تکنولوژی

کسب درآمد از اینترنت

آموزش کسب درآمد از اینترنت

کسب درآمد از اینترنت، امروزه به دلیل وسعت و گسترش اینترنت بسیار مهم و پرطرفدار شده‌است. اینترنت بستری است که در بیشتر نقاط در دسترس بوده و تقریباً زمان زیادی از افراد مختلف برای تفریح و سرگرمی، توسعه کسب و کار، کسب علم و دانش و …. در این فضا می‌گذرد.

از طرفی به وجود آمدن فضایهای مجازی به شکل اینستاگرم، تویئتر، فیسبوک، یوتیوب، تلگرام و …. نیز به فراگیر شدن بستر اینترنت کمک زیادی کرده‌است؛ بنابراین اینترنت جزء جدا نشدنی زندگی انسان‌های امروزه شده و نقش پررنگ در زندگی مدرن دارد. همین اینترنت در کنار مصارف و وابستگی‌هایش دارای بسترهای درآمدزای مختلف برای هر انسان است به طوری که افراد زیادی در همین بستر تا به امروز به درآمدهای خوب و کلانی رسیده‌اند.


حالا باید پرسید، چطور از اینترنت کسب درآمد کنیم؟ در این مطلب از سایت بهم بگو شیوه‌های مهم و راحت کسب درآمد از اینترنت را برای شما به صورت کامل و جامع بازگو می‌کنیم تا اگر قصد کسب درآمد از اینترنت را دارید، ابتدا یکی از حوزه‌های کاری زیرا انتخاب کرده و سپس برای به سمت شروع کسب و کار خود بروید.

کسب درآمد از اینترنت چیست؟

ابتدا، اجازه دهید تعریفی عامیانه و زیبا از کسب درآمد آنلاین داشته باشیم. کسب درآمد از طریق اینترنت برای بسیاری از کاربران موضوع مهمی است و همه ما دوست داریم به ساده‌ترین شکل ممکن یک درآمد ماهانه ثابت برای خود ایجاد کنیم

بنابراین باید بپذیرید که انگیزه کافی برای استفاده از این روش وجود دارد، اما چیزی که اکثر کاربران را دلسرد می‌کند این است که رقابت در این زمینه بسیار بالاست و فرد باید برای کار در آن صبر کافی داشته باشد.

پس اگر صبر و تحمل کافی را دارید باید مشخص کنید که محتوا و ارزشی را قرار داست در بستر اینترنت ارائه دهید. آیا قرار است از مهارت نویسندگی خود در تولید محتوا متنی کمک بگیرید آیا قرار است محتوای ویدئویی آموزشی، طنز، معرفی محصول و… را تولید کرده و منتشر کنید. آیا قرار است با فعالیت در زمینه طراحی سایت، سئو سایت، دیجیتال مارکتینگ به صورت فریلنس (دورکار) کسب درآمد کنید یا ….

در پاراگراف قبل ۳ شیوه درآمدزایی از اینترنت را مطرح کردیم و ممکن ده‌ها دسته‌بندی بزرگ یا کوچک دیگر برای کسب درآمد از اینترنت وجود داشته باشد. در کل در ادامه همین مطلب تمامی شیوه‌های کسب درآمد از اینترنت را برای شما بازگو می‌کنیم تا با کل شیوه‌های درآمدزایی در این بستر آشنا شوید.

چرا کسب درآمد از اینترنت جذاب است؟

همه افراد جامعه به آن دسترسی دارند

در ابتدا این مطلب از فراگیری اینترنت در جامعه امروزی سخن گفتیم. پس هر فردی که به اینترنت دسترسی دارد می‌تواند وارد حوزه کسب درآمد از اینترنت شود، البته به شرط اینکه دانش مناسب را داشته باشد.

مثلاً اگر تجربه آموزشی (درحوزه کاری خود) را ندارید و شیوه صحیح ارائا مطالب حوزه خود را نمی‌دانید، پس باوجود اینترنت شما نمی‌توانید کسب درآمد را شروع کنید و باید به تقویت مهارت و دانش خود از طریق دریافت مطالب آموزشی، شرکت کردن در دورهمی‌ها و همایش‌های مرتبط و … بپردازید.

امکان استفاده از آن در حوزه‌های مختلف وجود دارد

برای کسب درآمد از اینترنت حوزه کاری شما تفاوتی ندارد. اگر صاحب شغلی هستید و قصد توسعه کار را دارید که اینترنت و ابزارهای موجود در آن به شما کمک می‌کند. اگر هم به شغل‌هایی که در ادامه مطرح می‌کنیم علاقه‌مند هستید، پس مشکلی برای شما و حوزهٔ کاریتان در ورود به اینترنت و کسب درآمد از آن وجود ندارد.

به کمترین سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد

کسب درآمد از اینترنت ابرازهای خاص خود را می‌خواهد اما سرمایه‌گذاری اولیه سنگینی احتیاج ندارد. مثل برای این کار احتیاج به محیا کردن دفتری کاری، کسب مجوزهای خیلی سخت و زمانبر را ندارید.

بلکه با یک سرویس اینترنت پرسرعت، یک رایانه (شخصی یا لب تاب) احتیاج دارید. ضمناً اگر شغل مورد نظر شما به استفاده از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و … مربوط است

خرید گوشی هوشمند مناسب قطعاً برای شما مهم است یا اگر به تولید محتوا ویدئوی علاقه دارید، خرید دوربین (ممکن است لازم شود هر چند تاحدودی گوشی‌های هوشمند کار آن را انجام می‌دهد) و … در کل می‌توان گفت سرمایه اولیه لازم برای کسب درآمد از اینترنت هنگفت نبوده و به راحتی می‌توان آنها را تهیه کرد.

روشهای کسب درآمد از اینترنت

روش‌های کسب درآمد از اینترنت

کسب درآمد از اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام امروزه به یکی شبکه اجتماعی مهم در زندگی افراد به خصوص در ایران تبدیل شده‌است. یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت، ایجاد صفحهٔ اینستاگرامی است که به شیوهٔ زیر صورت می‌گیرد:

ابتدا صفحه ای را (با نام یک شخص حقیقی یا یک اسم انتخابی برای کسب و کار) ایجاد می‌کنید

به تولید محتوا مناسب می‌پردازید (محتوا طنز جذاب تولید می‌کنید یا مطالب آموزشی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد یا محصولات و خدمات مختلف را معرفی و تست می‌کنید یا …)

محتوا قابل ارائه در این فضا، تصویر و ویدئو است.

در کنار تولید محتوا برای صفحه خود، به جذب دنبال کننده (follower) می‌پردازید. دنبال کننده‌های صفحه شما تا حدودی از طریق بستر خود اینستاگرام جذب می‌شوند برای افزایش سرعت جذب دنبال کننده می‌توانید به تبلیغ صفحه خود در صفحات محبوب دیگر بپردازید.

بعد از افزایش دنبال کننده، سایر کسب و کارها برای تبلیغ خود در صفحه اینستاگرام شما پیش قدم می‌شوند که منبع درآمد صفحهٔ اینستاگرامی همین قسمت است

کسب درآمد از تلگرام

در فضای تلگرام، کانال تلگرامی به جای صفحهٔ اینستاگرامی ظاهر شده‌است پس تمامی فرایند ذکر شده برای اینستاگرام برای تلگرام نیز قابل اجرا است.

با این تفاوت که دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی شما، مطالب شما را در بخش اصلی برنامه اینستاگرام می ببند اما در تلگرام لازم است که شما کانال خود را طوری پیش ببرید که افراد مرتب از کانال شما بازدید کرده و آن را به سایر افراد معرفی کنند.

محتوا در بستر تلگرام به صورت متن، صدا، عکس و تصویر قابل ارائه بوده، همچنین می‌توانید لینک آدرس سایت خود را در این بستر برای انتقال کاربر به سایت خود نیز به اشتراک بگذارید.

کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب نیز مانند سه فضای قبل است با این تفاوت که در این بستر صرفاً باید محتوا ویدئویی را منتشر کنید و سایر قالب‌های محتوایی در این بستر قابل ارائه نیست.

طراحی سایت

بستر اینترنت در ابتدا به ایجاد و ارائه محتوا در سایت‌های مختلف روی آورده‌است. امروزه با وجود افزایش استقبال از فضاهای مجازی، هنوز سایت‌ها جایگاه خود را دارند، بنابراین طراحی سایت نیز هنوز پابرجا بوده و افراد می‌توانند با افزایش دانش و مهارت خود بخشی از این نیاز به طراحی سایت را پوشش دهند و از طریق اینترنت کسب درآمد کنند.

کسب درآمد از سئو

بعد از طراحی سایت، بهینه‌سازی سایت یا همان SEO (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت است به نحوی که می‌توان این کار را در ازای دریافت پول برای مالکان و صاحبان سایت انجام داد.

از آنجایی که بستر گوگل روزانه شاهد میزان بالایی از جستجوهای متفاوت برای رفع نیاز در میان مردم است، پس حضور در رتبه‌های اول گوگل باعث دیده شدن سایت و افزایش درآمد می‌شود.

کسب درآمد از سئو از طریق بهینه‌سازی محتوا و سایت از نظر سئو و لینک سازی داخلی و…. انجام میشود که برای یادگیری سئو میتوانید در دوره سئو امید ترابی ثبت نام کنید.

مدیریت سایت شخصی

اگر به ارائه محتوا در بستر اینترنت و در قالب یک سایت علاقه دارید، پس می‌توانید یک سایت را به صورت شخصی ایجاد کرده، محتوا باارزش و مناسب ارائه داده و از طریق راه‌های مختلف به دلیل افزایش حضور کاربران در سایت شما؛ درآمد کسب کنید.

تولید محتوا

تولید محتوا برای کسب و کارهای بستر اینرنت کاری بسیار پردرخواست و محبوب است به صورتی که می‌توانید با تولید محتوا متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی به کسب درآمد برای بپردازید. شما به ازای هر محتوا تولید شده (با کیفیت و به صورت صحیح) مبلغی را دریافت می‌کنید.

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی تقریباً شبیه به ایجاد سایت شخصی است، با این تفاوت که سایت شخصی به خرید دامنه سایت و تهیه هاست یا سرور نیاز دارد اما وبلاگ‌ها بر بستر سرویس‌های از قبل طراحی شده و رایگان ارائه می‌شوند و با ارائه محتوا در این وبلاگ‌ها می‌توان درآمد زایی کرد.

فرضاً کسب و کار یا مجموعه ای یک بنر تبلیغاتی به شما می‌دهد تا به ازای دریافت پولی آن را در وبلاگ قرار داده و برایشان تبلیغ نماید. (این موضوع بنر تبلیغاتی برای سایت‌ها نیز صدق می‌کند)

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی تقریباً به ایجاد سایت شخصی نزدیک است با این تفاوت که منبع درآن سایت‌های ارائه محتوا (ارائه تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری و … است) اما فروشگاه اینترنتی با ارائه محصول و فروش آن کسب درآمد می‌کند، در حالی که سایر روش‌های تبلیغاتی نیز برای سایت‌های فروشگاهی قابل ارائه است.

ارائه مشاوره در بستر اینترنت

از آنجایی که امروزه افراد در بستر اینترنت به دنبال رفع نیاز خود می‌گردند، پس ایجاد صفحه اینستاگرامی، ایجاد سایت، ایجاد کانال تلگرامی و … باعث می‌شود تا شما به عنوان یک گزینه رفع نیاز به کاربر این بستر نشان داده شوید و برای کسب مشاوره‌های تحصیلی، آموزشی، کسب و کار و… با شما تماس بگیرند.

کسب درآمد از دیجی کالا

برای کسب درآمد از دیجی کالا دو راه پیش رو است. اولا یک سایت ایجاد کرده و و محصولات دیجی کالا را به صورت تخصصی در سایت معرفی کنید و از راه انتقال مشتری به فروشگاه دیجی کالا درآمد کسب کنید که به آن Affiliate می‌گویند.
دوما اینکه می‌توانید بعد از تأیید توسط تیم دیجی کالا محصولات خود را در سایت معرفی کرده و به فروش برسانید.

تدریس و آموزش آنلاین

برای آموزش در بستر اینترنت دو راه وجود دارد. اولین راه تولید محتوا ویدئویی، تصویری یا متنی آموزشی است که در ازای دریافت پول می‌توانید آن را به متقاضیان ارائه کنیدو دومین راه برای آموزش در این بستر ایجاد و برگزاری همایش‌های و وبینارهای آنلاین در بستر اینترنت است که هر دوی این موارد به زمینه‌سازی‌های مختلف نیاز دارد.

مدیریت صفحات و کانال‌های مجازی

اگر بخواهید می‌توانید مدیریت محتواگذاری، ایجاد ارتباط با مخاطب و … یک کانال یا صفحهٔ مجازی را در دست بگیرد و از همین راه کسب درآمد کنید. حال آنکه تولید محتوا برای این صفحات یا کانال‌ها نیز درآمدی به همراه دارد.

پشتیبان مشتری

بعضی از سایت‌ها و سرویس‌ها به افرادی برای پشتیبانی مشتری و پاسخگویی سوالات آنها احتیاج دارند. پس هر شخص با داشتن یک سرویس اینترنت و یک دستگاه دیجیتال در کنار کسب آموزش‌های مورد نیاز می‌تواند به سوالات مشتریان پاسخ دهد.

طراح گرافیکی شوید

اگر به کارهای گرافیکی با نرم‌افزارهای مرتبط مثل فتوشاپ، کرل یا نرم‌افزارهای تولید و ویرایش محتوا ویدئویی علاقه دارید، با کسب مهارت در این نرم‌افزارها می‌توانید، بخشی از نیازهای بستر اینترنت به اینگونه محتواها را در ازای کسب درآمد ماهیانه یا پروژه ای پوشش دهید.

تایپ و ترجمه متون

اگر مهارت تایپ به زبان انگلیسی و فارسی یا ترجمه از فارسی به انگلیسی و بالعکس یا از هر زبانی به زبان دیگر را دارید، روزانه درخواست‌های زیادی برای جذب افراد فریلنس یا دورکار برای تایپ یا ترجمه متون در بستر اینترنت وجود دارد که درآمد خوبی می‌توان از آن‌ها کسب کرد.

حضور در بازارهای مالی

فعالیت در بازارهای بورس و ارزهای دیجیتالی، یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت است که هم می‌توانید با سرمایه‌گذاری در آن‌ها کسب درآمد کنید یا دانش خود را به ازای دریافت پول به دیگران انتقال دهید.

جمع‌بندی

کسب درآمد در خانه یک راه عالی و لذت بخش برای کسب درآمد است. افراد می‌توانید مشاغل خانگی خود را با هزینه بسیار کم راه اندازی شروع کنید. تنها چیزی که برای درآمدزایی در خانه نیاز دارید دانش، خلاقیت، تلفن همراه یا لپ تاپ و اینترنت است.

با کمک این عناصر و با توجه به علایق خود می‌توانید به درآمد قابل قبولی در ماه دست پیدا کنید. فقط کمی خلاق باشید و از هر یک از توانایی‌ها و دارایی‌های خود به عنوان فرصتی برای کسب درآمد استفاده کنید.

کسب درآمد در خانه مزایای زیادی دارد و معایب محدودی دارد. این یک دلیل عالی برای شروع و کسب درآمد در خانه با روش‌هایی است که ما ارائه کرده‌ایم.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا