سلامت

چی بخورم خونم تصفیه بشه

تصفیه ی خون با مواد غذایی

همانطور که میدانید خون مسئول انتقال تمام مواد در بدن، از اکسیژن گرفته تا هورمون‌ها، عوامل لخته کننده خون، قند و سلول‌های سیستم ایمنی می باشد. در حقیقت برای پاکسازی خون نیازی به یک رژیم غذایی خاص و گران یا خرید انواع مکمل‌ها ندارید.

برای تصفیه خون چی بخوریم؟

مواد غذایی فراوانی برای تصفیه خون وجود دارد. برای دانستن پاسخ این سؤال پرتکرار با ما همراه باشید. وقتی نوبت به تصفیه و حفظ سلامت خون می‌رسد، غذاهای غنی از مواد مغذی، مانند انواع سبزیجات، گیاهان و میوه ها وجود دارد که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تصفیه خون با سرکه سیب و آب

سرکه سیب از دیرباز به عنوان سم زدایی کبد مورد استفاده قرار گرفته است. کافیست یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را با یک لیوان آب مخلوط کنید. میتوانید از شیرین کننده‌هایی مانند عسل، شربت برای خوش طعم شدن شربت سرکه سیب و آب استفاده کنید.

تصویه خون با روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل به سلامت روده و همچنین دندان‌های شما کمک می‌کند، غن نارگیل یکی از عنصر های اصلی در بسیاری از رژیم‌های غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات می باشد. برخی از طرفداران سلامتی این روغن را به دلیل توانایی در سم زدایی، پاکسازی و تصویه خون، دوست دارند و در وعده های غذایی خود از این روغن استفاده میکنند.

ریحان

به کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند تا سموم ساخته شده را از بین ببرند. در واقع مصرف ریحان برطرف کننده مشکلات و عفونت‌های گوارشی است. علاوه بر این، به عنوان یک دیورتیک برای از بین بردن هر گونه سم مخفی از خون شناخته می‌شود.

تصفیه خون با آلوورا

آلوورا

باید بدانید که گیاه آلوورا برای درمان بسیاری از ناخوشی‌های روزمره و همچنین پاکسازی بدن از توکسین‌ها یا همان سموم مفید است. آلوورا باعث پاکسازی کبد و کلیه‌ها می‌شود.

می‌توانید چای آلوورا میل کنید. یک قاشق عصاره آلوورای خالص را در یک فنجان آب جوش دم کنید و سپس آن را صاف کرده و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند. می‌توانید چند قطره لیموترش نیز به این چای بچکانید تا طعم آن بهتر و خواصش بیشتر شود.

آب زرشک

آب زرشک نه‌تنها خون، بلکه کبد، کلیه‌ها و دستگاه گوارش را نیز پاک‌سازی و سم‌زدایی می‌کند. این نوشیدنی خوش‌طعم حالت تهوع، سنگ صفرا، سوء هاضمه و سنگ کلیه را از میان می‌برد.

لیمو

برای تصفیه خون می‌توانیم از لیمو استفاده کنید. لیمو و آبلیمو جز اصلی‌ترین مواد غذایی برای سم زدایی می‌باشند. وجود مقدار زیاد ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیمو، این میوه را به یک غذایی سالم تبدیل می‌کند. همچنین لیمو حاوی پتاسیم، منیزیم و مس است که به بدن شما کمک می‌کند مواد مغذی بیشتری را از سایر مواد غذایی که مصرف می‌کنید، جذب کند.

تصفیه کردن خون با آب انار

آب انار

آب انار حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. نوشیدن آب انار طبیعی به کاهش تجمع کلسترول در خون و تصفیه هر چه بهتر خون کمک می‌کند. آب انار بهترین نوشیدنی برای تصفیه خون می باشد.

آناناس

میوه آناناس مملو از آنتی‌اکسیدان است، ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارد و دارای آنزیم گوارشی به نام بروملین است که روده بزرگ را پاکسازی کرده و به هضم غذا کمک می‌کند. که همان آنزیم خاصیت ضد التهابی نیز دارد، آناناس برای تصفیه خون نیز بسیار مناسب است.

سم زدایی خون با پرتقال

معمولاً پرتقال را به عنوان منبع ویتامین C می‌شناسند، اما این میوه نیز تصفیه کنندهٔ خون، برطرف کنندهٔ خونریزی‌های شدید و و همچنین تشنجات است.

پرتقال برای مرض قند بسیار مفید است. از دیگر خواص پرتقال می‌توان به ضد سنگ مثانه، تقویت کننده دندان‌ها و رفع سوء هاضمه اشاره کرد.

سم زدایی خون با بلوبری

بلوبری یکی از قوی‌ترین و بهترین مواد غذایی در جهان است. سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده، خواص ضدالتهاب داشته و برای پاکسازی خون از سموم و رادیکال‌های آزاد مفید است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از ویتامین C، امگا ۳، کلسیم، پتاسیم و منگنز است و سموم خون را از بدن دفع می‌کند.

گیاه گزنه

گیاه گزنه حاوی مقادر زیادی آهن است و کم خونی را کاهش می‌دهد. در روزهای سرد زمستان هیچ نوشیدنی دیگری به اندازهٔ یک فنجان دمنوش گزنه برای بدن مفید نخواهد بود. گزنه برای تصفیهٔ سریع خون و حذف توکسین‌های آن، فوق‌العاده است.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا