سبک زندگی

چی بزنم مژه هام پرپشت بشه

پرپشت شدن ابرو و مژه در یک هفته

داشتن مژه‌هایی پرپشت باعث جذابیت دو چندان چشم‌ها می‌شود و همه افراد دوست دارند مژه‌هایی بلند و پرپشت داشته باشند.

برای داشتن مژه‌هایی بلند و زیبا باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید سپس به دنبال روشی برای پرپشت شدن آنها باشید. مراقبت از مژه و اّرسانی آنها به حدی مهم است که شما اگر ین مراقبت‌ها را انجام ندهید، روش‌های پرپشت شدن مژه بی فایده خواهند بود.

ما در این مقاله مراقبت‌های لازم برای پرپشت شدن مژه‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم سپس در بین روش‌های ذکر شده، بهترین را به شما معرفی خواهیم کرد.

مراقبت از مژه و ابرو برای پرپشت شدن آنها

در وهله اول برای داشتن مژه‌هایی پرپشت باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید و پس از آن اگر باز هم مژه‌هایی کم پشت داشتید، به دنبال روش‌های دیگر باشید. چند مورد از مراقبت‌های ضروری مژه‌ها به شرح زیر هستند:

  • شانه کردن مژه‌ها با برس‌های کوچک: شانه زدن ابرو و مژه باعث خونرسانی بهتر و در نتیجه رشد بیشتر فولیکول‌های مو می‌شود. برای شانه زدن مژه‌ها می‌توانید از فرچه تمیز ریمل استفاده کنید. اگر فرچه را با مقداری روغن طبیعی آغشته کنید، رشد مژه‌ها چندین برابر خواهد شد.
  • نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز: در طول روز برای آب رسانی خوب به پوست و مو، باید به مقدار کافی آب بنوشید. نوشیدن یک و نیم لیتر آب در روز باعث تقویت رشد مو خواهد شد.
  • استفاده از لوازم آرایشی مرغوب: استفاده از ریمل و لوازم آرایش نامرغوب، باعث ریزش مژه‌ها و در نتیجه کم پشتی آنها می‌شود. لوازم آرایشی را از مراکز معتبر خریداری کنید.
  • مژه‌های خود را نمالید: مالیدن مژه‌ها باعث آسیب رسیدن به آنها و ریزش مژه می‌شود. برای مراقبت از فشار آوردن به آنها خودداری کنید.
  • لوازم آرایش موجود بر روی مژه‌ها را قبل از خواب پاک کنید: از ضرورت‌های مهم قبل از خواب، پاک کردن آرایش بر روی پوست و مژه است. با استفاده از روغن‌های مفید طبیعی می‌توانید آرایش خود را پاک کنید.

استفاده از مواد طبیعی برای پرپشت شدن مژه ها

زمانی که صحبت از مراقبت از مژه‌ها و آبرسانی آنها می‌کنیم، منظورمان استفاده از موادی است که باعث پرپشت شدن مژه‌ها و حفاظت از آنها می‌شوند و در کنار مراقبت‌های مژه باید از این مواد استفاده کرد.

برخی از افراد برای اینکه مژه‌های خود را پرپشت کنند، به دنبال روش‌هایی مانند اکستنشن مژه، کاشت مژه و.. می‌روند که این روش‌ها به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، برای چشم و مژه عوارض زیادی دارند؛ پس بهتر است روش‌های طبیعی و دیگر روش‌های درمانی مانند مزوتراپی را امتحان کرد.

از جمله موادی که در آبرسانی به مژه‌ها و پرپشت شدن آنها تأثیر بی نظیری دارند، روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی گیاهان هستند. برخی از روغن و مواد طبیعی برای رشد مژه‌ها، به شرح زیر هستند:

  1. روغن کرچک: روغن کرچک از روغن‌های معجزه آسا برای پرپشت شدن ابرو و مژه محسوب می‌شوند. می‌توانید مقداری روغن را به تنهایی به مژه‌ها بمالید یا به همراه ژل آلوئه ورا آن را ترکیب کنید. این روغن را می‌توانید در ریمل خود نیز بریزید. شب مقداری از روغن کرچک را با گوش پاک کن بر روی مژه بزنید و صبح با آب ولرم آن را به آرامی بشویید.
  2. روغن زیتون و نارگیل: از دیگر روغن‌های مفید برای پر حجم شده مژه‌ها، روغن زیتون و نارگیل است. این دو روغن باعث تحریک رشد بیشتر ابرو و مژه‌ها می‌شوند. استفاده از چند قطره این دو روغن در روز بر روی مژه‌ها، در کمترین زمان مژه‌ها را پرپشت می‌کند.
  3. وازلین: برای داشتن مژه‌هایی پرپشت باید محافظ از رطوبت آنها را جدی بگیرید. روغن وازلین مانند یک محافظ قوی برای حفظ رطوبت مژه‌ها عمل می‌کند و به مرور باعث تقویت و پرپشت شدن مژه‌ها می‌شود.
  4. تخم مرغ: در سفیده و زرده تخم مرغ ویتامین و املاح بسیاری یافت می‌شود که با ماساژ مژه‌ها با تخم مرغ، این ویتامین‌ها جذب آنها شده و باعث پرپشت شده مژه‌ها می‌شود.
  5. پوست لیمو ترش: پوست لیمو ترش در خود ویتامین‌های بسیاری از جمله ویتامین c، ویتامین b و فولیک اسید جای داده‌است بنابراین پوست لیمو ترش می‌تواند برای مژه‌ها بسیار مفید باشد. مقداری پوست لیمو را به همراه روغن‌هایی که نام بردیم ترکیب کنید و با گوش پاک کن به آرامی بر روی مژه‌های خود بمالید. تکرار این کار برای چند ماه باعث پرپشت شدن مژه‌ها می‌شود.

مزوتراپی مژه، بهترین راه برای پرپشت شدن آنها

برای رشد مو و مژه، ویتامین و عصاره‌های گیاهی بسیار مفید هستند. همچنین خونرسانی بهتر به پوست باعث افزایش رشد مژه و ابرو خواهد شد.اگر به صورت مستقیم این مواد به زیر پوست تزریق شوند، زودتر مژه‌ها پرپشت می‌شوند و به نتیجه می‌رسید.

حتما مقاله مزوتراپی چیست را بخوانید!!!

در مزوتراپی مواد مورد نیاز پوست مو مانند انواع ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی به زیر پوست تزریق می‌شوند و همین امر باعث رشد چنیدن برابری ابرو و مژه خواهد شد. با استفاده از مزوتراپی می‌توانید موارد زیر را برطرف کنید:

  • کم پشتی مژه‌ها
  • کم پشتی ابرو
  • ریزش مو
  • چین و چروک صورت
  • افتادگی پوست
  • جای زخم و بخیه
  • جای جوش
  • جوش‌های پوست
  • و…

جمع بندی

پنجاه درصد از زیبایی و جذابیت چشم‌ها به مژه بستگی دارد و اگر مژه‌ها پرپشت باشند این زیباییی چندین برابر خواهد شد. مراقبت از مژه و استفاده از روش‌های طبیعی در پرپشت شدن مژه‌ها تأثیر خوبی می‌گذارند اما این کارها را باید مدت زمان زیادی انجام دهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

بهترین روش که در کوتاه‌ترین زمان مژه‌ها را پرپشت می‌کند، مزوتراپی است. با استفاده از مزوتراپی تمام مواد مورد نیاز برای رشد مژه‌ها فراهم خواهد شد.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا