تکنولوژی

بهترین لپ تاپ دانشجویی

امروزه ابزارهای دیجیتال مانند تبلت، گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ به‌عنوان یکی از ابزارهای جدایی ناپذیر و مهم برای دانشجویان و سایر افراد در مشاغل مختلف شناخته می‌شوند. در این میان دانشجویان برای خرید لپ‌تاپی که قیمت مناسب و کیفیت مطلوبی داشته باشد، احتمالا با سوالات زیادی روبرو هستند. در ادامه قصد داریم برخی از لپ‌تاپ‌های دانشجویی را به شما معرفی کنیم که برای دانشجویان در رشته‌های مختلف فنی مهندسی، پزشکی و سایر رشته‌ها کاربرد دارند و گزینه مناسب محسوب می‌شوند.

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 مدل 14IGL05

برند لنوو به‌عنوان یکی از برند‌های تولید‌کننده انواع لپ‌تاپ در جهان شناخته می‌شود که در بیشتر موارد محصولاتی مقرون به‌صرفه و اقتصادی تولید می‌کند. در این میان اگر به دنبال یک لپ‌تاپ دانشجویی با قیمت مناسب هستید لپ تاپ لنوو در این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگرچه این لپ‌تاپ قیمت محدودی دارد و نسبت به سایر گزینه‌های موجود در بازار محصولی اقتصادی و مقرون به‌صرفه‌تر است؛ اما اندازه کوچک نمایشگر آن ممکن است که شما را از خرید منصرف کند.

علاوه بر آن اگر بخواهید از یک نمایشگر بزرگتر در لپ‌تاپ استفاده کنید باید درایو SSD حذف شود و به جای آن یک ترابایت HDD به کار برود. این موضوع نیز می‌تواند سرعت انتقال داده‌ها و پردازش اطلاعات را با کندی روبرو کند و به همین دلیل پیشنهاد بهتر این است که حتماً از درایو SSD استفاده کنید تا عملکرد لپ‌تاپ با مشکلی روبرو نشود. ازجمله معایب دیگر این لپ‌تاپ می‌توان به نبودن پردازنده گرافیکی مجزا اشاره کرد.

البته این لپ‌تاپ  اگرچه برای دانشجویان فنی و مهندسی و برنامه نویسان‌گزینه مطلوبی به شمار نمی‌رود؛ اما با این حال سایر دانشجویان برای انجام فعالیت‌های معمولی مانند تایپ نوشتاری، تحقیق، ادیت ساده تصاویر، نمایش فیلم و تصاویر می‌توانند از این لپ‌تاپ که قیمت مناسبی دارد، استفاده کنند. اما درصورتی که به دنبال گزینه بهتری برای فعالیت‌های درسی و تحقیقاتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ یک گزینه دیگر بروید.

لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 مدل R1502ZA با پردازنده Core i3

یکی از محصولات جذاب و ایدئال برند ایسوس که برای انجام کارهای روزمره و حتی پردازش‌های نیمه سنگین مناسب به شمار می‌رود، لپ تاپ ایسوس VivoBook 15 مدل R1502ZA با پردازنده Core i3 است. این محصول دارای قدرت و کارایی بسیار خوب در کنار صفحه نمایشی باکیفیت و عمر باتری مناسب است. علاوه بر آن صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با وضوح FHD و باتری ۴۲ وات ساعتی کمک می‌کند تا بتوانید از کارایی بیشتر این لپ‌تاپ استفاده کنید.

از ویژگی‌های دیگر این لپ‌تاپ از برند ایسوس می‌توان به ۴ گیگ حافظه رم DDR4 و ۲۵۶ گیگ حافظه ذخیره‌سازی پرسرعت در هارد SSD اشاره کرد. بنابراین سرعت مطلوب و مناسب انتقال داده‌ها و پردازش آن‌ها را برای کاربران تضمین می‌کند. صفحه نمایش فول اچ‌دی نیز باعث می‌شود تا تصاویر با کیفیت قابل توجه نمایش داده شوند و به‌راحتی بتوانید فعالیت‌های روزمره خود را در زمینه درسی و دانشجویی پیش ببرید. البته ممکن است قیمت این لپ‌تاپ کمی گران به نظر برسد. به همین دلیل برای خرید لپ تاپ دانشجویی پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ خرید اقساطی لپ تاپ بروید تا با مدیریت بهتر هزینه‌ها در طول ماه و جمع‌آوری پس‌انداز‌های خود بتوانید یک لپ‌تاپ با کیفیت مناسب تهیه کنید.

لپ تاپ Acer AN515-57-597C

شرکت ایسر یکی از شرکت‌های تولید‌کننده لپ‌تاپ با محصولات حرفه‌ای در جهان محسوب می‌شود که در بیشتر موارد لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و گیمینگ تولید می‌کند. این شرکت با تولید هرکدام از محصولات خود به دنبال قدرت نمایی بیشتر است و تلاش می‌کند تا محصولات جدید خود را مجهز به سخت‌افزارهای به‌روز، قوی و با عملکرد عالی به بازار عرضه کند تا بازی‌های رایانه‌ای برای کاربران به شکل راحت‌تر و بهتری قابل اجرا باشد.

یکی از محصولات قدرتمند این شرکت لپ تاپ Acer AN515-57-597C است که به جدیدترین پردازنده شرکت اینتل و گرافیک شرکت Geforce مجهز شده است. علاوه بر آن صفحه نمایش آن با دقت و وضوح FullHD عرضه شده و کیبورد با نور پس زمینه و کارت گرافیک RTX 3050 در آن به کار رفته است. بنابراین تمام این خصوصیت‌ها کنار هم کمک می‌کند تا لپ‌تاپ توانایی بسیار مناسبی در اجرای روان انواع بازی‌های روز، پردازش اطلاعات فنی و مهندسی و عملیات‌های نیمه سنگین داشته باشد و گزینه مناسبی نیز برای دانشجویان طراحی و مهندسی محسوب ‌شود.

این لپ‌تاپ از نظر ظاهری نیز چهره زیبایی دارد. ترکیب رنگ قرمز و مشکی در کنار متریال باکیفیت فلزی و پلاستیکی و سایر ویژگی‌ها کمک می‌کند تا این محصول از نظر ظاهری نیز زیبا  و جذاب باشد. اما یکی از معایب آن که باید به آن اشاره کرد، وزن زیاد لپ‌تاپ است که حدود ۲۳۰۰ گرم است و احتمالا حمل‌ونقل آن برای دانشجویان کمی سخت است. این لپ‌تاپ نیز با توجه به تمام ویژگی‌های ظاهری، فنی و سخت افزاری خود قیمت گرانی دارد. به همین دلیل پیشنهاد بهتر این است که به سراغ خرید اقساطی آن بروید تا با مدیریت بهتر هزینه‌ها بتواننی این لپ‌تاپ باکیفیت را برای فعالیت‌های دانشجویی در اختیار داشته باشید.

لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H

یکی از قوی‌ترین محصولات برند لنوو لپ تاپ‌ سری Legion است که دارای سخت‌افزار قوی، وزن متوسط و سایر ویژگی‌های مطلوب دیگر برای انجام بهتر امور گرافیکی سنگین است. بنابراین دانشجویان مهندسی به‌راحتی می‌توانند از پردازش بالا و باکیفیت آن برای انجام فعالیت‌های دانشجویی و درسی خود استفاده کنند. علاوه بر آن‌ گیمرها نیز می‌توانند تا برای بازی‌های رایانه‌ای خود  این لپ‌تاپ را به کار ببرند و سرعت مطلوب آن برای پردازش اطلاعات و انتقال داده‌ها استفاده کنند.

این لپ‌تاپ با وزن 2.46Kg  و صفحه نمایش ۱۶ اینچی با گرافیک RTX3060 به بازار عرضه شده و بدنه آن دارای متریال فلزی است. بنابراین یک محصول باکیفیت و پرطرفدار محسوب می‌شود که برای کارهای پردازشی سنگین و مهندسی گزینه مطلوبی به شمار می‌رود. طراحی ظاهری این لپ‌تاپ از برند لنوو خاص و متفاوت است. فلز آلومینیوم در ساخت بدنه آن به کار رفته و در کنار سخت‌افزار قوی و کیفیت مطلوب صفحه نمایش، توانسته از بین رقبای دیگر خود گزینه بهتری باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد.

صفحه کلید این لپ‌تاپ متناسب با آناتومی سرانگشتان طراحی شده و به همین دلیل موقع تایپ کردن کاربری راحتی دارد. از طرف دیگر طراحی کیبورد از نوع جزیره‌ای است و به همین دلیل در کنار دکمه‌های استاندارد با جنس مناسب تایپ راحتی را برای شما فراهم می‌کند. نور پس زمینه آبی در کیبورد نیز به همراه سایر ویژگی‌ها ویژگی‌ها کمک می‌کند تا استاندارد مطلوب را در یک کیبورد داشته باشد.

ازجمله ویژگی‌های دیگر این لپ‌تاپ می‌توان به محل قرارگیری پورت‌های آن اشاره کرد که شرکت لنوو برای زیباتر کردن ظاهر دستگاه و باریک‌تر نشان دادن آن پورت‌های خروجی را در قسمت پشت دستگاه طراحی کرده تا قسمت پایینی لپ‌تاپ نازک و بدون پورت و منفذ باشد. این موضوع نیز به زیباتر شدن لپ‌تاپ کمک می‌کند.

درنهایت صفحه نمایش این لپ‌تاپ با روکش مات و رزولوشن 2560×1600 قابل توجه است و زاویه دید ۱۷۰ درجه‌ای را برای کاربران با دقت رنگ بالا فراهم می‌کند. بنابراین انتخاب خوبی برای کارهای گرافیکی و طراحی  دانشجویی و فنی مهندسی محسوب می‌شود.

لپ تاپ دلXPS 15 (2020)

یکی از محصولات قدرتمندی که دانشجویان خلاق برای انجام کارهای گرافیکی خود می‌توانند از آن استفاده کنند لپ تاپ دل XPS 15 (2020) است که از نظر سخت افزاری دارای پردازنده قدرتمند ۴۵ واتی نسل دهم اینتل است. علاوه بر آن گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650Ti (Max-Q) در طراحی سخت‌افزاری این لپ‌تاپ به کار رفته تا دانشجویان عکاسی برای ویرایش ویدیو و عکس‌های حرفه‌ای بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین دانشجویان مهندسی نیز می‌توانند از گرافیک قوی این لپ‌تاپ برای فعالیت‌های طراحی و مهندسی خود به شکل مناسب بهره ببرند.

این لپ‌تاپ فقط حدود ۲ کیلوگرم وزن دارد و از این نظر نسبت به رقبای خود گزینه مناسب‌تری برای دانشجویان محسوب می‌شود تا بتوانند در کنار حمل‌ونقل آسان آن از ویژگی‌های مطلوبش برای پیشبرد فعالیت‌های خود استفاده کنند. علاوه بر آن صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی لپ تاپ با کیفیت UHD+ (3840 x 2400) ارائه شده و برای تمام تماشای فیلم‌ها ایدئال محسوب می‌شود.د رنهایت حاشیه‌های فوق‌العاده نازک به همراه تقارن در همه اطراف لپ‌تاپ قابل توجه است و طراحی زیبا و ظریف این محصول را فراهم کرده است. البته در کنار تمام این ویژگی‌های مثبت باید به این موضوع اشاره کرد که دوربین وبکم این لپ‌تاپ از نوع میکرو است و به همین دلیل نباید انتظار تصاویری با کیفیت بسیار عالی از آن داشته باشید.

درنهایت اینکه…

خرید لپ‌تاپ برای دانشجویان در رشته‌های فنی و مهندسی، معماری، پزشکی و غیره ممکن است که کار راحتی نباشد. دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی خود نیاز به لپ‌تاپ‌های متفاوتی با کارایی مختلف دارند. از طرف دیگر خرید لپ‌تاپ برای دانشجویان تبدیل به یک موضوع مهم شده تا به‌راحتی بتواند امور روزمره درسی خود را پیش ببرند و تحقیقات اینترنتی، اجرای نرم افزارهای مختلف، وبگردی، پخش ویدیو، موزیک، ادیت تصاویر یا چک کردن ایمیل‌ها و انجام پروژه‌های نوشتاری را با سرعت بیشتری انجام دهند.

تمام این موارد در کنار هم باعث می‌شود که دانشجویان نیاز به یک لپ‌تاپ به‌روز با نرم‌افزار‌های مناسب داشته باشند. اما خرید لپ‌تاپ برای دانشجویان ممکن است چندان ارزان تمام نشود. در این شرایط انتخاب روش خرید اقساطی لپ تاپ روش هوشمندانه‌ای برای مدیریت بهتر هزینه‌ها و بودجه در طول ماه محسوب می‌شود تا به‌راحتی بتوان محصولی با کیفیت برای پیشبرد فعالیت‌های درسی و تحقیقاتی در اختیار داشت.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا