سبک زندگی

انواع چادر مسافرتی

چادر مسافرتی چه مارکی خوبه

چادر مسافرتی یکی از عوامل مهمی است که انتخاب و به همراه داشتن آن هنگام رفتن به تفریح، ورزش و مسافرت همیشه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول می‌کند.

انتخاب چادر مسافرتی که در گرما و سرما به کمک شما بیایند و سقفی امن را برایتان بسازند. اگر کمی آینده‌نگری به خرج دهید حتماً موقع بستن بار سفر خود قبل از اینکه دیر شود به فکر یک چادر مسافرتی مناسب می‌افتید.

زمانی می‌توانیم یک چادر مسافرتی خوب داشته باشیم که با ویژگی‌های مهم آن خوب آشنا بشویم. ویژگی‌های یک چادر مسافرتی خوب چیست؟ چگونه می‌توانیم یک چادر مسافرتی مناسب داشته باشیم؟ در ادامه با ما همراه شوید تا با نکات مهم خرید یک چادر مسافرتی آشنا شوید.

برترین برندهای داخلی و خارجی چادر مسافرتی

اگر طرفدار سفر و کمپینگ هستید، حتماً با این سؤال مواجه خواهید شد که بهترین برندها برای خرید یک چادر مسافرتی خوب چه می‌تواند باشد؟ برندهای یک چادر مسافرتی چه در ایران و چه در کشورهای دیگر کم نیستند. چادرهایی که هر کدام با ویژگی‌های منحصر به فرد شما را مجذوب خودشان خواهند کرد. این برندها شامل دو دسته ایرانی و خارجی است.

برندهای ایرانی چادر مسافرتی

1. برند هلال:

هلال یکی از بهترین شرکت‌های سازنده چادر در ایران به‌شمار می‌رود. این شرکت معمولاً چادرهای خود را برای هلال احمر تولید می‌کند. این چادرها برای امدادرسانی و همچنین مسافرت کاربرد دارند.

کیفیت عالی این چادرها در ایران شناخته شده‌است؛ چرا که این چادرها برای اسکان طولانی و برای مردم سیل‌زده و زلزله‌زده و… مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

برزنت ضخیم استفاده شده در تهیه چادرهای هلال این امکان را برای شما به وجود می‌آورند که بتوانید از آن در همه فصول سال استفاده کنید. پارچه برزنت سبب افزایش طول عمر و ضدآب شدن چادر می‌شود. میله‌های برپاکننده چادر نیز از جنس آلومینیوم مقاوم هستند که چادر را از هرگونه آسیب ایمن می‌سازند.

2. برند ساینا:

یکی دیگر از برندهای معروف در ایران شرکت ساینا است؛ کیفیت بالای این شرکت در تولید چادرهای ایرانی زبان‌زد خاص‌وعام است.

شرکت ساینا اغلب چادرهای مسافرتی فنری و بیشتر چادرهای خود را با سازه‌های فنری تولید و عرضه می‌کند. سازه‌های فنری استفاده شده، سبب سهولت در راه‌اندازی و بسته‌بندی چادرهای ساینا شده‌اند.

پایه‌های آلومینیومی یا فایبرگلاس، بدنه پلی‌استری ضدآب، ظاهر شکیل و زیبا از جمله ویژگی‌های چادرهای ساینا هستند.

این چادرها به خاطر استفاده از ابزار با کیفیت، مقاومت بالایی در برابر برف و باد شدید دارند. بیشترین عمر چادرها ۴۰ سال است، اما چادرهای ساینا عمری بین ۱۵ الی ۲۰ سال دارند. چادرهای ساینا ۴نفره، ۸نفره، ۱۰نفره و ۱۲نفره هستند.

3. برند فخر ایران:

شرکت فخر ایران یا به اختصار (اف تی آی) از جمله برندهای معتبر ایرانی محسوب می‌شود. نام اختصاری این شرکت در واقع برگرفته از نام بنیان‌گذار آن است.

این شرکت با بیش از نیم قرن سابقه یکی از قدیمی‌ترین‌ها در این صنعت به‌شمار می‌رود. شرکت فخر ایران علاوه بر این که در صنعت چادرسازی ایران برندی معروف به حساب می‌آید، بلکه در انواع و اقسام وسایل سفر نیز حرفی برای گفتن دارد.

کیفیت و مدرنیته بودن شرکت فخر ایران باعث شده‌است تا این شرکت جزو یکی از بهترین برندهای ایرانی به‌شمار برود. جنس بدنه و پارچه چادرهای مسافرتی این برند از پارچه‌های شمعی مانند: پلی استر، پلی اورتان و آکسفورد تهیه و به فروش می‌رسد.

بیشتر محصولات این شرکت از بدنه‌های ضدآب تشکیل شده‌اند، اما بسته به نوع الیاف به کار رفته در ساختار این محصولات ضدآب بودن یا نبودن متفاوت است.

4. برند سافاری:

شرکت سافاری یکی دیگر از برندهای سرشناس در صنعت چادر سازی و فروش این قبیل محصولات است. برند سافاری از آن دسته برندهایی است که رقیبان زیادی دارد و کمتر شرکتی توان رقابت با این شرکت بزرگ را دارد.

اگر به خرید اجناس برند علاقه‌مند هستید، شرکت سافاری می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. جنس به کار رفته برای تولید بدنه این چادرها پلی‌استر است که کیفیت بالا و قابلیت انعطاف‌پذیری بسیاری دارد. پایه‌های نگهدارنده محصولات شرکت سافاری از جنس فلز ضدزنگ هستند که از شما در بیرون از خانه محافظت می‌کنند.

انواع برندهای خارجی

برندهای خارجی چادر مسافرتی

1. برند هاسکی

برند هاسکی در چادرهای مسافرتی یکی از بهترین برندهای اروپایی است؛ نمایندگی اصلی این برند در جهموری چک است که از این کشور مستقیم به ایران وارد می‌شود.

چادرهای مسافرتی تولید شده این شرکت در بین کوهنوردان و ورزشکاران بسیار محبوب است. ساختار چادرهای مسافرتی این برند استاندارد و توسط تیم‌های حرفه‌ای تولید شده‌است.

برند هاسکی از آن دسته تولیدکنندگان چادرهای مسافرتی است که به راحتی و آسایش مصرف‌کنندگان محصولات خود توجه کرده و محصولاتی سبک و کم حجم با بهترین ابزار تولید کرده‌است. پارچه‌های پلی‌استری استفاده شده و میله‌های فلزی مقاوم در چادرهای مسافرتی این برند سبب مقاومت بالا در برابر طوفان شده‌است.

2. برند کلمن

کلمن از برترین‌های چادر مسافرتی در آمریکا است. این برند محبوبیت قابل توجه‌ای در بین علاقمندان کمپینگ به خود جذب کرده‌است. فروش فوق‌العاده بالای محصولات برند کلمن را می‌توان به تجربه و بالا سابقه زیاد این برند در تولید محصولات کمپینگ نسبت داد.

برند کلمن؛ به دلیل تقاضای بالای مردم و استقبال زیاد این برند، در بازارهای جهانی طرفداران بسیاری پیدا کرده‌است. جنس به کار رفته در ساخت چادرها پلی‌استر است، این چادرها مقاوت و استحکام زیادی دارد.

برند کلمن برای ماجراجویان و علاقمندان به طبیعت گردی گزینه‌ای عالی است. متأسفانه این برند در ایران کمیاب شده‌است، اما نگران نباشید شما به راحتی می‌توانید نمونه‌های مشابه آن را تهیه کنید. چین نمونه‌های با کیفیتی از این چادر را که تحت لیسانس ایالات متحده است، تولید می‌کند.

3. برند فرینو

فرینو از آن دسته برندهای مناسب برای کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان است؛ برند فرینو از سال ۱۸۷۰شروع به تولید چادرهای مسافرتی ایتالیایی کرده‌است.

کیفیت و استحکام بسیار بالای این چادرها، نفوذ آب، برف و بوران و طوفان را محال می‌سازد. پلی‌استر استفاده شده در ساخت چادرهای مسافرتی برند فرینو را در برابر فشار، ضربه و عوامل گوناگون محافظت می‌کند.

برند فرینو محصولات استاندارد تولید می‌کند و در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهد. یک ویژگی کلیدی و بسیار مهم برند فرینو طراحی خاص آن در سازگاری با محیط است. این برند با کمک تیم‌های حرفه‌ای خود در کوهستان و کویر، شبی امن و ایمن را برایتان به وجود خواهد آورد.

4. برند کووآ

پادشاه برندهای محبوب و پر طرفدار متعلق به برند کووآ است. این برند علاوه بر این‌که دوستداران کمپینگ را در کشور کره مجذوب خود کرده‌است، در کشورهای جهان نیز بسیارشهرت دارد.

برند کووآ در سال ۱۹۸۲راه‌اندازی شد و بعد از هفت سال تلاش و استفاده از نیروی‌های کارآمد در این زمینه توانست گواهینامه کیفیت را از مرکز جهانی اخذ کند. جنس به کار رفته در تولید چادرهای مسافرتی این برند پلی‌استر است؛ که با مهندسی‌های پیشرفته در برابر هرگونه آسیب، ساییدگی و ضرب‌خوردگی ایمن شده‌است. بیشتر برندهای معروف درجهان برای ضدآب شدن چادرهای مسافرتی خود از پلی‌استر استفاده می‌کنند، اما پلی‌استر در برند کووآ از مرغوبیت بالاتری برخوردار است.

به راحتی به دل کوه و جنگل بزنید، دلیلی برای هراس از برف و باران نیست، چرا که چادرهای برند کووآ از شما در برابر هرگونه آسیبی محافظت خواهند کرد.

5. برند بلک‌دایموند

برند بلک‌دایموند؛ از آن متخصصان خبره در زمینه تولید چادرهای مسافرتی است. شرکت بلک دایموند در سال ۱۹۵۷تأسیس شده و توانسته‌است با تولید چادرهای خود موفقیت قابل توجه‌ای را در این زمینه کسب کند.

برند بلک دایموند؛ به‌تازگی دست به تولید چادرهای مسافرتی ضدآب و مقاوم در برابر طوفان‌های شدید کوهستانی زده‌است. قیمت چادرهای مسافرتی برند بلک دایموند، نسبت به سایر برندها کمی گران‌تر است که البته این افزایش قیمت، با داشتن کیفیت بالای محصولات طبیعی است.

گاهی کمی بیشتر هزینه کردن باعث می‌شود بهترین‌ها از آن شما شود. این شرکت توانسته‌است با انواع محصولات متنوع و عالی خود؛ در ۳قاره پهناور جهان شعبه‌های مختلفی تأسیس یا نسبت به صدور اجناس خود به کشورهای دیگر اقدام کند. این موفقیت حاصل تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان و مسئولان این شرکت بوده‌است.

6. برند ایزی‌کمپ

فعالیت گسترده و طولانی مدت برند ایزی‌کمپ توانسته‌است سبب معروف شدن و جذب هواداران این برند در سرتاسر جهان را شود. شرکت ایزی کمپ در کشور دانمارک تأسیس شده‌است.

در واقع از تلفیق دو کمپانی بزرگ به این شهرت جهانی در تولید چادرهای با کیفیت رسیده‌است. ایزی کمپ را؛ با ارائه محصولات متنوع و کیفیت بی‌نظیر، از نظر قیمت می‌توان ارزان‌تر از سایر برندها دانست.

قیمت مناسب یا ارزان‌تر این برند دلیلی بر نقص یا بی‌کیفیت بودن این محصول نیست؛ بلکه محصولات این برند نه تنها عیبی ندارند بلکه اجناس ایده‌آلی را در اختیار متقاضیان خود قرار می‌دهند.

7. برند کلمبوس

بدون هیچ شک و شبهه‌ایی می‌توان برند کلمبوس را از نظر محصولات عالی و با کیفیت از دیدگاه و نظر مشتری، برندی معتبر تلقی کرد. این شرکت همچون آهن‌ربایی با محصولات خود مشتریان را به سمت خود جذب می‌کند.

شرکت کلمبوس فعالیت خود را در کشور اسپانیا آغاز و سپس در سراسر جهان محبوبیت روزافزونی را کسب کرد. برند کلمبوس در ابتدا تمام تمرکز خود را برای تولید چادرهای مسافرتی گذاشت و سپس اقدام به تولید اجناس متنوع و جدید کرد.

استفاده از چادرهای مسافرتی برند کلمبوس استراحتگاهی ایمن، در هنگام مسافرت برایتان می‌سازند. این برند به خاطر جایگاه بالایی که دارد در میان برندهای دیگر خوش درخشیده‌است.

استفاده از دستگاه‌های مدرن، تولید محصولات کم‌نظیر، مقاومت در برابر سرما، گرما، بارش برف و باران و… از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصولات این شرکت به‌شمار می‌رود.

شرکت کلمبوس برای مشتریان خود از اهمیت بالایی برخوردار است که خود این سبب می‌شود تا در جنگل، کوه و کویر برای شما سر پناهی ایمن ایجاد کند. برند کلمبوس برای دوستداران کمپینگ؛ برندی نام‌آشنا و بی‌نظیر است.

8. برند یاماها

شرکت یاماها در کشورهای آسیایی چون چین و کره تأسیس شده‌است. این برند در این دو کشور از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده چادرهای مسافرتی حرفه‌ای و خانوادگی است.

شرکت یاماها با استفاده از مواد اولیه مرغوب به تولید محصولات متنوع پرداخته‌است؛ که معروف‌ترین این محصولات تولید چادرهای مسافرتی است.

این شرکت توانسته‌است، بهترین چادرهای مسافرتی با نازل‌ترین قیمت را در دسترس کوهنوردان قرار دهد. قیمت مناسب این برند نباید شما را دچار شک و تردید کند؛ چرا که شرکت یاماها از افراد ماهر و کار بلد برای تولید این چادرها استفاده کرده‌است.

9. برند پاویلو بست‌وی

شرکت پاویلو بست‌وی از آن دسته شرکت‌هایی است که استاندارد محصولات برایش از اهمیت بالایی برخوردار اند و به همین منظور این شرکت تحت لیسانس و ارزیابی پاویلو قرار گرفته‌است.

این شرکت آمریکایی از جمله برندهای معروف و شناخته شده در جهان است. تنوع طرح، رنگ و طراحی خاص چادرهای مسافرتی این شرکت سبب شده‌است که طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کند.

چادرهای مسافرتی پاویلو بست‌وی قیمت مناسبی دارند، اما نسبت به نمونه‌های ایرانی خود از قیمت بالاتری برخوردارند. برند پاویلو بست‌وی با این‌که نسبت به سایر برندها قیمت کمتری دارد، اما باز هم در رده و لیست برترین برندهای خارجی قرار گرفته‌است.

چادرهای مسافرتی برند پاویلو بست‌وی با درزهای کاملاً دوخته شده، کفی‌های ضخیم و نفوذ ناپذیر و جنس پلی‌استری که مانع آب و رطوبت است، می‌تواند برای مسافرت‌ها و تفریحات ورزشی شما بسیار مناسب باشد.

10. برند یوروکا

یوروکا؛ یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید چادرهای مسافرتی در جهان است، این شرکت ۱۰۰ساله در ابتدا با تولید محصولاتی از قبیل؛ سایبان‌ها و پرچم آمریکا شروع به کار کرد، اما در نهایت با تولید چادرهای مسافرتی به برندی معروف تبدیل شد.

وزن سبک، نصب و راه‌اندازی آسان، دوام بالا، ضدآب بودن و مقاوت در برابر هوای بارانی از جمله ویژگی‌های چادرهای مسافرتی یوروکا است. یکی از مزایای طراحی عالی این چادرها قرارگیری زیپی در مرکز این چادرهای مسافرتی است، که باعث ورود و خروج آسان از چادر می‌شود.

این برند سعی داشته‌است، چادرهای مسافرتی را با قیمت‌های مناسب‌تری عرضه کند تا تمامی افراد علاقه‌مند به کمپینگ بتوانند آن‌ها را به‌راحتی تهیه کنند.

11. برند کودیاک کانواس

شرکت کودیاک کانواس در کالیفرنیا حدود ۱۰سال است، که فعالیت خود را در زمینه چادرهای مسافرتی آغاز کرده‌است. کیفیت عالی و استفاده از مواد مرغوب باعث شده‌است، متقاضیان از تازه تأسیس بودن این شرکت صرف‌نظر کرده و محصولات این برند را در رده اول خرید خود قرار دهند. برزنت به کار برده شده در تولید چادرهای مسافرتی باعث ضدآب شدن و مستحکم بودن این چادرها شده‌است. لازم است ذکر شود که این محصولات با گارانتی به مشتریان ارائه داده می‌شود.

12. برند آلپس

برند آلپس؛ با ۱۰سال سابقه تولید چادرهای مسافرتی در کشور کالیفرنیا قرار دارد. با این‌که مدت زمان زیادی از آغاز فعالیت این شرکت نگذشته‌است؛ اما اجناسی باکیفیت و استحکام بالا را در محصولات خود نشان داده‌است.

جنس استفاده شده در تولید چادرهای مسافرتی این شرکت برزنت است که ورود یا نفوذ هرگونه آب و برف و بوران به داخل چادرها را غیرممکن ساخته‌است. تمامی محصولات آلپس دارای گارانتی هستند که خود این اعتماد مشتری را به خود جلب می‌کند.

شرکت آلپس توانسته‌است رضایت صد درصدی متقاضیان را با اجناس منحصربه فردش، از آن خود کند. اطمینان به این شرکت قطعاً شما را پشیمان نخواهد کرد.

13. برند ام‌اس‌آر

شرکت ام‌اس‌آر از جمله برندهایی است که در حیطه تولید چادرهای مسافرتی توانسته‌است کاندید شود. این برند که راحتی و آسایش مصرف‌کنندگان را، راه رسیدن به موفقیت خود قرار داده‌است، توانسته محصولات با کیفیتی را تولید کند.

توجه بسیار این شرکت به متقاضیان سبب شده‌است؛ تا چادرهای مسافرتی تولید کند که در مسیرهای سخت و صعب‌العبور به راحتی بتوانند این چادرها را حمل و در زمان استراحت خود به‌راحتی برپا کنند.

وزن کم و سبک چادرهای مسافرتی برند ام‌اس‌آر توانسته‌است، برای کوهنوردان و ماجراجویان بهترین گزینه خرید چادر مسافرتی باشد. تجهیزات و وسایل مورد استفاده در تولید چادرهای مسافرتی این شرکت سبب شده‌است، رضایت مشتریان زیادی را از سرتاسر جهان به دست بیاورد و پیشرفت بسیاری داشته باشد.

انواع چادر مسافرتی

انواع چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی انواع مختلفی دارند؛ این چادرها از نظر ظاهری و موارد کاربرد باهم متفاوت هستند. در ادامه به انواع مختلف چادرهای مسافرتی می‌پردازیم.

1. چادر فنری

چادرهای مسافرتی فنری از آن دسته چادرهایی هستند که به علت قیمت مناسب بیشتر افراد آن‌ها را تهیه می‌کنند. چادر مسافرتی فنری را در پارک‌ها، مکان‌های عمومی و… می‌توانید مشاهده کنید.

این چادرها نسبت به سایر چادرهای مسافرتی پر حجم‌تر و سنگین‌تر هستند. برای راه‌اندازی و نصب چادرهای فنری نیاز به تهیه تجهیزات و وسایل مخصوص نیست، چرا که همان ابتدا اگر زیپ کیف این چادر را باز کنید، فنرهای چادر به سرعت باز شده و چادر بر پا می‌شود.

چادرهای مسافرتی فنری به همان نسبت که راه‌اندازی آن بسیار ساده است، جمع کردن آن هم نیز بسیار راحت و آسان است و این خود مزیتی بزرگ برای چادرهای فنری محسوب می‌شود.

چادرهای مسافرتی فنری معمولاً برای کوه‌نوردی و گشت‌زنی در طبیعت زیاد مناسب نیستند، چرا که وزن این چادرها نسبتاً زیاد است. موارد استفاده چادرهای فنری در جشنواره‌ها، سفرهای خانوادگی به دریا، جنگل و… مناسب است.

2. چادر عصایی

چادرهای مسافرتی عصایی در دسته چادرهای معروف محسوب می‌شوند. چادرهای مسافرتی عصایی نسبت به چادرهای فنری از استقامت و استحکام بیشتری برخوردار است.

وزن و حجم کم‌تر چادرهای عصایی، برای کوه‌نوردی، صحرانوردی و طبیعت‌گردی بسیار مناسب است. چادرهای مسافرتی عصایی از یک رویه پلی‌استری و چند پایه از جنس فایبرگلاس تولید شده‌اند، که این ویژگی سبب شده‌است نسبت به چادرهای فنری عالی‌تر باشند.

چادرهای عصایی انتخاب همیشگی کمپرهای حرفه‌ای هستند؛ این چادرها در برابر آب و دمای بالا مقاومت قابل توجه‌ای دارند. باز و بسته کردن این نوع چادرها از سهولت بالایی برخوردار است، تنها باید ستون‌های عصایی شکل آن را به یکدیگر متصل کرده و سپس به چادر وصل کنید.

3. چادر اتوماتیک

چادرهای اتوماتیک نوع متفاوتی از چادرهای مسافرتی هستند که زحمت جمع و باز کردن چادرهای ساده و معمولی را برای ما بسیار کم کرده‌اند.

این چادرها از ستون و بازوهایی متصل به هم تشکیل شده‌اند که به چادر ظاهر چتر مانند بخشیده‌است. برای باز کردن چادرهای اتوماتیک کافی است در ابتدا چادر را از بسته خارج و پایه‌های آن را باز کنید

سپس قسمت مرکزی آن را به سمت بالا برده تا چادر شکل خود را نشان دهد و در مرحله آخر قلاب مرکزی چادر را باز کرده تا چادر اتوماتیک کاملاً باز شود، چادر شما آماده‌است، استراحت کنید! چادرهای اتوماتیک در واقع ترکیبی از دو چادر فنری و عصایی است که این نوع چادرها برای کمپ‌زنی در طبیعت بسیار مناسب است.

4. چادر بادی

چادرهای مسافرتی بادی از جدیدترین نوع چادرها هستند، که ساختاری شبیه به چادرهای تونلی و چادرهای بزرگ خانوادگی دارند. یکی از دلایل تمایز چادرهای بادی، نداشتن میله‌های تشکیل دهنده چادر است.

اصلاً نگران نباشید! اگر این چادرها میله ندارند اما در عوض تیوپ‌های تو خالی دارند که می‌توان آن‌ها را به راحتی باد کرد و شبی ایمن و راحت را با این چادرها تجربه کرد.

برای باد شدن تیوپ‌ها باید از پمپ استفاده کرد، با این‌که چادرها فاقد میله هستند؛ اما وزن سنگین‌تری نسبت به بقیه چادرهای مسافرتی دارند. بهتر است از چادرهای بادی برای کمپینگ و برپایی اردوهای بزرگ استفاده کرد.

چادرهای بادی بدین صورت برپا می‌شوند:

  • چادر را از گوشه آن بیرون بکشید.
  • با پمپ برقی یا دستی آن را باد کنید.
  • در کمتر از پنج دقیقه چادر بادی شما آماده است. چادرهای بادی با این‌که برپایی آن فوری است، اما برای مسافت‌های طولانی که آن را روی دوش خود حمل کنید مناسب نیستند.

5. چادر تونلی

اگر به کمپینگ‌های خانوادگی و دوستانه علاقمند هستید، چادرهای تونلی بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای شما است. چادرهای تونلی از چند میله منحنی شکل ایجاد شده‌اند که برای شما ساختاری مانند تونل را شبیه‌ساز می‌شوند.

این چادرها نسبت به مدل‌های دیگر طویل‌تر هستند، که باعث شده‌است فضای بیشتری را اشغال کنند. مقاوت و استقامت فوق‌العاده چادرهای تونلی در برابر بادهای شدید و ناگهانی زبان‌زد است و برای تشکیل اردوگاه‌ها بسیار مناسب است.

6. چادر گرده ماهی

چادر مسافرتی با طرح ساده و کلاسیک به نام چادر گرده ماهی؛ یکی زیباترین طراحی‌ها را در بین چادرهای مسافرتی دارد. ظاهر مثلثی شکل این چادرها از دو میلهٔ عمودی که ابتدا و انتهای چادر قرار دارد ایجاد شده‌است. این چادرها برای این‌که استقامت خود را در برابر باد و طوفان حفظ کنند باید با طناب‌هایی محکم به زمین متصل شوند.

7. چادر گنبدی

پرطرفدارترین نوع چادرهای مسافرتی، گنبدی شکل‌ها هستند. این چادرها از طرح‌های بسیار متنوعی تشکیل شده‌اند. ظاهر گنبدی شکل چادرها به خاطر انعطاف دو یا سه میله‌ای است که درون این چادرها قرار دارد.

میله‌های موجود در این چادرها باعث شده تا بالای چادر شکلی شبیه به طاق یا گنبد بگیرد. کف چادرهای گنبدی، مربع شکل یا شش گوشه است. چادرهای گنبدی ارتفاع زیادی دارند و برای هر محیطی مناسب نیستند.

بهتر است از این چادرها در مکان‌هایی که آب و هوای نامناسب دارند استفاده نشود. چادرهای گنبدی معمولاً یک حیاط هم دارند که مکانی مناسب برای نگهداری لوازم مورد نیاز است.

8. چادر کوه‌نوردی

چادر کوه‌نوردی؛ یکی از وسایل مخصوص کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان است. این چادرها به علت وزن کم و حمل و نقل راحت برای مسافت‌های طولانی همراهی مناسب هستند.

چادرهای کوه‌نوردی به راحتی باز وبسته می‌شوند. این چادرها سبک و طراحی کاملاً متفاوتی دارند، مثلاً در قسمت بیرونی این چادرها حیاط خلوتی تعبیه شده‌است. حیاط خلوت موجود در طراحی چادرهای کوه‌نوردی برای لباس‌ها و کفش‌های کثیف، که چادر را آلوده نکنند، کاربرد دارد.

در نمونه‌های بزرگ‌تر چادرهای کوه‌نوردی می‌توان از حیاط خلوت به عنوان مکانی برای پخت‌وپز استفاده کرد و از باد و باران در امان بمانید. چادر کوه‌نوردی را جمع و در کوله خود گذاشته و به راهتان ادامه دهید.

9. چادر ژئودیسک و نیمه ژئودیسک

ژئودیسک در واقع اصطلاحی در رشته ریاضی است، که این چادرهای مسافرتی از همین واژه طراحی شده‌اند. چادرهای ژئودیسک شباهت بسیاری به چادرهای گنبدی شکل دارند.

میله‌های بزرگی که به صورت ضربدری از روی یک‌دیگر عبور و تقاطع مثلثی شکلی را ایجاد کرده‌اند در واقع از طراحی‌های فوق‌العاده چادرهای ژئودیسک محسوب می‌شود.

این طراحی منحصر به فرد باعث می‌شود فشار در تمام ساختمان این چادرها پراکنده شود و استقامت بالایی را از خود نشان دهد. ساختار ضربدری میله‌های چادر ژئودیسک در مقابل باد شدید مقاوم و از برهم پاشی چادر جلوگیری می‌کند.

چادرهای نیمه ژئودیسک هم همانند این چادرها طراحی و تولید شده اما با این تفاوت که از میله‌های کمتر و ظاهر ساده‌تر ساخته شده‌اند. چادرهای نیمه ژئودیسک در مقابل باد بسیار مقاوم هستند. این چادرها به علت ساختار مثلثی شکل خود می‌توانند کاملاً فشرده و به راحتی قابل حمل باشند. حس امنیت و خیالی آسوده را با این چادرها تجربه کنید.

10. چادر نجات

چادرهای نجات نوع دیگری از چادرها با کاربرد متفاوت هستند. از چادرهای نجات در مواقع بحرانی و خطر مانند: سیل، زلزله، طوفان و… استفاده می‌شود. ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی این چادرها را تهیه و در زمان بروز مشکل آن‌ها را در اختیار مردم آسیب دیده قرار می‌دهند. از مزیت‌های این چادرها می‌توان به سهولت در نصب، راه‌اندازی سریع و استقامت بالا اشاره کرد.

چادر مسافرتی سنگین یا سبک

چادرهای مسافرتی بسته به موارد استفاده آن‌ها کاربرد متفاوت دارند؛ سبک یا سنگین بودن این چادرها موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد. برای رفتن به کوه‌نوردی یا طبیعت‌گردی بهتر است از چادرهای سبک استفاده شود تا برای حمل و نقل آن مشکلی پیش نیاید. برای این منظور از چادرهای ژئودیسک و چادرهای مخصوص کوه‌نوردی که به راحتی حمل می‌شوند می‌توان استفاده کرد. گزینه بعدی استفاده از چادر برای برپایی کمپینگ و اردوگاه است که بهتر است از چادرهای تونلی، گرده، بادی، اتوماتیک، عصایی استفاده شود و در آخر، موارد استفاده از چادرهای مسافرتی، سفرها و تفریحات خانوادگی است که برای این منظور بهتر است از چادرهای فنری استفاده کنید.

لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب چادر مسافرتی

لوازم جانبی چادرهای مسافرتی در واقع برای هرگونه بروز مشکل در چادر یا هرگونه رسیدن آسیب به آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهتر است قبل از رفتن به دامان طبیعت و مسافرت این وسایل را تهیه کنید.

  1. زیرانداز: وسیله‌ای مناسب است که از خرابی و آسیب به کفی چادر جلوگیری می‌کند.
  2. قفسه توری: وسیله‌ای برای گذاشتن لوازم مختلف و اتصال آن به بالای چادراست.
  3. میخ و قلاب برای متصل کردن چادر به زمین
  4. جارو و خاک انداز: به منظور تمیز کردن درون چادر استفاده می‌شود.
  5. جعبه ابزار تعمیر چادر: وسیله‌ای کاربردی است که در طبیعت و مسافرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  6. نوار درزگیر برزنتی: برای جلوگیری از هرگونه ورود جانوران موزی و سوز سرما می‌توان از این وسیله استفاده کرد.
  7. پنکه باتری‌خور: این وسیله در فصل تابستان کاربرد دارد.

چادرهای مسافرتی مناسب برای هر شرایط جغرافیایی

طبیعت گردی و پیمایش کوهستان، کویر و جنگل برای علاقه‌مندان این فعالیت از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنار طبیعت گردی از وسایل مورد نیاز هم نباید غافل شد، از جمله این وسایل چادر مسافرتی مناسب است.

1. چادر مناسب برای کویر

رفتن به کویر بسیار جذاب است؛ اما شب‌های پرستاره کویر حال‌وهوای دیگری دارد. برای رفتن به کویر حتماً باید یک چادر مناسب داشته باشید. چادر مناسب را می‌توانید از برند بست‌وی با رنگ‌های تیره تهیه کنید. رنگ تیره نور خورشید را عبور نمی‌دهد و سبب گرم شدن چادر نمی‌شود. چادرهای این برند در برابر بادهای شدید و طوفان بسیار مقاوم هستند.

2. چادر مناسب برای جنگل

اگر دلتان می‌خواهد در جنگل بمانید حتماً باید حواستان به حشرات موذی و باران باشد. به همین منظور باید از چادر مسافرتی استفاده کنید که کف ضدآبی داشته باشد. برند فرینو می‌تواند چادرهای مناسب با جنگل را در اختیار شما قرار دهد.

3. چادر مناسب برای کوهستان:

برای رفتن به کوهستان و محافظت از سرما و باد باید حتماً از چادر مناسبی برای روشن کردن سیستم گرمایشی استفاده کرد. گرم شدن داخل چادر مهم است؛ اما مهم‌تر از آن گرم ماندن چادر است. شما می‌توانید از چادرهای برند کلمن استفاده کنید تا در کوهستان از نفوذ سرما ایمن بمانید.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا