دنیای مد

برای پارک بانوان چی بپوشم

اگر در حال برنامه‌ریزی برای دویدن منظم در پارک بانوان هستید و به دنبال لباس مناسب میگردید، در این مقاله ما تمام ویژگی‌هایی را که باید برای لباس‌های دویدن مناسب باشد بررسی کرده‌ایم تا بدانید باید چه لباسی را بخرید تا مناسب دویدن و پارک بانوان باشد.

دلیل مهم بودن نوع لباس برای دویدن

دویدن مانند هر فعالیت هوازی دیگری نیاز به لباس خاصی دارد. اگر لباس‌های شما دست و پاگیر هستند یا نمی‌توانند دمای بدن شما را هنگام دویدن تنظیم کنند، دویدن برای شما دشوار خواهد بود؛ بنابراین چه مبتدی باشید و چه حرفه ای، بهتر است به لباس و اقلام مورد نیاز خود فکر کنید. لوازم جانبی مانند کیف کمری زنانه که وزن کمی دارند و برای محافظت از وسایلی مانند کارت شناسایی مناسب هستند.

لباس‌های مناسب برای دویدن

شلوار، شلوار چسبان یا جوراب شلواری، شلوارک ورزشی، تی شرت، جلیقه و ژاکت از جمله لباس‌هایی هستند که برای دویدن در پارک بانوان، جاده یا ساحل مناسب هستند. اگر حیاط خانه می‌دوید، باز هم می‌توانید ترکیبی از این لباس‌ها استفاده کنید. با این حال، پوشیدن هر یک از این لباس‌ها در درجه اول به هوای بیرون بستگی دارد.

لباس مناسب برای دویدن در هوای گرم

لباسهای مناسب برای دویدن در هوای گرم باید خنک باشد. شلوارک ، تیشرت و جوراب تنها لباسی است که برای دویدن در روزهای گرم به آن نیاز دارید.

در پارک بانوان می توانید از شلوارک ها کوتاه نیز استفاده کنید، همچنین به یک روسری یا دستمال سر خنک نیاز خواهید داشت. پیراهن های بلند و پهن مردانه که خنک و کمی گشاد هستند یکی دیگر از انتخاب های خوب در فصل تابستان برای زنان دونده در ایران است.

لباس مناسب برای دویدن در هوای سرد

لباس‌های مناسب برای دویدن در هوای سرد و زمستانی باید شما را گرم نگه دارد. البته به یاد داشته باشید که هنگام دویدن، دمای بدن شما افزایش می‌یابد؛ بنابراین این دلیلی برای پوشیدن لباس‌های بسیار ضخیم نیست. ایده خوبی است که از ترکیب چند لایه سبک استفاده کنید. به عنوان مثال، جلیقه، ژاکت و شلوار مناسب تر است. اگر ژاکت و جلیقه سبک تری را انتخاب می‌کنید، می‌توانید آنها را روی هم قرار داده و هنگام گرم شدن، کاپشن خود را در بیاورید. اگر دمای بدن شما دوباره بالا رفت، می‌توانید جلیقه خود را نیز بردارید. لباس‌های خود را از نوع ضد آب انتخاب کنید تا در صورت باران خیس نشوید و سرما نخورید.

ویژگی های لباس مناسب برای دویدن

  • ضدرطوبت
  • سریع خشک شود
  • محافظت دربرابر آفتاب
  • آستر داخلی داشته باشد
  • آستین‌های حلقه‌دار
  • رنگ‌های روشن و شب‌نما
  • دارای جیب زیپ دار

پارچه‌های مناسب لباس مخصوص دویدن

  1. پلی استر (ضدرطوبت)
  2. پشم مرینو (ضدمیکروب)
  3. نایلون (سریع خشک می‌شود)

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا