سبک زندگی

چی بپزم با گوشت چرخ کرده

با گوشت چرخ کرده چی بپزم

با گوشت چرخ کرده چه غذاهایی بپزم؟ گوشت چرخ کرده یکی از پرکاربردترین غذاها در غذاهای ایرانی و بین‌المللی است که با آن می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه، لذیذ و ساده را در خانه بپزید.

گوشت چرخ کرده با برش دادن و خرد کردن گوشت گاو، گوساله، گوسفند یا مخلوطی از آنها با چرخ گوشت تهیه می‌شود و معمولاً برای تهیه غذاهای سریع و آسان در خانه استفاده می‌شود؛ زیرا برخلاف گوشت واقعی، پخت زمان کمتری می‌برد. انواع کباب، خورش، کوفته، پیش غذا، خوشمزه‌ها و هزاران غذای ایرانی و بین‌المللی از جمله غذاهایی است که می‌توان با این غذا تهیه کرد.

لازانیا

لازانیا ایتالیایی با ادویه جات خوشمزه و سس گوشت، گوجه گیلاسی و فلفل قرمز بسیار خوشمزه و سریع سرو می‌شود.

لازانیا یک ماکارونی با صفحه تخت است که احتمالاً یکی از قدیمی‌ترین انواع ماکارونی است.

اولین دستور تهیه این غذا در قرن ۱۳ نوشته شد، زمانی که ایتالیایی‌ها هنوز گوجه فرنگی را نمی‌شناختند، بنابراین در واقع گوجه فرنگی در این دستور غذا جایی ندارد. با این حال، بسته به دستور غذا، انواع مختلفی از پنیر استفاده می‌شود.

کوفته

کوفته یکی از معروف‌ترین غذاهای قدیمی و محبوب در جهان است که معمولاً با انواع سبزیجات معطر، گوشت چرخ کرده و برنج تهیه می‌شود. کوفته‌ها بر اساس مواد تشکیل دهنده به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و با وجود مواد مغذی که دارند ارزش غذایی بالایی دارند. یکی از مهمترین لحظات در تهیه این غذای خوشمزه این است که کوفته‌ها باید شکل گرد خود را حفظ کنند. از انواع مشهور کوفته می‌توان به کوفته تبریزی، کوفته سبزی شیرازی، کوفته قلقلی، کوفته شیرین کرمانشاهی و ده‌ها نوع دیگر اشاره کرد.

کوفته به عنوان غذای محلی در سراسر جهان از جمله گرجستان، ارمنستان، ترکیه، مالزی، تاجیکستان و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی سرو می‌شود. داخل کوفته‌ها معمولاً مملو از مواد مختلف مانند آلو، زرشک، گردو، سبزیجات معطر، تخم مرغ آب‌پز و حتی مرغ کامل است و با نان و سبزیجات، ماست، دوغ و ترشی سرو می‌شود.

فلفل دلمه ای شکم پر

فلفل دلمه ای پر از گوشت و پنیر چدار بسیار خوشمزه و جالبتر بسیار سرگرم‌کننده است. این فلفل‌ها را برای هالووین درست کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. این فلفل‌ها با گوشت چرخ کرده، پنیر چدار، برنج و مقداری سبزیجات تازه پر شده‌اند.

کباب تابه‌ای

کباب تابه ای یک نوع کباب ساده است که با گوشت چرخ کرده (گوسفند، گوشت گاو یا مرغ)، پیاز، نمک، فلفل، زردچوبه و روغن درست می‌شود و معمولاً با برنج یا نان، سیب زمینی سرخ کرده سرو می‌شود. تنور، فلفل، سبزیجات و گوجه فرنگی سرخ شده یا گریل. برخلاف سایر کباب‌ها، کباب‌های تابه ای در آتش یا ذغال پخته نمی‌شوند و در روغن سرخ می‌شوند یا در فر پخته می‌شوند.

تابه کباب یک غذای محبوب، سریع و مورد علاقه کودکان است که به سرعت و به راحتی در خانه تهیه می‌شود. همچنین می‌توانید از سیر رنده شده، پیاز رنده شده، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، روغن زیتون، نمک، فلفل، پاپریکا و دارچین برای تهیه سس کباب سرخ شده استفاده کنید.

همبرگر خانگی

گوشت گاو به خودی خود خوشمزه است، یک پروتئین با کیفیت بالا، نرم، آبدار و پر از طعم‌های خوشمزه. به یاد داشته باشید که این یک قرص گوشت نیست، بلکه یک همبرگر است. اگر می‌خواهید طعم همبرگر را تغییر دهید، آن را با سس همبرگر شگفت‌انگیز درست کنید.

نان ذرت شکم پر

نان ذرت شکمی یک غذای مقوی، سیر کننده و فوق‌العاده خوشمزه است. برای تهیه این غذای خوشمزه، نیازی نیست که نان را جداگانه تهیه کنید و سپس آن را با مواد گوشتی پر کنید. در عوض، می‌توانید مخلوط گوشت را به صورت لایه ای در وسط خمیر نان قرار دهید و آن را در فر بپزید.

همچنین می‌توانید خمیر ترش را با خمیر نان ذرت مخلوط کرده و به‌طور یکنواخت داخل قالب بریزید تا در انتها یک نان ذرت پر شده خوشمزه داشته باشید.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا