سلامت

چی بزنم جوشام بره

از بین بردن سریع جوش

«چی بزنم جوشام بره؟» یکی از پرسش هابی متداول مردم است و بسیاری به دنبال از بین بردن جوش‌ها در مدت زمان کوتاهی هستند.

با توجه به اینکه یکی از شایعترین مشکلات پوستی در تمام جهان، جوش‌ها هستند و در بیشتر مواقع جوش‌ها در ناخوشایندترین زمان، قبل از مهمانی، قبل از جلسه کاری و.. بر روی پوست ظاهر می‌شوند

باید راهکارهایی برای از بین بردن سریع آنها بلد باشیم. با دانستن راهکارهایی برای از بین بردن جوش‌ها، دیگر نیازی به رنج بردن از جوش‌های التهابی و زشت نیستید. ما در ادامه این مقاله ۵ راهکار طلایی برای از بین بردن سریع جوش را برای شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از یخ برای از بین بردن جوش ها

برخی از جوش‌ها التهابی هستند و بهترین راه برای درمان سریع آنها، استفاده از یخ است. مقداری یخ را در پارچه ای نخی بپوشانید و در هر بار استفاده ۳ یا ۴ دقیقه بر روی جوش‌های التهابی قرار دهید.

اگر یخ به زودی آب می‌شود و صورت شما را خیس می‌کند، پیش از اینکه یخ را در پارچه بپوشانید، آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و بعد از آن پارچه را دورش بپیچید. با تکرار ۳ یا ۴ دفعه در روز این کار، به مقدار قابل توجهی پوست تسکین داده می‌شود و جوش‌ها از بین می‌روند.

آسپرین له شده را بر روی جوش‌ها بمالید

جوش بر اثر آلودگی‌های پوستی و بسته شدن منافذ پوست ایجاد می‌شود. چربی‌های اضافه و آلوده بر روی پوست نیز می‌توانند به جوش‌های آزار دهنده تبدیل شوند.

آسپرین حاوی موادی به نام اسید سالیسیلیک است که این ماده در از بین بردن چربی‌های اضافی پوست بسیار مؤثر است. یک یا دو عدد قرص آسپرین را له کرده و با چند قطره آب مخلوط کنید به طوری که خمیری نرم به دست ایبد.

خمیر به دست آمده را به‌طور مستقیم بر روی جوش‌ها بمالید. این خمیر قرمزی و تورم جوش را کاهش داده و درد ناشی از به وجود آمدن جوش را تسکین می‌دهد. اجازه دهید خمیر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی جوش‌ها بماند سپس پس از گذشت مدت زمان گفته شده، صورت خود را با آب گرم بشویید.

از کرم‌های موضعی برای از بین بردن جوش‌ها استفاده کنید

برخی از کرم‌های دارویی وجود دارند که برای از بین بردن جوش‌ها استفاده می‌شوند. این کرم‌ها شامل موادی مانند اسید سالیسیلیک هستند که در کاهش التهابات و از بین بردن جوش بسیار مؤثر واقع می‌شوند.

این داروها با نام داروهای مختص آکنه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند. یکی از ماده‌های مهم دیگر که در این داروها یافت می‌شود، بنزوئیل پراکسید است.

این ماده علاوه بر اینکه چربی ای اضافه پوست را از بین می‌برد، در از بین بردن سلول‌های مرده پوست و همچنین باکتری‌های پوستی بسیار مؤثر است.

این دو ماده نام برده شده کاملاً بی خطر هستند اما بهتر است در استفاده از آنها زیاده روی نکنید و با توجه به نیاز پوست خود، تعداد دفعات استفاده ار تعیین کنید.

یک نکته مهم در استفاده از این محصولات وجود دارد و توصیه می‌کنیم به آن دقت کنید. اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید هر دو اثر خشک‌کنندگی دارند و استفاده بیش از حد از آنها باعث تحریک پوست و در نتیجه خشک می‌شود.

پس از استفاده از داروهایی که حاوی ان دو ماده هستند، در معرض نور خورشید قرار نگیرید زیرا پوستتان تیره می‌شود. به‌طور کل برای استفاده از این محصولات جوانب احتیاط را رعایت کرده و از مصرف بیش از حد آنها خودداری کنید.

استفاده از ماسک صورت

در بازار و داروخانه‌ها ماسک‌های بسیاری یافت می‌شود که برای جوش صورت مفید هستند، اما این ماسک‌ها دارای مواد شیمیایی بوده و استفاده مداوم از آنها باعث آسیب رسیدن به پوست می‌شود.

برخی از ماسک‌های خانگی هستند که برای باز کردن منافذ پوست و همچنمین کاهش التهابات ناشی از جوش صورت، بسیار مؤثر واقع می‌شوند.

لایه برداری و آبرسانی پوست برای کاهش جوش‌های صورت و التهابات پوستی بسیار مؤثر هستند و اگر شما به صورت مداوم این مراقبت‌ها را انجام دهید، دیگر دچار آکنه نخواهید شد.

مقداری موز را له کرده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این ترکیب یک ماسک فوق‌العاده برای از بین بردن جوش و کاهش التهابات پوستی است.

برخی دیگر از روغن‌های طبیعی و موادی مانند گوگرد در از بین بردن التهابات و جوش‌ها بسیار مؤثر هستند و راهی مناسب برای درمان سریع جوش به‌شمار می‌روند. درست است که گوگرد بویی بسیار بد دارد، اما برای از بین رفتن جوش‌ها باید این بو را تحمل کرد.

مزوتراپی صورت، راهی عالی برای از بین رفتن جوش ها

مزوتراپی از درمان‌های عالی برای جوانسازی پوست و بهبود ریزش مو به‌شمار می‌رود. به صورت کلی در مزوتراپی دو درمان انجام می‌شود.

یکی درمان مشکلات پوستی و دیگری درمان ریزش مو. در مزوتراپی موادی از جمله ویتامین‌ها، هورمون‌ها، عصاره گیاهی، آنزیم‌ها و.. به عمق پوست تزریق می‌شود.

اگه میخواهید بدانید مزوتراپی چیست؟ این مقاله رو حتما بخوانید!!!

مزوتراپی را در نواحی مختلف پوست و به منظور درمان‌های متعدد انجام می هند. یکی از درمان‌هایی که به وسیله مزوتراپی انجام می‌شود، از بین بردن جوش‌های التهابی و جای جوش است.

با تزریق مواد مخصوص به زیر پوست، التهابات پوستی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد و بعد از گذشت چند جلسه پوستی شفاف و زیبا خواهید داشت.

جمع‌بندی

به وجود آمدن جوش بر روی پوست ظاهر ناخوشایند دارد و افراد از آن رنج می‌برند. جوش‌ها انواع مختلفی دارند، برخی از این جوش‌ها التهابی، برخی چرکی، برخی سرسیاه و.. هستند.

تمام این جوش‌ها به کمک مزوتراپی قابل درمان بوده و با گذشت مدت زمان کوتاهی پوستی صاف و بدون هرگونه مشکل خواهید داشت. مزوتراپی را می‌توانید در کلینیک ای زیبایی توسط پزشک انجام دهید.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا