تکنولوژی

چطور ارز دیجیتال بخریم

ارزهای دیجیتالی امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار شده‌اند و سایت‌ها و صرافی‌های زیادی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی راه اندازی شده‌است که هر یک راحتی خود را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند. با کمک دفاتر معتبر داخلی و ارزی، مانند Binance و Coinbase، می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال می‌توان به بیت کوین، اتریوم، تتر، دوج کین، کاردانو اشاره کرد. شما می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را نگه دارید یا به اصطلاح هولد کنید، بفروشید، تبدیل کنید یا حتی برای پرداخت‌های خود در سراسر دنیا استفاده کنید. اگر می‌خواهید بدانید چطوری ارز دیجیتال بخرید، در ادامهٔ مقاله با ما همراه باشید.

مراحل خرید ارز دیجیتال

روش‌های زیادی برای خرید ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما همه آنها بی خطر نیستند. مطمئن‌ترین راه برای خرید ارزهای دیجیتال، مراجعه به وب سایت‌های رسمی و معتبر است. اکثر پرداخت‌هایی که در زمینه ارزهای دیجیتال انجام می‌شود قابل پیگیری نیست، بنابراین باید در نحوه خرید ارز دیجیتال دقت کنید.

نکته مهم این است که شما باید هدف خود را از خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری خود در آن بدانید و بدون تحقیق و بررسی هیچ خرید و فروشی انجام ندهید. ارز دیجیتالی را انتخاب کنید و برای رسیدن به اهداف سرمایه‌گذاری خود گام بردارید. خرید ارز دیجیتال قسمت سختی نیست، اما توجه به نکاتی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید بسیار مهمتر و پیچیده‌تر است.

به‌طور کلی، خرید ارزهای دیجیتال شامل چند مرحله ساده است. ابتدا کیف پول مورد نظر خود را پیدا کرده و نصب کنید، سپس به دنبال مبادله ای مناسب باشید که نیازهای شما را برآورده کند. گام بعدی انجام فرایند احراز هویت با استفاده از اسناد هویت درخواست شده توسط صرافی است. در نهایت، ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کرده و آن را در کیف خود ببرید.

انواع کیف پول دیجیتال

به‌طور کلی، کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو نوع «کیف پول گرم» و «کیف پول سرد» تقسیم می‌شوند.

کیف پول داغ (Hot Wallet) نوعی کیف پول است که همیشه باید به اینترنت متصل باشد. این روش ذخیره‌سازی برای مبادله اولیه استفاده می‌شود و به شما امکان می‌دهد به دارایی‌های خود در هر نقطه از جهان دسترسی پیدا کنید. با این حال، به دلیل آنلاین بودن کیف پول، به احتمال زیاد دارایی‌های دیجیتال شما توسط هکرها به سرقت می‌رود؛ بنابراین، بهتر است مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال خود را در این کیف پول ذخیره نکنید.

کیف پول سرد (Cold Wallet) کیفی است که مستقیم و همیشه به اینترنت متصل نیست و برای انتقال دارایی‌های خود از طریق این کیف پول فقط باید به اینترنت متصل شوید. این کیف پول‌ها به دلیل آفلاین بودن، برای محافظت از دارایی‌های شما بسیار امن هستند، اما کیف‌های سرد تراکنش‌ها را نسبت به کیف‌های داغ دشوارتر می‌کند.

کیف پول موبایل

کیف پول تلفن همراه شبیه به کیف پول دکستاپ است که مستقیماً بر روی تلفن همراه شما نصب می شود. با نصب این کیف پول بر روی تلفن همراه خود، می‌توانید در هر زمان به راحتی به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید. چنین دسترسی آسان به شما امکان می‌دهد ارز های خود را حتی فقط با اسکن کد QR خرج کنید.

کیف پول تحت وب

کیف پول اینترنتی ساده‌ترین روش را برای انتقال ارزها در اختیار شما قرار می‌دهد، اما این کیف پول دارای کمترین سطح امنیت در بین همه کیف پول‌های ارز دیجیتال است. دلیل این ضعف امنیتی کنترل کامل آن توسط سازنده کیف پول است. ذخیره سکه با ارزهای دیجیتالی نمونه ای از این امنیت پایین است، زیرا صرافی سکه‌های شما را روی سرور مرکزی خود نگه می‌دارد و در صورت هک شدن این سرور مرکزی، هکر به سکه‌های شما دسترسی پیدا می‌کند. اگر قصد استفاده از این کیف پول را دارید، بهتر است چند سکه خود را روی آن نگه دارید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری

از نظر امنیت، هیچ کیف پولی قدرت مقابله با کیف پول‌های سخت‌افزاری را ندارد. کیف پول سخت‌افزاری دستگاهی است که به‌طور ایمن کلیدهای عمومی و خصوصی شما را ذخیره می‌کند. هنگامی که می‌خواهید ارز را منتقل کنید، این دستگاه فقط برای مدت محدودی به اینترنت متصل می‌شود. از آنجا که در هنگام انتقال باید PIN شخصی خود را به صورت دستی وارد کنید، دسترسی هکرها و سودها به کلیدهای شما تقریباً غیرممکن است.

معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال

احتمالاً تا به حال با نام‌های زیادی مانند: کوین بیس (Coinbase)، بایننس (Binance)، کوکوین (Kucoin)، بیت رکس (Bittrex)، کوین ماما (Coinmama) و غیره برخورد کرده‌اید. اما پیدا کردن صرافی مناسب می‌تواند به‌سرعت تبدیل به فرآیندی طاقت فرسا شود. در چنین شرایطی بد نیست امکانات و ضوابط بهترین صرافی‌های بازار را مطالعه کنید. در ادامهٔ مقاله لیستی از ۵ صرافی برتر ارزهای دیجیتال را آماده کرده‌ایم، تا برای شما پروسهٔ انتخاب صرافی مناسب را آسان‌تر کنیم.

قبل از انتخاب صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال ، باید اطلاعات کاملی در مورد وضعیت امنیتی ، کاستی های امنیتی آن در گذشته (در صورت وجود) ، هزینه ها و هزینه های اضافی ، انواع سکه ها و بسیاری نکات دیگر داشته باشید. وضعیت امنیتی یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام انتخاب صرافی مناسب باید به آن توجه کرد ، زیرا اگر صرافی دارای مسائل امنیتی باشد ، حتی ارزش فکر کردن را ندارد. برخی از مبادلات راحتی بیش از آزمون امنیتی معمولی را برای کاربران فراهم می کنند. به عنوان مثال ، برخی از آنها دارای احراز هویت دو عاملی و توانایی ایجاد یک PIN منحصر به فرد هستند.

به طور طبیعی ، همه به دنبال نوعی مبادله هستند که استفاده ، ثبت و تأیید آن آسان باشد. علاوه بر این ، از آنجا که خرید ، فروش و مبادله ارزهای دیجیتال می تواند پیچیدگی های خاص خود را داشته باشد ، ضروری است که مبادله این فرآیند را برای شما ساده و ممکن کند. علاوه بر این ، دسترسی به کیف پول و تنظیمات امنیتی آن بسیار مهم است. از سوی دیگر ، صرافی مورد نظر شما ، چه در لیست بهترین صرافی ها اول باشد و چه دهم ، بسیار مهم است که از سکه های زیادی پشتیبانی کند. بنابراین ، اگر صرافی فقط از 2 یا 3 نوع سکه پشتیبانی می کند ، در بیشتر موارد این انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. اکنون که با جنبه های مختلف مبادله ارزش ها آشنا شده اید ، بهتر است همین حالا به سراغ بهترین مبادلات بروید.

صرافی بایننس

بایننس یکی از مشهورترین صرافی های خرید و فروش ارز دیجیتال است که سکه مخصوص خود را نیز دارد Binance Coin با نماد BNB. این صرافی به دلیل خدمات عالی و منحصر به فردی که به کاربران خود ارائه می دهد ، توانسته طرفداران بسیاری را برای خود جلب کند. در اصل ، این مبادله به عنوان یک واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کند. از آنجا که این صرافی ایران را تحریم کرده است ، شما نمی توانید مستقیماً از این بستر استفاده کنید و باید از Vpn کمک بگیرید تا آنها هویت واقعی شما را درک نکنند.

البته، بهتر است از VPS استفاده کنید که آدرس IP ثابت به شما می دهد. زیرا اگر IP شما دائما در حال تغییر باشد ، ممکن است مشکلاتی داشته باشید. اولین ویژگی فوق العاده Binance در دسترس بودن وجود صندوق دارایی امن برای کاربران است که به آن Binance SAFU می‌گویند. اگر نقص امنیتی رخ دهد و سیستم هک شود ، صندوق تا 10 درصد از کل هزینه های تراکنش دریافتی را به کاربران بازپرداخت می کند. یکی دیگر از ویژگی های مهم این مبادله این است که اگر کاربران از Binance Coin استفاده کنند، هزینه تراکنش را برای آنها کاهش می دهد.

کوین بیس

محبوبیت کوین بیس در زمینه ارزهای دیجیتال به این دلیل است که او دو فعالیت متفاوت را با هم انجام می‌دهد. این بدان معناست که می‌توانید ارز دیجیتال را با سایر کاربران خرید و فروش کنید و از طرف دیگر، می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را مستقیماً از صرافی Coinbase خود خریداری کنید. مزایای اصلی Coinbase شامل هزینه‌های پایین تراکنش، قابلیت پرداخت با کارت اعتباری و استفاده از سیستم بانکی برای انتقال، محبوبیت و امنیت بالا، استفاده ساده و راحت برای مبتدیان و پوشش ارزهای ذخیره شده توسط بیمه Coinbase است. البته پشتیبانی و محدودیت کمتر در مورد روش‌های پرداخت از جمله نکات منفی Coinbase است که باید به آنها نیز توجه کنید.

بیت رکس

بیت رکس یک پلتفرم مبادله ارز دیجیتال است که به کاربران امکان خرید و فروش بیش از ۲۵۰ نوع ارز دیجیتال را می‌دهد. مانند بایننس، این مبادله فقط به عنوان رابط بین خریدار و فروشنده عمل می‌کند. بیت رکس ممکن است یکی از بهترین بسترها برای تجارت ارز دیجیتال باشد، اما توصیه ما به شما این است که برای خرید و فروش ارز دیجیتال به صرافی‌های آمریکایی مانند بیت رکس مراجعه نکنید، زیرا خطر مسدود شدن حساب برای مصرف‌کنندگان ایرانی بسیار زیاد است. به این مبادله ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. به عنوان مثال، بیشتر معاملات بیت کوین در بستر این پلتفرم انجام می‌شود، خریداران می‌توانند ارز دیجیتال مورد نظر خود را به هر قیمتی خریداری و بفروشند، روند تأیید تراکنش‌ها در این صرافی بسیار بالا است و دو نوع حساب اصلی وجود دارد (برداشت دو بیت کوین) و Advanced (حداکثر برداشت ۱۰۰ بیت کوین) پشتیبانی می‌شود.

صرافی کوکوین

kucoin Exchange یک پلت فرم معاملاتی ارز دیجیتال ساده و بدون عارضه است که از محبوب‌ترین سکه‌ها پشتیبانی می‌کند. در این مبادله، مانند کوین بیس، می‌توانید ارز دیجیتال را با سایر کاربران مبادله کنید و همچنین ارز دیجیتال مورد نظر را مستقیماً از خود صرافی خریداری کنید. شباهت‌هایی بین کوکوین و بایننس وجود دارد. مانند CoinBase دارای یک برنامه تلفن همراه برای سیستم عامل‌های Android و iOS است. کوکائین دائماً در حال ارائه ویژگی‌های جدید و به روز به کاربران خود است.

کوین ماما

کوین ماما، مانند برخی صرافی‌های دیگر، به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد ارز دیجیتال را مستقیماً از خود صرافی خریداری کنند. این پلتفرم برای کسانی که مایل به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به سرعت و بدون مشکل هستند بسیار مناسب است. کوین ماما (Coinmama) همچنین شهرت خوبی در بین سایر صرافی‌ها به دست آورد. این مبادله دیجیتال دارای رابط کاربری ساده و بسیار خوب است، طیف وسیعی از گزینه‌های پرداخت را به کاربران ارائه می‌دهد و زمان تراکنش بسیار سریع است.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول Trust Wallet

کیف پول Trust Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال برای موبایل است و از ارزهای مختلفی را پشتیبانی می‌کند. می‌توانید این کیف پول را روی موبایل نصب کنید و برای ذخیره، دریافت و ارسال رمزارزها از آن استفاده کنید.

کیف پول تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز کار می‌کند و امنیت بالایی دارد. در زمان نصب این کیف پول، نیاز نیست هیچ‌گونه اطلاعات شخصی را وارد کنید. کیف پول تراست ولت ۱۲ کارکتر را برای بازیابی در اختیار شما قرار می‌دهد. این ۱۲ کارکتر را یادداشت کرده و در یک جای امن نگهداری کنید.

کیف پول Blockchain

کیف پول تحت‌وب بلاکچین این ادعا را دارد که در بین سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال رتبهٔ اول را دارد. پذیرش رو به افزایش ۳۰ میلیون کیف پول از سوی کاربران و تراکنش ۲۰۰ میلیون دلاری، از ویژگی‌های جالب توجه این کیف پول است.

همچنین می‌توانید شناسایی دو عاملی خود را از طریق برنامه Google Authenticator فعال کنید تا کیف پول خود را از آسیب‌هایی از جمله دسترسی غیرمجاز، بیش از پیش محافظت کنید.

کیف پول Blockchain بیشتر از ۲۲ رمزارز از جمله بیت کوین، بیت کوین کش و آتریوم پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از قابلیت تبادل ارز را ارائه می‌دهد. این شرکت علاوه بر کیف پول آنلاین، اپلیکیشن‌هایی برای اندروید و iOS نیز عرضه کرده‌است.

کیف پول Coinomi

کیف پول Coinomi، در ابتدا با نسخهٔ موبایل معرفی شد و سپس، نسخهٔ دسکتاپ آن نیز ارائه شد و به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های دسکتاپ ارز دیجیتال تبدیل شد.

این کیف پول از صدها رمزارز پشتیبانی می‌کند. طراحی کوینومی بسیار ساده و کاربرپسند است و کاربران مبتدی نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. قابلیت مبادلات درون سیستمی و پشتیبانی بسیار قوی است.

همچنین در این کیف پول، کلیدهای خصوصی به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شوند.

کیف پول Atomic

کیف پول Atomic یکی دیگر از کیف پول‌های دسکتاپ محبوب میان فعالان بازار کریپتوکارنسی است. این کیف پول از صدها کوین و آلت کوین پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد.

سطح امنیت کیف پول اتمیک تقریباً متوسط و منوط به رعایت تمامی نکات امنیتی توسط کاربران است. این والت ارز دیجیتال، قابلیت مبالادت رمزارز درون سیستمی را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. اتمیک تنها بخشی از ویژگی‌های خود را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و استفاده از تمامی امکانات آن به پرداخت هزینه نیاز دارد.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا