تکنولوژی

چطوری ایمیل بسازم؟

چطوری ایمیل درست کنم

برای ایجاد آدرس جیمیل، ابتدا باید یک حساب در سایت گوگل ایجاد کنید. هنگام ثبت نام در سایت گوگل (جیمیل)، شما باید برخی از اطلاعات اولیه مانند نام، تاریخ تولد، جنسیت و مکان خود را باید وارد کنید. همچنین باید نامی برای آدرس Gmail خود انتخاب کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید مخاطبین را اضافه کرده و تنظیمات ایمیل خود را تنظیم کنید.

برای ایجاد حساب جیمیل:

1- ابتدا به سایت gmail.com بروید.
2- روی ایجاد حساب کلیک کنید.

3- فرم ثبت نام ظاهر می‌شود. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید، سپس دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

4- در مرحله بعد، شماره تلفن خود را وارد کنید تا حساب خود را تأیید کنید. شرکت Google از امنیت دو مرحله ای برای امنیت حساب کاربری شما استفاده می‌کند. به همین دلیل باید موبایل خود را به درستی وارد کنید. همچنین در هنگام فراموشی رمز عبور، گوگل رمز عبور جدید را به شماره موبایل شما ارسال میکند.

5- یک پیام متنی از شرکت گوگل دریافت می کنید که حاوی یک کد تأیید می باشد. کد دریافت را در کادر زیر وارد کنید تا حسابتان تأیید و تکمیل شود.

6- در مرحله بعد، فرمی را برای وارد کردن برخی از اطلاعات شخصی خود، مانند نام و تاریخ تولد خود مشاهده خواهید کرد. که باید اطلاعات خودتان را وارد کنید. همچنین در قسمت Recovery email address میتوانید آدرس جیمل یکی از اعضای خانواده خود را وارد کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور، به راحتی پسورد جیمیل خود را تغییر دهید

7- شرایط خدمات و خط مشی رازداری Google را مرور کنید، سپس روی موافقم کلیک کنید.

تبریک میگم حساب شما با موفقیت ایجاد شد.

نکته: درست مانند هر سرویس آنلاین، مهم است که یک رمز عبور قوی برای اکانت جیمیل خود انتخاب کنید، به عبارت دیگر، حدس زدن رمز عبور شما باید برای دیگران دشوار باشد.

ورود به حساب کاربری جیمیل

هنگامی که برای اولین بار حساب خود را ایجاد می‌کنید، به‌طور خودکار وارد سیستم می‌شوید. با این حال، در بیشتر مواقع، باید وارد حساب خود شوید و پس از اتمام کار با آن از سیستم خارج شوید. اگر از رایانه مشترک استفاده می‌کنید (به عنوان مثال، در کتابخانه یا دفتر) خروج از سیستم بسیار مهم است زیرا مانع از مشاهده ایمیل‌های شما توسط دیگران می‌شود.

1- روی لینک روبرو gmail.com کلیک کنید.

2- نام کاربری (آدرس ایمیل) و گذرواژه خود را وارد کنید، سپس روی Next کلیک کنید.

برای خروج از اکانت جیمیل:

در گوشه سمت راست بالای صفحه، دایره ای را که اولین حروف اولیه شماست (اگر قبلاً تصویر پروفایل خودتان را انتخاب کرده‌اید، به جای آن تصویر خودتان را نشان می‌دهد) را پیدا کنید. برای خروج از سیستم، روی دکمه Sign out کلیک کنید.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا