سبک زندگی

عید برای عروس چی میبرن

چه چیز هایی برای عیدی عروس بخریم

در کشورمان قومیت‌های مختلفی وجود دارد که بسیاری از آنها رسم عیدی بردن برای عروس در سال اول ازدواج را دارند. در هر قوم عیدی که برای عروس میبرن متفاوت است و بسیاری با توجه به رسومات خود عیدی‌ها را تهیه و به عروس هدیه می‌دهند.

اما برخی از کادوها هستند که در همه قومیت‌ها یکسان است و به‌طور معمول به عروس‌ها در عید نوروز هدیه داده می‌شود. تهیه این هدایا بسته به اوضاع مالی خانواده‌ها متفاوت است و هر خانواده با توجه به وضعیت مالی خود هدایا را تهیه می‌کند.

ما در ادامه هدایایی که به‌طور معمول به عروس خانوم‌ها عیدی داده می‌شود را معرفی می‌کنیم؛ پس اگر شما هم به دنبال این هستید عید چه هدیه ای به عروس خانم‌ها بدهید این مقاله را مطالعه کنید.

هدیه دادن گل و شیرینی به عروس در عید

هدیه دادن گل و شیرینی

یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین هدیه ای که می‌توان عید به عنوان هدیه به عروس خانم‌ها داد، گل و شیرینی است. شما می‌توانید گل‌ها را به زیبایی کادو بگیرید و به عروس‌ها هدیه دهید.

همچنین در کنار گل می‌توان جعبه شیرینی که به زیبایی تزئین شده به او هدیه داد. اگر نمی‌توانید هزینه ای زیاد برای هدیه دادن صرف کنید می‌توانید، عید نوروز به دیدن عروس خانم‌ها بروید و گل و شیرینی به آنها هدیه دهید.

هدیه دادن لباس نو به عنوان عیدی برای عروس خانم

زمانی که عروس و داماد به صورت رسمی با یکدیگر پیوند می‌زنند، اولین عید خانواده داماد تمام لباس‌های عروس را خریداری کرده و در جعبه‌های کادویی بسیار شیک به عروس خانم‌ها هدیه می‌دهند.

به‌طور معمول خرید لباس عید با توجه به رسومات خانواده‌ها و توافقاتی که بین طرفین صورت می‌گیرد، انجام می‌شود؛ اما معمولاً لباس‌هایی از جمله موارد زیر توسط خانواده داماد خریداری می‌شود:

  1. مانتو
  2. شلوار
  3. شال
  4. روسری
  5. لباس منزل
  6. و…

خرید لوازمات بیشتر با توجه به وضعیت مالی خانواده داماد می‌تواند صورت بگیرد اما خرید آنها ضروری نیست. در هنگام خرید عروس خانم می‌تواند همراه آقای داماد به خرید برود و پس از خرید آنها را به خانواده داماد تحویل دهد تا در عید نوروز آنها را با جعبه‌های زیبای کادویی به او هدیه دهند.

هدیه دادن لوازمات ضروری منزل به عروس

بجز لباس‌های نو و گل و شیرین بهترین هدیه ای که می‌توان به عنوان عیدی به عروس خانم‌ها هدیه داد، لوازم منزل است. شاید عروس خانم در هنگام خرید جهیزیه نتوانسته باشد که تمام لوازمات ضروری را خریداری کند از این رو شما می‌توانید با هدیه دادن یک وسیله ضروری به او، خوشحالش کنید.

شما می‌توانید لوازماتی از جمله مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم، به او هدیه دهید:

  1. ظروف آشپزخانه
  2. سرویس‌های پذیرایی
  3. لوازمات دکوری منزل
  4. لوازمات برقی آشپزخانه
  5. و…
هدیه دادن جواهر به عروس خانم‌ها

هدیه دادن جواهر به عروس خانم‌ها

برخی از خانواده‌ها رسم دارند به عنوان عیدی به عروس خانم‌ها جواهرات دهند. این هدیه بستگی به اوضاع مالی خانواده داماد دارد و خرید آن برای خانواده‌هایی که اوضاع مالی خوبی ندارند، واجب نیست.

طلایی که به عنوان عیدی به عروس خانم‌ها هدیه داده می‌شود، متفاوت است و هر نوع هدیه ای اعم از انگشتر، النگو، پلاک طلا و… را به او هدیه داد.

با توجه به گرانی‌های موجود، خرید طلا و جواهرات ضروری نیست و بهتر است خانواده عروس، این موضوع را درک کنند و انتظارات زیادی از خانواده داماد نداشته باشند.

هدیه دادن خشکبار به عنوان عیدی

از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان عیدی به عروس خانم‌ها داد، تهیه خشکبار مانند برنج، حبوبات، روغن و… است. این موارد جز مایحتاج‌های هر زندگی هستند و هدیه دادن آنها می‌تواند گزینه خوبی باشد.

در کنار این موارد می‌توانید آجیل عید را نیز به عروس خانم‌ها به عنوان عیدی، هدیه دهید. بسیاری از خانواده‌ها رسم دارند در کنار مواردی که در بالا ذکر کردیم، خشکبار و آجیل را نیز قرار دهند و به عنوان عیدی به منزل عروس خانم ببرند.

هفت سین به عنوان عیدی عروس

هفت سین عیدی عروس

در کنار هدایای که به عروس داده می‌شود، می‌توان هفت سینی زیبا تهیه و به او کادو داد. تهیه هفت سین جز زیباترین و کهن‌ترین رسومات ایران محسوب می‌شود و هدیه دادن آن به عروس خانم‌ها گزینه مناسبی است.

اگر به دنبال این هستید که چه چیزهایی بر روی سفره هفت سین قرار می‌گیرد، لینک زیر را مطالعه کنید.

حتما مقاله چی سر سفره هفت سین بگذاریم را بخوانید!

هدیه دادن چادر به عروس

در بیشتر خانواده‌ها چادر را به در بله برون به عروس هدیه می‌دهند و در موارد بسیار اندکی چادر را به عنوان هدیه عید در نظر می‌گیرند. با این حال، هستند خانواده‌هایی که چادر را به عنوان عیدی به عروس خانم هدیه می‌دهند.

هدیه دادن عیدی به دیگر اعضای خانواده عروس

برخی از قوم‌های ایرانی رسم دارند در کنار هدیه بردن برای عروس، هدایای برای اعضای خانواده او نیز ببرند. به اصطلاح به این هدایا سر رختی می‌گویند.

به‌طور معمول هدایای مانند پارچه، لباس نو و… را به خانواده عروس می‌دهند. خرید این هدایای ضروری نیست و تنها در برخی از قومیت‌ها دیده شده که سر رختی را تهیه می‌کنند.

جمع‌بندی
تمام این رسم و رسومات و هدایایی که برای عروس خانم و خانواده آن در نظر گرفته می‌شود، بهانه ای هستند برای در کنار هم بودن و شاد زندگی کردن.

خرید هدیه به عنوان عیدی برای عروس، با توجه به رسومات و سنت‌های هر خانواده صورت می‌گیرد اما به‌طور معمول مواردی که در بالا ذکر کردیم به عروس‌ها هدیه داده می‌شود. برای خرید هدیه باید اوضاع مالی و دیگر موارد مانند سلیقه عروس خانم را در نظر گرفت و با توجه به ان خرید را انجام داد.

هدایای دیگری از جمله عطر، کفش، کیف، ساعت و.. را می‌توان به عروس خانم هدیه داد و تنها به مواردی که نام بردیم محدود نمی‌شود.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا