سلامت

واسه دل درد چی خوبه

اسهال و معده درد به دلیل اختلالات گوارشی یا مسمومیت عفونی رخ می‌دهد و این ویروس‌ها و عفونت‌های معده می‌توانند به بیماری‌های جدی تبدیل شوند و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارند.

سوزش سر دل و اسهال که به‌طور همزمان رخ می‌دهد به دلایل مختلف رخ می‌دهد. این علل شامل سوء هاضمه، عفونت ویروسی مانند آنفولانزای معده یا بیماری‌های گوارشی است. ابتدا باید علت بیماری خود را بشناسید. در این مورد، می‌توانید قرص، داروهای خانگی و نکاتی را برای درمان اسهال و سوزش سر دل پیدا کنید. سوزش سر دل دردی است که بین قفسه سینه و لگن ایجاد می‌شود.

سوزش سر دل می‌تواند خفیف یا شدید باشد، مانند گرفتگی و درد. این درد اغلب درد معده نامیده می‌شود. اسهال با مدفوع شل، خونی یا چرب مشخص می‌شود. نیاز به توالت فرنگی افزایش می‌یابد. اسهال اغلب با سوزش سر دل همراه است.

در چنین مواردی، طب سنتی خوردن سیب را توصیه می‌کند. سیب‌های پوست کنده و رنده شده. پوست کنده می‌شوند زیرا باعث تورم و سنگینی نمی‌شوند و رنده می‌شوند زیرا سریعتر جذب می‌شوند. البته افراد مسن، افراد مبتلا به دستگاه گوارش آسیب‌پذیر و کودکان باید مقداری آب نعناع را بعد از غذا بخورند تا حالت تهوع و نفخ را تسکین دهند.

مسمومیت غذایی همچنین به سرعت بر دستگاه گوارش تأثیر می‌گذارد و علائمی مانند درد، تهوع، نفخ، گاز، تهوع، اسهال و استفراغ را ایجاد می‌کند. مسمومیت در میان افراد مسن، کودکان خردسال و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بسیار خطرناک است و این افراد باید در اسرع وقت درمان شوند؛ بنابراین، خوردن سیب یا غذای دیگر نمی‌تواند با مسمومیت مقابله کند و تنها درمان آن مصرف داروی مناسب است.

علت دل پیچه

اکثر مردم حالت تهوع و اسهال را برای مدت کوتاهی تجربه می کنند. تغییرات رژیم غذایی ، مانند مصرف زیاد الکل و سوء هاضمه ، دلایل تهوع و اسهال هستند. سوزش سر دل شدید ، مداوم و مکرر علائم یک بیماری جدی است. اسهال ، که دائماً بدتر می شود و خونین است ، نشانه بیماری جدی تری است. دلایل احتمالی اسهال و سوزش سر دل عبارتند از:

  1. آنفولانزای معده
  2. مسمومیت غذایی
  3. حساسیت غذایی
  4. سندرم قبل از قاعدگی یا همان PMS
  5. سندرم روده تحریک پذیر
  6. دیورتیکولیت
  7. شکستگی مدفوع
  8. انسداد روده
  9. آپاندیس
  10. انگل‌ها
  11. عفونت باکتریایی
  12. آلرژی دارویی
  13. بیماری سلیاک
  14. استرس و اضطراب
  15. برخی از انواع سرطان

علت اسهال

سوء هاضمه، آنفولانزای معده و مسمومیت غذایی از عوامل اصلی اسهال و حالت تهوع شدید هستند. در این موارد، علائم به مدت چهار روز ادامه می‌یابد و معمولاً بدون درمان با قرص از بین می‌رود.

سایر علل اسهال و سوزش سر دل عفونت‌ها و بیماری‌هایی که اندام‌های داخل شکم را درگیر می‌کنند باعث درد و اسهال می‌شوند.

اندام‌های داخل شکم عبارتند از:

  1. روده هاپ
  2. کلیه‌ها
  3. آپاندیس
  4. طحال
  5. معده
  6. کبد
  7. کیسه صفرا
  8. لوزالمعده

اسهال و سوزش سر دل که بیش از یک هفته طول می‌کشد، علت بیماری‌ها یا ناهنجاری‌های روده است. در این مورد باید به پزشک مراجعه کنید. این بیماری‌ها باعث تورم در قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش مانند معده و روده می‌شود. التهاب دستگاه گوارش باعث یبوست و اختلالات دستگاه گوارش می‌شود. این باعث اسهال و حالت تهوع می‌شود.

اسهال کودکان

مانند بزرگسالان ، سوزش سر دل و اسهال در کودکان به دلیل آنفولانزای معده ، عفونت ، حساسیت غذایی ، عدم تحمل لاکتوز و استرس رخ می دهد. اما پرخوری نیز می تواند علائم ایجاد کند. برخی از کودکان در تشخیص گرسنگی و سیری مشکل دارند. این باعث پرخوری آنها می شود. خوردن بیش از حد فشار بر سیستم گوارشی و سوزش سر دل و اسهال را افزایش می دهد.

درمان دل پیچه و اسهال

درمان دارویی برای درمان اسهال و سوزش سر دل ناشی از این بیماری است. اگر علائم شما ناشی از استرس است، درمان خانگی نیز مناسب است.

  • درمان اسهال و سوزش سر دل با دارو
  • نوع درمان بستگی به علت بروز علائم دارد.

علل شایع درمان عبارتند از:

  1. آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های باکتریایی شامل مسمومیت غذایی هستند
  2. تجویز قرص‌های آلرژی
  3. داروهای ضدافسردگی (راه‌هایی برای رهایی از افسردگی) برای درمان اضطراب و استرس
  4. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) برای درمان PMS
  5. قرص‌های ضد انگل برای از بین بردن انگل ها

درمان خانگی دل پیچه و اسهال

افرادی که اسهال هستند باید مایعات زیادی مانند آب، آبمیوه و شربت بخورند.

هنگامی که حرکات شکم منظم تر شد مقدار کمی غذاهای سبک و کم فیبر مصرف کنید. این غذاها شامل نان تست، برنج و تخم مرغ می باشد. از غذاهای چرب و تند که حاوی فیبر بالایی نیز هستند، اجتناب کنید.

مکمل‌های گیاهی برای درمان دلدرد و دلپیچه

  • زغال اخته
  • زنجبیل
  • بادرنجبویه
  • بابونه

پیش از مصرف این مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید. برای کنار آمدن با استرس و نگرانی از یوگا، نفس کشیدن عمیق و سایر روش‌های آرام شدن استفاده کنید.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا