تکنولوژی

چگونه خانه خود را ضد سرقت کنیم

یکی از موثرترین راه‌ها برای مقاوم‌تر کردن کل فضای خانه‌تان، ایمن کردن درب ورودی است. طبق آمارهای رسمی، درب ورودی هر ساختمان راحت‌ترین روش نفوذ است و اغلب آنها نیز به سادگی با یک لگد یا ضربه محکم باز می‌شوند.

با تقویت درب ورودی ساختمان خود می‌توانید به میزان قابل توجهی خطر سرقت را کاهش دهید. ما در این پست چند راه ساده را به شما آموزش خواهیم داد که به کمک آنها دستیابی به این هدف به سادگی محقق خواهد شد.

بهترین راه جلوگیری از سرقت منزل

خوشبختانه ایمن‌سازی درب ورودی لزوما نیازی به انجام کار وقت‌گیر و خسته‌کننده ندارد. اغلب شما خوانندگان عزیز می‌توانید به راحتی این کار را در عرض کمتر از 30 دقیقه انجام دهید. بهترین روش‌های تقویت امنیت درب که کارایی آنها ثابت شده و امتحان خود را پس داده‌اند عبارتند از:

قفل هوشمن برای افزایش امنیت خانه

نصب قفل هوشمند

قفل دیجیتال یا همان قفل هوشمند بدون کلید یک دستگاه بسیار عالی برای رسیدن به این هدف است. این محصول به دلیل نصب و استفاده ساده و همچنین قیمت منصفانه طرفداران بسیاری دارد. این محصولات بدون استفاده از کلید باز و بسته می‌شوند و کارایی بالایی دارند.

ضمنا مدل‌های جدید قفل دیجیتال طبق فناوری‌های هوشمند طراحی و ساخته شده و از این نظر امنیت بیشتری را به دنبال دارند. امکانات متفاوت این قفل‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه، امنیت ساختمان را بیش از پیش ارتقا می‌دهند. به عنوان مثال برخی از این محصولات مجهز به دزدگیر هستند که در صورت دستکاری شدن زبانه، صدای آژیر منتشر می‌کنند.

تقویت لولاهای درب

لولاها نقش مهمی در امنیت درب ورودی دارند. تقویت آنها معمولا فرآیند پیچیده‌ای نیست؛ بنابراین در بیشتر موارد، می‌توانید خودتان و بدون کمک گرفتن از یک متخصص این کار را انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید پیچ‌هایی که لولا ها با استفاده از آنها روی چهارچوب و درب سوار شده‌اند حداقل 6 سانتی‌متر طول دارند. این موضوع بسیار مهم است.

پیچ‌های کوتاه‌تر از 2.5 سانتی‌متر اصلا ایمن نیستند و قطعا باید آنها را تعویض کنید. این کار فقط چند دقیقه زمان از شما می‌گیرد و تقریبا هیچ هزینه‌ای ندارد. راه دیگری که می توانید لولاها را به کمک آن تقویت کنید؛ استفاده از لولای مخفی است. این لولاها از داخل نصب می‌شوند و دسترسی به آنها از خارج ساختمان امکان‌پذیر نیست.

نصب محافظ آکاردئونی

محافظ آکاردئونی نوعی درب فلزی مشبک است که از روی هم پیچ شدن میله‌های نازک ساخته می‌شود. این درب روی ریل مخصوصی نصب شده که برای باز و بسته کردن درب به صورت کشویی کارایی دارد.

هر زمان که از ساختمان خارج می‌شوید می‌توانید این شبکه فلزی را روی ریل حرکت داده و به چهارچوب نصب شده در طرف دیگر درب قفل کنید. بهتر است برای قفل کردن درب محافظ، از قفل کتابی به جای قفل عصایی استفاده کنید.

تجهیز ساختمان با درب ضد سرقت

ساده‌ترین ولی گران‌ترین روش تقویت امنیت ساختمان، استفاده از درب‌ ضد سرقت بدنه چوبی یا بدنه فلزی است. بدنه داخلی این درب‌ها از جنس ورق فولاد است و معمولا از قفل‌های چند زبانه برای تجهیز آنها استفاده می‌شود. ضخامت درب‌های ضد سرقت نسبت به درب‌های معمولی بیشتر است و به همین خاطر از استحکام بیشتری در برابر ضربه و دیلم شدن برخوردار هستند.

نصب دوربین برای افزایش امنیت خانه

نصب دوربین امنیتی و آیفون تصویری هوشمند

هیچ سارقی دلش نمی‌خواهد که تصویرش توسط دوربین ثبت شود. دوربین مدار بسته، حتی اگر به صورت صوری نصب شده باشد؛ معمولا یک ابزار بازدارنده عالی برای جلوگیری از سرقت است.

با این حال نصب دوربین امنیتی یا آیفون تصویری نباید اولین قدم شما در بهبود امنیت درب ورودی ساختمان باشد. در بیشتر موارد تقویت درب ورودی با استفاده از روش‌های ذکر شده در بالا نتایج بهتری دارد.

سیستم‌های نظارت تصویری در واقع می‌توانند موجب ترس و مانع از نزدیک شدن سارقان به درب ورودی شما شوند؛ اما زمانی که سارقان اقدام به دستکاری قفل می‌کنند کاری از دست‌شان بر نمی‌آید. با این حال نصب دوربین مزایای زیادی دارد و می‌تواند مکمل دیگر روش‌های محافظت‌کننده باشد.

بعد از اینکه درب ورودی را با استفاده از روش‌های بالا تقویت کردید؛ قطعا توصیه می‌کنیم که یک سیستم تصویری سیمی یا بی‌سیم نیز برای ساختمان خریداری کنید.

به خصوص اگر ملک‌تان ویلایی است. حتی می‌توانید یک سیستم پیچیده مانند سیستم‌های امنیتی هوشمند و چند کاره را انتخاب کنید که علاوه بر محافظت از خانه در برابر سارقان، به شما در جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی کمک کرده و از نشتی لوله آب ساختمان آگاه‌تان می‌کند.

اگر می‌خواهید به صورت تعاملی هر اتفاقی که پشت درب ساختمان می‌افتد را نظارت کنید؛ یک آیفون تصویری می‌تواند راه‌حل عالی باشد. اکثر مدل‌های هوشمند این دستگاه در صورت نزدیک شدن افراد غریبه به درب، دستگاه تلفن همراه شما اعلان می‌فرستند و همچنین امکان برقراری ارتباط دوطرفه را با فردی که بیرون ساختمان حضور دارد فراهم می‌کنند.

بنابراین می‌توانید با تلفن همراه خود آنچه را که در جلوی درب منزل می‌گذرد تماشا کنید و در عین حال با افراد مورد اعتمادی که در زمان عدم حضور شما به منزل‌تان مراجعه کرده‌اند از طریق تلفن همراه، مکالمه اینترنتی داشته باشید.

تجهیز درب پارکینگ به قفل هوشمند

درب پارکینگ اکثر ساختمان‌ها مجهز به قفل نیست. بنابراین این درب محل ورود مناسبی برای سارقان محسوب می‌شود. یکی از بهترین اقداماتی که می‌توانید به کمک آن این راه ورود را مسدود کنید؛ استفاده از قفل ریموتی درب است. این مدل از قفل‌ها که به صورت الکترونیکی کار می‌کنند؛ مجهز به ریموت کنترلی هستند که از راه دور می‌تواند زبانه درب را باز و بسته کند.

استفاده از قفل ریموتی درب در کنار درب بازکن‌های برقی، باعث می‌شود که ایمنی این درب به شدت ارتقا پیدا کند. هر زمان که می‌خواهید از ساختمان خارج شوید؛ ابتدا باید قفل ریموتی را باز کرده و سپس درب بازکن برقی را به کار بیاندازید.

نصب چراغ سنسوردار

سارقان دوست ندارند در کانون توجه باشند. به همین خاطر تا حد امکان اقدامات مجرمانه خود را شب‌ها انجام می‌دهند. نصب چراغ مجهز به سنسور حرکتی در بالای درب ورودی یک راه مقرون‌به‌صرفه برای جلوگیری از ورود سارقان به داخل است.

توصیه می‌شود که مدلی از این چراغ را انتخاب کنید که با باتری یا انرژی خورشیدی کار می‌کند تا مجبور نباشید زحمت سیم‌کشی را به خود بدهید. بهتر است این چراغ در ارتفاع 3 متری از زمین نصب شود تا دسترسی به آنها امکان‌پذیر نباشد. اگر حیوان خانگی دارید یا می‌خواهید بی جهت لامپ با هر حرکتی روشن نشود؛ مدلی را انتخاب کنید که میزان حساسیت آن قابل تنظیم باشد.

چگونه امنیت خانه را بالا ببریم

همانطور که در بالا توضیح دادیم، اگر می‌خواهید خانه خود را ایمن‌تر کنید روش‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد. توصیه ما این است که اول به سراغ تعویض قفل های درب ورودی بروید.

البته اگر درب ورودی ساختمان از نوع چوبی توخالی است؛ قبل از تعویض قفل حتما درب را نیز عوض کنید. بهترین درب برای امنیت خانه درب های ضد سرقت هستند که نسبت به درب های معمولی درای استحکام بیشتری است.

ضمنا پنجره‌ها را فراموش نکنید و از یک محافظ فلزی برای تقویت آنها استفاده کنید. استفاده از یک قفل دیجیتال بدون کلید و محافظ آکاردئونی می‌تواند تکمیل‌کننده تمام این اقدامات باشد.

در نهایت نیز نصب یک دوربین امنیتی یا آیفون تصویری و یک چراغ سنسوردار در قسمت ورودی ساختمان به شما کمک می‌کند تا قبل از اینکه سارقان وارد خانه شوند؛ از این کار جلوگیری کنید. با این حال به خاطر داشته باشید که اگر واقعا می‌خواهید امنیت را بهبود ببخشید؛ باید قبل از هر کاری به فکر تقویت درب ورودی باشید.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا