سبک زندگی

عید فطر برای عروس چی میبرن

لیست عیدی عروس در عید فطر

رسم زیبای عیدی دادن در اعیاد سال، یکی از رسومات زیبای کشور ایران است که در آن معمولاً به کوچکترهای خانواده و عروس خانم‌ها عیدی داده می‌شود.

یکی از عیدهایی که خانواده‌ها آن را جشن می‌گیرند و به عروس‌ها در سال اول ازدواجشان هدیه داده می‌شود، عید فطر است.

خانواده‌های بسیاری رسم دارند در ال اول ازدواج زوجین، عیدها به عروس به عنوان عیدی هدیه بدهند. این هدیه بسته به توان مالی خانواده‌ها و رسومات متفاوت است و می‌توان مواردی از جمله طلا، لباس، گل و.. را به عنوان عیدی در عید فطر به عروس خانم‌ها داد.

در ادامه هدیه‌هایی که به عنوان عیدی در عید فطر به عروس‌ها می‌توان داد را به شما خواهیم گفت؛ پس با ما همراه باشید.

عیدی دادن در عید فطر به عروس

یکی از عیدهای بسیار مبارک در سال، عید فطر است. این عید در روز آخر ماه مبارک رمضان جشن گرفته می‌شود. در این روز مبارک بسیاری از خانواده‌ها برای نو عروس‌های خانواده، هدایایی را تهیه می‌کنند و به آنها عیدی می‌دهند. البته رسم خرید عیدی در قومیت‌های مختلف متفاوت است و هر کدام با توجه به رسومات خود هدایایی را تهیه می‌کنند.

هدایای خریداری شده توسط خانواده داماد، به زیبایی تزئین می‌شوند و در این روز مبارک به عروس‌ها هدیه می‌دهند. با توجه به اوضاع اقتصادی نباید انتظارات زیادی از خانواده داماد داشت و اجازه دهیم هر خانواده با توجه به توان مالی خود، هدیه ای را خریداری کند. در ادامه لیست هدایای مناسب برای عروس در عید فطر را معرفی می‌کنیم.

لیست هدایای مناسب برای عروس در عید فطر

همان‌طور که گفتیم، در این روز فرخنده خانواده داماد با توجه به توان مالی خود، هدیه یا هدایایی خریداری کرده و به عروس خانم‌ها هدیه می‌دهند.

هدیه دادن به عروس رسومات خاصی را می‌پذیرد و برای بردن هدایا به منزل عروس، باید به همراه بزرگترهای فامیل رفت.

وسایلی که در ادامه به شما خواهیم گفت، صرفاً یک پیشنهاد هستند و خرید همه آنها ضروری نیست و شما با توجه به توان مالی خود می‌توانید یک یا همه آنها را خریداری کنید.

لیست هدایا

  1. گل شیرینی: از اولین و ابتدایی‌ترین هدیه ای که می‌توانید به عنوان عیدی در عید فطر به عروس خانم‌ها دهید، گل و شیرینی است. این هدیه را همه خانواده‌ها با توان مالی متفاوت می‌توانند تهیه کنند و فشار مالی به کسی وارد نمی‌شود.
  2. سرویس جواهرات: بسیاری از خانواده‌ها رسم دارند در عید اول نوعروس‌ها، جواهراتی مانند طلا را به عنوان عیدی، هدیه دهند. بسته به توان مالی خانواده‌ها، خرید طلا می‌توانید از یک گرم تا چند گرم متفاوت دارد اما با توجه به گرانی‌های موجود، خرید آنها واجب نیست و می‌توانید هدیه دیگری را به عنوان عیدی به عروس‌ها بدهید.
  3. لوازمات منزل: از دیگر هدایای مناسب که قیمتی مناسب دارد، لوازم منزل است. برای خرید می‌توانید انواع لوازمات ضروری و غیر ضروری منزل را خریداری کنید. بهترین انتخاب وسایل دکوری و آشپزخانه است.
  4. لباس: برخی از خانواده‌ها رسم دارند در کنار هدایایی که برای عروس می‌برند، یک یا چند دست لباس را به عنوان عیدی در عید فطر قرار دهند. برخی دیگر تنها لباس را به عنوان عیدی به عروس هدیه می‌دهند. این لباس‌ها می‌توانند شامل مانتو، شلوار، لباس‌های خانگی و.. باشند.
  5. پارچه: هدیه دادن پارچه به عروس و خانواده او در عید فطر، از رسم‌های قدیمی در بسیاری از خانواده‌ها است. در این روز مبارک، خانواده داماد پارچه ای زیبا به عنوان هدیه برای عروس و خانواده اش خریداری می‌کنند.
  6. مواد غذایی: خرید مواد غذایی به عنوان عیدی از دیگر رسومات قوم‌های مختلف است. می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز زوجین را کاملاً خریداری کنید و به عنوان هدیه به عروس بدهید.
  7. گوسفند: خانواده‌هایی که توانایی خرید گوسفند را دارند، در عید فطر به عنوان عیدی به خانه عروس می‌برند.
  8. لوازم آرایشی: می‌توانید به عنوان عیدی، لوازمات آرایشی از جمله عطر، رژ، اتوی مو و… را به عروس‌ها هدیه دهید.

نکات مهم عیدی دادن به عروس در عید فطر

برای عیدی دادن به عروس خانم‌ها باید نکاتی را رعایت کنید تا ناراحتی بین دو خانوده و اختلافی میان زوجین رخ ندهد. این نکته‌ها به شرح زیر هستند:

برخی از قومیت‌ها رسم عیدی دادن به عروس در عید فطر را ندارند و در این روز فرخنده هدیه ای به عروس نمی‌دهند به همین دلیل اگر خانواده داماد رسم عیدی دادن به عروس را نداشتند، از آنها ناراحت نشوید.

خرید هدیه باید با توجه به توان مالی خانواده داماد انجام شود و با توجه به اوضاع بد اقتصادی بهتر است به خانواده‌ها برای خرید هدیه عید فطر سخت نگیرید.

رسم و رسومات خرید عیدی در قومیت‌های مختلف متفاوت است و هر قوم با توجه به رسم‌های خود هدیه ای را خریداری می‌کنند؛ بنابراین اجازه دهید خرید عیدی با توجه به رسومات خانواده داماد صورت گیرد.

در مراسم خواستگاری بهتر است تمام رسم و رسومات هر دو خانواده بیان شود تا در ادامه مشکلی پیش نیاید.

برای خرید عید چشم و هم چشمی را کنار بگذارید و با توجه به توان مالی خود خرید را انجام دهید.

جمع بندی:

هدیه دادن به نوعروس‌ها در عید فطر، از رسومات قدیمی در کشورمان ایران است و بسیاری از خانواده‌ها لوازماتی را به عنوان هدیه به عروس‌ها می‌دهند.

موارد زیادی را می‌توانید به عنوان عیدی تهیه و هدیه دهید و بهتر است برای خرید توان مالی خود را در نظر بگیرید. خانواده‌های عروس بهتر است چشم هم چشمی را کنار بگذارید و برای خرید عیدی به خانواده داماد سخت نگیرید.

این را در نظر داشته باشید که این رسم و رسومات باعث خوشبختی زوجین نخواهند شد بلکه در برخی از خانواده‌ها که سخت‌گیری زیاد است، مشکلاتی بین خانواده‌ها به وجود می‌آید؛ بنابراین خرید عیدی را با توجه به توان مالی خود انجام دهید.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا