سلامت

چی بزنم صورتم سفید بشه

چگونه خیلی سریع سفید شویم

تیره و کدر شدن پوست می‌تواند ناشی از عوامل زیادی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی‌های محیطی، نوع زندگی و… باشد.

برای سفید شدن پوست کرم و لوسیون‌های زیادی در بازار وجود دارد که برخی از آنها برای سفیدی پوست مؤثر هستند اما استفاده مداوم از این لوازمات آرایش که سرشار از مواد شیمیایی هستند، می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست شما وارد کند.

پس توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از کرم و لوسیون‌های شیمیایی، روش‌های خانگی و دیگر روش‌های درمانی مانند مزوتراپی را امتحان کنید.

روش‌های سفید کردن پوست صورت

اگر شما دارای پوستی گندمی هستید و دچار تیرگی پوست شده‌اید، نمی‌توانید پوست خود را از حد طبیعی روشن‌تر کنید، نهایت می‌توانید به رنگ پوست طبیعی خود بازگردید. در ادامه چند نکته و روش که باعث سفیدی و صافی پوست شما می‌شود بررسی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

برای داشتن پوستی سفید و صاف، به اندازه بخوابید

شاید باور نکنید اما یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که باعث کدری و ایجاد لک بر روی پوست شما می‌شود، خواب نامنظم و ناکافی است.

برای داشتن پوستی سالم و سفید باید هر فردی بین ۷ تا ۹ ساعت در ۲۴ ساعت بخوابد. اگر خواب انسان کافی نباشد، پوست کدر شده و لکه‌های تیره ای زیر چشم به وجود می‌آید.

بهترین زمان برای استراحت بین ساعت ۱۰ شب تا ۶ صب است. توصیه می‌کنیم اگر به دنبال سفیدی پوست خود هستید، ابتدا خواب خود را تنظیم کنید و به میزان لازم در روز آب بنوشید. نوشیدن یک و نیم لیتر آب در روز باعث آبرسانی عالی به پوست شده و هرگونه خشکی را از صورت دور می‌کند.

ماساژ پوست صورت با روغن زیتون و عسل باعث سفیدی پوست می‌شود

برای روشن کردن پوست خود، روزانه پوست را با روغن زیتون و مقداری عسل ماساژ دهید. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و این ترکیب را روزی یکبار بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

این ترکیب برای پوست‌های چرب زیاد مناسب نیست و برای ماساژ صورت خود باید مقداری آبلیمو به این دو مواد اضافه کنند.

پس از ماساژ صورت با این ترکیب، به کمک یک پنبه و آب ولرم صورت خود را تمیز کنید و بعد از گذشت یک هفته تأثیر فوق‌العاده زیتون و عسل را بر روی صورت خود مشاهده خواهید کرد.

پوست خود را مرطوب کنید

آبرسانی به موقع پوست مانع از ایجاد لک و خشکی بر روی پوست می‌شود. ما استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده شیمیایی را توصیه نمی‌کنیم.

بهترین جایگزین برای کرم‌های مرطوب‌کننده، استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، نارگیل و.. است. یکی دیگر از روش‌های بسیار مؤثر برای آبرسانی پوست، مزوتراپی است. در ادامه بیشتر به بررسی این روش می‌پردازیم.

استفاده از بخور آب گرم و اسپری گلاب بر روی پوست

بخور آب گرم یک روش عالی برای باز شدن منافذ پوست و پاکسازی آن است. پیشنهاد می‌کنیم زمانی که می‌خواهید بخور آب گرم بگیرید، مقداری پوست لیمو را در آب بریزید و اجازه دهید به همراه آب بجوشد

پوست لیمو ویتامین c مورد نیاز پوست شما را تأمین کرده و در دسته مواد طبیعی برای پاکسازی صورت جای دارد. پس از استفاده از بخور آب گرم و لیمو، با یک حوله تمیز و نرم صورت خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

از دیگر روش‌های مؤثر برای سفیدی پوست، استفاده از اسپری گلاب بر روی صورت است. گلاب دارای خواص ضد التهابی بوده و مشکلات پوستی که بر اثر التهاب پوستی ایجاد می‌شود، را برطرف می‌کند.

مقداری گلاب سرد ره به پوست خود اسپری کنید تا بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی متوجه شادابی و طراوت پوست خود شوید.

استفاده از ماسک خانگی برای سفید شدن پوست

استفاده از ماسک‌های خانگی بهترین جایگزین برای کرم و لوسیون‌های شیمیایی هستند. ماسک‌های خانگی زیادی برای روشنی پوست صورت وجود دارند که ما در این‌جا یکی از بهترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

مقداری کره بدون نمک را به همراه ۲ قاشق غذاخوری موز له شده و ۱ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و صورت خود را روزی یکبار با این مخلوط، ماساژ دهید.

بعد از گذشت ده دقیقه، پوست را با یک حوله نرم و آب ولرم تمیز کنید. این ماسک خانگی به سرعت پوست شما را شفاف خواهد کرد.

یکی دیگر از ماسک‌های خانگی فوق‌العاده، ترکیب آلوئه ورا به همراه زردچوبه و عسل است. ۲ قاشق ژل آلوئه ورا را به همراه نصف قاشق زردچوبه و یک قاشق عسل ترکیب کرده و آن را بر روی صورت و گردن خود بمالید.

اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت شما باقی بماند و پس از گذشت این مدت زمان، به کمک یک پنبه و مقداری شیر سرد صورت خود را پاکسازی کنید. با این کار رنگ صورت به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد.

مزوتراپی، بهترین روش برای سفید شدن پوست

برخی از لکه‌های پوستی در عمق پوست هستند و کرم‌ها و ماسک‌های خانگی برای درمان و از بین رفتن آنها مؤثر نیستند از این رو برای سفیدی پوست صورت باید دست به دامان روش‌هایی مانند مزوتراپی بود.

در مزوتراپی محلول‌های روشن کننده ای را به لایه میانی پوست تزریق کرده و مستقیماً لک‌های پوستی را به کمک این محلول‌ها برطرف می‌کنند.

به کمک مزوتراپی مشکلات دیگر پوست مانند وجود چین و چروک‌های صورت، شل شدگی و افتادگی پوست، لکه‌های پوستی و… قابل درمان هستند.

حتما مقاله مزوتراپی چیست؟ را بخوانید!!!

در بین روش‌های درمانی گوناگون، بهترین روش برای سفیدی پوست، مزوتراپی است. اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی پوستی سفید داشته باشید و دیگر این سفیدی از بین نرود، ما به شما مزوتراپی را توصیه می‌کنیم.

جمع‌بندی

یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی صورت، داشتن پوستی سفید و صاف و به دور از مشکلات پوستی است. در این مقاله راه‌های مؤثر خانگی برای داشتن پوستی سفید را معرفی کردیم.

بهترین روش برای روشن شدن پوست و از بین رفتن لک‌های پوست در مدت زمانی کوتاه، مزوتراپی است. در مزوتراپی هیچ جراحی و برشی بر روی پوست ایجاد نمی‌شود از این رو هیچ عوارضی برای بدن به همراه ندارد.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا