان مخصوص خود است. رسیدن به موعد مقرر پریودی و رخ ندادن خون ریزی ماهیانه برای بسیاری از خانم‌ها ممکن است بسیار استرس زا باشد. گاهی اوقات دلایلی مانند استرس، پرخوری یا فشار بی‌رویه نیز باعث بی‌نظمی در پریود می‌شود.

همچنین زنانی که بیماری تنبلی تخمدان یا سایر مشکلات باروری مشابه دارند، ممکن است هر ماه قاعدگی با تأخیر رخ دهد.

گاهی اوقات زنان به دلایل مختلف، از جمله برنامه‌ریزی برای سفرهای سیاحتی، زیارتی، عروسی و… دوران قاعدگی خود را به تأخیر می‌اندازند. برای انجام این کار، برخی از افراد از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند و برخی دیگر از داروهای طب سنتی، از سوی دیگر، برخی از خانم‌ها از علت اینکه زودتر از هر ماه بدون هیچ دلیل خاصی پریود می‌شوند، به پزشک زنان شکایت می‌کنند.

اگر می‌خواهید زودتر از حد معمول پریود بشوید، ادامه این مقاله را حتماً دنبال کنید. در اینجا ما شما را با غذاهایی که باعث قاعدگی زودرس می‌شوند آشنا می‌کنیم، اما توصیه ما به شما این است که اجازه دهید بدن به‌طور خودکار و منظم چرخه قاعدگی را طی کند و آن را به روش‌های مختلف به جلو و عقب نیاندازید و نظم طبیعی بدنتان را برهم نزنید.

زعفران چی بخورم پریودم بشم

مهمترین و شناخته شده‌ترین گیاه دارویی برای قاعدگی زودرس، زعفران است. شما باید ۱۰ روز قبل از شروع قاعدگی شروع به مصرف دم کرده زعفران کنید. می‌توانید ۱۰ گرم زعفران را در ۱ لیتر آب جوش دم کرده و در 2 الی 3 وعده (هر بار یک لیوان) بنوشید.

نکات مهم:

مصرف زیاد زعفران منجر به مسمومیت و حتی مرگ می‌شود.
مصرف زیاد زعفران در دوران بارداری نیز باعث سقط جنین می‌گردد.

حتما مقاله چی بخورم خونم تصفیه بشه رو بخونید!

زنجبیل

زنجبیل یک داروی سنتی برای القاء پریود است و باعث انقباضات رحمی می‌شود. برای درمان پریودهایی که بسیار به تأخیر افتاده‌اند، ترکیب چای زنجبیل و جعفری توصیه می‌شود.

زنجبیل را به صورت چای با عسل یا زنجبیل خام همراه با عسل می‌توان مصرف کرد. از چند روز پیش از موعد پریودتان یک لیوان آب زنجبیل تازه را با آب (با نسبت ۲ به ۱) ترکیب کنید و هر روز صبح با معده خالی آن را بنوشید.

گشنیز

خوردن سبزی گشنیز یا تخم گشنیز موثرترین درمان خانگی برای درمان پریود نامنظم و جلو انداختن آن است.
یک قاشق چای خوری تخم گشنیز را با یک استکان آب بجوشانید و بعد با یک صافی دانه‌ها را برداشته و محلول باقی مانده را چند روز پیش از پریود، روزی ۳ مرتبه بنوشید.

گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت قاعدگی را تنظیم می‌کند و برگ این گیاه ورم‌های رحمی را بهبود می‌بخشد و عفونت را پاکسازی می‌کند. فواید آن به قدری زیاد است که از این گیاه در قرص‌های گیاهی تنظیم قاعدگی و کاهش خونریزی استفاده می‌شود.

دانه‌های کاروم

ترکیب دانه‌های کاروم با شکر زرد، علاوه بر کاهش دل درد قاعدگی، آن را نیز جلو می‌اندازد.۱ قاشق چایخوری دانه کاروم و ۱ قاشق چای خوری شکر زرد را در یک لیوان آب جوشانده و صبح‌ها آن را با معده خالی بنوشید.

آناناس

آناناس منبع غنی از آنزیم برملاین است که استروژن و هورمون‌های دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین خاصیت گرمابخشی دارد و می‌توان در مقادیر زیاد مصرف کرد.

زیره سبز

زیره در تسکین دردهای پیش از قاعدگی بسیار مؤثر است. این دانه‌های مقوی چرخهٔ قاعدگی را تنظیم می‌کنند و قاعده‌آور است.

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا توانایی تثبیت و بهبود هورمون‌ها و رفع مشکلات مربوط به قاعدگی را دارد. انواع دیگر ماهی و روغن ماهی‌ها نیز برای تنظیم قاعدگی مفید هستند.

بادام

این مغزهای سالم و مغذی سرشار از پروتئین و فیبر هستند که به تعدیل هورمون‌ها و منظم شدن پریود کمک می‌کنند.

زردچوبه

یک قاشق زردچوبه را با یک لیوان آب جوشانده و آن را روزی دو مرتبه بنوشید تا پریودتان را جلو بیاندازد. بهتر است مصرف آن را ده روز پیش از موعد قاعدگیتان آغاز کنید.

ویتامین C

میزان بالای ویتامین C می‌تواند با افزایش میزان استروژن در بدن، پریود را جلوتر از موعد بیاندازد. افزایش میزان استروژن سبب بیشتر شدن انقباضات رحم می‌شود که در نتیجه خونریزی را جلو می‌اندازد.
همچنین ویتامین C می‌تواند میزان پروژسترون را کاهش دهد که سبب ریزش دیواره‌های رحم و جلو افتادن پریود می‌شود. می‌توانید مواد غذایی سرشار از ویتامین C مانند مرکبات، کیوی، گوجه، بروکلی اسفناج، جوانه بروکسل و فلفل قرمز و سبز را مصرف کنید.

جعفری

قرن هاست که از جعفری برای تحریک پریود استفاده می‌شود. اپیول و میریستیسن، دو ماده موجود در جعفری، انقباضات رحم را تحریک می‌کنند که نتیجه آن جلو انداختن چرخه قاعدگی است.
دو قاشق غذاخوری جعفری تازه را با یک فنجان آب جوش ترکیب کنید و اجازه دهید حدود ۵ دقیقه دم بکشد. می‌توانید روزی ۲ مرتبه چای جعفری بنوشید.

پاپایا (انبه هندی)

انبه از میوه‌های قاعده آور و مفید برای باز شدن قاعدگی است. پاپایای خام انقباضات رحم را تحریک کرده و میزان هورمون استروژن را افزایش داده و به جلو افتادن پریود کمک می‌کند.
پاپایا را به صورت خام می‌توانید مصرف کنید یا آب آن را دو مرتبه در طول روز بنوشید. مصرف یک فنجان آب پاپایا در اواسط چرخه قاعدگی می‌تواند مفید باشد.

زنجبیل

چای زنجبیل یکی از قوی‌ترین گیاهانی است که پریود را جلو می‌اندازد. برای درمان پریودهایی که بسیار به تأخیر افتاده‌اند، ترکیب چای زنجبیل و جعفری توصیه می‌شود.
زنجبیل را به صورت چای با عسل یا زنجبیل خام همراه با عسل می‌توان مصرف کرد. از چند روز پیش از موعد پریودتان یک لیوان آب زنجبیل تازه را با آب (با نسبت ۲ به ۱) ترکیب کنید و هر روز صبح با معده خالی آن را بنوشید.

کرفس

کرفس طبیعی‌ترین و بی خطرترین روش است و مصرف کرفس توسط پزشکان توصیه می‌شود. مصرف آب کرفس تازه ۲ بار در روز می‌تواند جریان خون به سمت لگن و رحم را سرعت ببخشد و در نتیجه پریود را جلو بیاندازد.

تخم گشنیز

خوردن سبزی گشنیز یا تخم گشنیز موثرترین درمان خانگی برای درمان پریود نامنظم و جلو انداختن آن است.
یک قاشق چای خوری تخم گشنیز را با یک استکان آب بجوشانید و بعد با یک صافی دانه‌ها را برداشته و محلول باقی مانده را چند روز پیش از پریود، روزی ۳ مرتبه بنوشید.

دانه رازیانه

مصرف جوشیده دانه رازیانه یا خوردن عرق رازیانه صبح‌ها با معده خالی برای داشتن قاعدگی منظم به شما کمک می‌کند.

انار

آب انار برای جلو انداختن پریود به شما کمک می‌کند. حداقل از ۱۰ الی ۱۵ روز پیش از زمان پریود، سه مرتبه در روز آب انار بنوشید یا آب انار را با آب نیشکر به نسبت مساوی مخلوط کرده و روزانه ۴ مرتبه آن را بنوشید.

پنیر سویا

پنیر سویا سرشار از کلسیم است و ترکیب خوبی در برنامه غذایی روزانه و منظم کردن قاعدگی می‌تواند باشد.

شیر سویا

شیر سویا برای افراد گیاهخوار و افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مفید است. شیر سویا حاوی فیتواستروژن است و به تنظیم قاعدگی‌های سخت کمک می‌کند.

قهوه سیاه

قهوه سیاه (black coffe) یکی دیگر از روش‌های جلو انداختن پریود با تغذیه است که باعث می‌شود تا پوشش رحم سست شود و دوره قاعدگی آغاز شود.

دونگ کوی

دونگ کوی چندین سال است که به عنوان یک داروی گیاهی در طب چینی استفاده می‌شود. این دارو با تحریک ماهیچه‌های رحم و بهبود جریان خون در قسمت لگن باعث جلو افتادن زمان پریود می‌شود. شما می‌توانید این گیاه را به صورت کپسول از داروخانه تهیه کنید.

گز علفی

یک قاشق غذاخوری تخم شوید را با یک مشت گل گاوزبان دم کرده، سپس نیم سیر (۷۵ گرم) گز علفی را خرد کرده و به دم کرده اضافه نمایند. بعد از نیم ساعت آن را صاف نموده نوش جان کنند. زمان باز شدن از سه روز پس از مصرف دم نوش تا ۱۲ روز حتمی است.

کنجد

کنجد سریع‌ترین قاعده آوراست. مقدار ۱۵۰ گرم کنجد را آسیاب کرده، در ۲ لیوان آب جوش بریزید و شیره آن را بگیرید. هر روز صبح و شب، هر بار یک لیوان از آن بنوشید.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا