سلامت

چی بزنم ابروهام پرپشت بشه

پرپشت شدن ابرو در یک هفته

ابروهای کم پشت و توخالی بسیار بر روی زیبایی صورت تأثیر گذار هستند و جلوه خوبی در صورت ندارند. داشتن ابروهای پرپشت به عوامل مختلفی مانند اصلاح ابرو، استفاده از لوازم آرایش و… بستگی دارد.

با این حال کمتر کسی پیدا می‌شود که از بدو تولد ابروهای پرپشت و ضخیمی داشته باشد. بسیاری از افراد به دنبال پرپشت کردن ابروهای خود هستند از این به استفاده از روش‌هایی مانند استفاده از مواد شیمیایی، انواع روش تاتو و… روی می‌آورند.

این روش‌ها نه تنه ابروها را پرپشت نمی‌کنند، بلکه بیشتر باعث ریزش ابروها می‌شوند. در ادامه بهترین روش‌ها برای داشتن ابروهای پرپشت را برای شما توضیح خواهیم داد پس اگر شما هم به دنبال داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت هستید، این مقاله را مطالعه فرمایید.

راهکارهای تأثیرگذار برای داشتن ابروهای پرپشت

کم پشت بودن ابروها به دلایلی مانند وراثت، ریزش مو، استفاده از قلم‌های ابروی شیمیایی، استفاده از روش‌هایی مانند میکروبلیدینگ و… بستگی دارد و تمام این علت‌ها کم پشتی ابروها را تشدید می‌کنند.

حتی اگر به‌طور وراثتی دارای ابروهای کم پشت هستید، با راهکارهایی که در ادامه به شما خواهیم گفت، می‌توانید ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید.

بسیاری از افراد می‌پرسند: «چی بزنم ابروهام پرپشت بشه؟» و آگاه نیستند که، اولین قدم برای داشتن ابروهای پرپشت، از بین بردن دلیل ریزش موهای ابرو است.

پس از اینکه علت اصلی ریزش موهای ابرو را یافتید و آن را از بین بردید، باید به دنبال روش‌هایی برای پرپشت کردن ابروها باشید. در برخی از موارد، کم پشتی ابرو در اثر خونرسانی ضعیف به پوست و کمبود ویتامین اتفاق می‌افتد در این صورت بهترین روش مزوتراپی است.

تعدادی از بهترین راه‌ها برای پرپشت کردن ابروها، موارد زیر هستند:

1. داشتن ابروهایی پرپشت با روغن نارگیل

در طب سنتی از خواص روغن‌هایی مانند روغن نارگیل بسیار یاد می‌شود و این روغن علاوه بر اینکه برای پخت و پز بسیار پرخاصیت بوده و مناسب است، برای پوست و مو خواص بی نظیر زیادی دارد. بسیاری از پزشکان طب سنتی استفاده از روغن نارگیل به صورت موضعی برای داشتن پوست و موهایی زیبا توصیه می‌کنند.

ماساژ ابروها با روغن نارگیل، باعث پرپشت شدن آنها می‌شود. با گذشت مدت زمان کوتاهی (حدود یک ماه) متوجه پرپشت شدن ابروهای خود می‌شوید. مقداری روغن نارگیل را با گرمای دست خود، گرم کنید و آن را بر روی ابروها ماساژ دهید. برای نتیجه‌گیری بهتر می‌توانید شب تا صبح روغن نارگیل را بر روی ابروهای خود بگذارید و صبح با آب ولرم ابروها را بشویید.

2. استفاده از روغن اسطوخودوس برای پرپشت شدن ابروها

از دیگر روغن‌ها که خواص بی نظیری برای بدن، پوست و مو دارد، روغن اسطوخودوس است. بسیاری از افراد می‌پندارند که از روغن اسطوخودوس تنها به عنوان آرامبخش استفاده می‌شود اما اینگونه نیست و خواص فوق‌العاده آن باعث پرپشت شدن ابروها خواهد شد.

تحقیقات علمی موثقی برای تأیید خواص اسطوخودوس جهت پرپشت کردن موها به تأیید نرسیده‌است اما با توجه به شواهد موجود و افرادی که استفاده کرده‌اند، متوجه خواص اسطوخودوس برای پرپشت شدن موها شده‌ایم.

این روغن ممکن است در برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت و جوش شود از این رو بهتر است پیش از استفاده مقداری از آن را بر روی پوست دست خود ماساژ دهید و اگر حساسیت نداشتید، این روغن را برای پرپشت شدن ابروها استفاده کنید.

3. نظافت هوشمندانه ابروها برای پرپشت شدن آنها

همیشه ابروهای کم پشت علتی مانند کمبود ویتامین، استفاده از مواد شیمیایی و … ندارد بلکه، اصلاح نادرست ابروها می‌تواند آسیب‌های جدی به ابرو وارد کند.

در برخی از موارد برای دستیابی به ابروهایی پرپشت باید نحوه اصلاح و نظافت ابروهای خود را تغییر دهید. تعدادی از تکنیک‌های صحیح اصلاح و نظافت ابروها به شرح زیر هستند:

  • از باریک کردن بیش از حد ابروها خودداری کنید.
  • اصلاح ابروهای خود را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارید
  • موهای زائد ابروها را در نور ملایم اصلاح کنید.
  • مداد ابرو را بیش از حد بر روی ابروهای خود نکشید زیرا این کار باعث ریزش مو ابروهای شما می‌شود.
  • هر روز ابروهای خود را با برس ابرو شانه بزنید.

پس از اینکه چند هفته، عادات نظافت و اصلاح ابروهای خود را تغییر دادید، متوجه پرپشت شدن ابروهای خود می‌شوید.

4. استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون در دسته روغن‌های پرخاصیت برای آبرسانی فوق‌العاده قرار می‌گیرد؛ اما سؤالی که احتمال دارد برای شما پیش آید این است که، آیا روغن زیتون باعث پرپشت شدن ابروها می‌شود؟

با توجه به آزمایشات صورت گرفته و تحقیقاتی که توسط دانشمندان بر روی روغن زیتون انجام شده‌است، روغن زیتون به دلیل آبرسانی بی نظیری که دارد باعث افزایش رشد موها و در نتیجه پرپشت شدن ابروها می‌شود.

روزانه ابروهای خود را با مقداری روغن زیتون گرم ماساژ دهید تا متوجه معجزه این روغن در کوتاه مدت شوید. با این حال اگر با انجام این کارها نتیجه مطلوب حاصل نشد باید از یک متخصص مشورت بگیرید و بهترین روش یعنی مزوتراپی را امتحان کنید.

5. مزوتراپی، بهترین روش برای داشتن ابروهایی پرپشت

همان‌طور که گفتیم اگر با روش‌های بالا ابروهای شما پرپشت نشد، باید علت کم پشتی و ریزش ابروهای خود را در علت‌های دیگر مانند کمبود ویتامین، خشکی پوست، تضعیف خونرسانی و… جستجو کنید.

اگر میخواهید در کوتاه ترین زمان ممکن ابروهایی پرپشت داشته باشید، از بهترین روشها برای برطرف کردن مشکلات گفته شده و پرپشت کردن ابروها، درمان از طریق مزوتراپی است.

در مزوتراپی مواد مورد نیاز پوست و مو جهت از بین بردن مشکلات پوستی و افزایش رشد موها، با یک سوزن نازک به لایه میانی پوست تزریق می‌شود. این مواد بسته به کمبود پوست و بدن متفاوت بوده و ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  1. عصاره گیاهی
  2. آنزیم
  3. ویتامینها
  4. مواد معدنی
  5. و…

پس از تزریق مواد مورد نیاز، خونرسانی به ابروها بهتر انجام شده و رشد ابرو بیشتر خواهد شد. مزوتراپی را می‌توانید در کلینیک‌های زیبایی و توسط پزشک انجام دهید. برای پرپشت شدن ابروها تنها یک جلسه مزوتراپی کافی نیست و باید این درمان را برای چند جلسه (بسته به تشخیص دکتر تعداد جلسات مشخص می‌شود) ادامه دهید.

جمع‌بندی

برای داشتن ابروهایی پرپشت باید نحوه مراقبت از ابروهای خود را تغییر دهید و سپس به دنبال راهی برای افزایش رشد موهای ابرو باشید.

در میان روش‌های ذکر شده، بهترین روش برای پرپشت کردم مزوتراپی است. توصیه می‌کنیم برای اینکه مزوتراپی برای شما عوارضی به همراه نداشته باشد، از انجام این کار در مراکز غیر معتبر خودداری کنید.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا