تکنولوژی

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

بیش از دو هزار ارز دیجیتال در سراسر جهان وجود دارد که فضای جدیدی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌است. بازار ارزهای دیجیتال هر روز در حال گسترش است. در ادامه این همراه نودی باشیز، قصد داریم شما را با خود همراه کنیم تا به سؤال مهم ” بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟” پاسخ دهم.

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

قبل از توجه به اینکه بهترین ارز دیجیتالی برای سرمایه‌گذاری کدام است؛ توجه به این نکته ضروری است که بازار ارزهای دیجیتال یکی از خطرناک‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری است.

در حقیقت، ارزهای دیجیتال هنوز مورد تأیید بانک‌های مرکزی قرار نگرفته‌اند و به نظر می‌رسد منتظر رسیدن این بازار نوظهور به ثبات نسبی هستند. با این حال، با گسترش روزانه این بازار، کارشناسان امیدوارند بتوانند در آینده آن را تثبیت کنند.

ارزهای دیجیتال در اصل با نوسانات قیمتی بالایی مواجه می‌باشند که البته همین نوسان‌ها قادرند تا یک سرمایه‌گذاری جذابی را برای بعضی از افراد به ارمغان بیاورند.

در حالت کلی سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را می‌توان به دو قسمت خرید و فروش ارزها و نیز استخراج ارزها طبقه‌بندی نمود که هر فردی قادر است تا متناسب با شرایط خود، یکی از آنان را انتخاب نمایند.

فرایند استخراج ارزهای دیجیتال

ضروری است تا در مقوله استخراج اینرا بدانید که به منظور هر ارز دیجیتال یک مقدار ثابتی می‌شود از آن تولید نمود و دارای ظرفیت ثابتی می‌باشند؛ با این حال اما هرچقدر که زمان سپری می‌شود؛ چون به آن میزان ثابت نزدیک تر می‌شویم؛ لذا استخراج نیز سخت‌تر خواهد گشت.

در این حالت ضروری است تا اقدام به خریداری دستگاه‌های قدرتمند تر با پردازش بالاتر و البته گران‌تر نمود که بتواند ارز دیجیتالی همچون بیت کوین را استخراج نمود.

فرایند خرید و فروش ارز دیجیتال

از دیگر راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، خریداری و فروختن این ارزها می‌باشد. افراد قادرند تا با توجه به تحلیل‌های وجود داشته و نیز چشم‌اندازی که به منظور ارزهای دیجیتال لحاظ می‌نمایند؛ اقدام به خریداری نمایند و از افزایش قیمت آن نیز سود بدست بیاورند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای خریداری

عموماً افراد کم تجربه در انتخاب نمودن ارزهای دیجیتال متناسب به منظور سرمایه‌گذاری، دچار سردرگمی می‌گردند که این مورد، با توجه به تازگی بازار رمزارزها؛ طبیعی می‌باشد.

همچنین اکثر افراد که به دنبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌باشند؛ اینگونه تصور می‌نمایند که چون بیت کوین، ارز شناخته شده و قدیمی تری می‌باشد؛ فقط سرمایه‌گذاری بر روی این نوع از ارز سود ده می‌باشد.

اما این در حالی می‌باشد که این روزها با پیشرفت تکنولوژی مربوطه به ارزهای دیجیتال، صدها نوع رمز ارز دیگر، چشم‌انداز مناسبی دارند که می‌توان بر روی آنان سرمایه‌گذاری نمود.

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

بیت کوین دارای لقب پادشاه سرزمین کریپتو می‌باشد؛ نخستین ارز دیجیتالی می‌باشد که در سال ۲۰۰۹ میلادی ایجاد شده‌است.

دارای رتبه اول بر حسب ارزش بازار می‌باشد؛ تقریباً بیشتر از ۶۰ درصد بازار ارز دیجیتال به این ارز اختصاص یافته‌است. ارزش بازار آن هم‌اکنون در حدود ۶۲۷ میلیارد دلار می‌باشد.

دارای امنیت بالایی بوده و از آن موقعی که ایجاد شده‌است؛ هک یا مشکل امنیتی برای آن اتفاق نیفتاده است. قیمت این ارز در آغاز تقریباً معادل ۰٫۱ دلار بود. اما هم‌اکنون با گذر حدوداً ۱۲ سال از پیدایش بیت کوین، قیمت آن به بیشتر از ۳۶ هزار دلار رسیده‌است؛ و این یعنی بازدهی ۳۶ میلیون درصدی.

بازدهی ارز بیت کوین در بازه‌های مختلف:

  • در یک ماه: %۵۴
  • در شش ماه: %۲۶۸
  • در یک سال: %۳۱۱
  • در دو سال: %۸۸۵

ارز دیجیتال آتریوم (ETH)

بعد از بیت کوین، در اصل مهم‌ترین ارز می‌باشد که در ۲۰۱۵ میلادی راه اندازی گردید و به عنوان رقیب بیت کوین نیز محسوب می‌گردد.

در مقایسه با بیت کوین، دارای معاملات ارزان‌تر و سریع تری می‌باشد. قیمت آن هم‌اکنون در حدود ۴۱۰۰ دلار می‌باشد و رتبه آن نیز بر حسب ارزش بازار، دوم می‌باشد.

ارزش بازار این ارز در حدود ۱۴۴ میلیارد دلار می‌باشد و تقریباً دارای ۱۵ درصد از کل بازار سهم می‌باشد.

به علاوه اینکه شرکت بزرگی همچون مایکروسافت از بین همه ارزهای دیجیتال ترجیح بر این داده‌است تا با آتریوم کار بکند.

بازدهی ارز آتریوم در بازه‌های مختلف:

  • در یک ماه: %۱۱۹
  • در شش ماه: %۳۷۵
  • در یک سال: %۶۹۸
  • در دو سال: %۱۰۴۱

ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

این ارز هم دارای یک شبکه مبتنی بر بلاک چین می‌باشد و در حقیقت رقیبی به منظور آتریوم می‌باشد.

این نوع ارز که دارای توانایی پشتیبانی از قراردادهای هوشمند می‌باشد؛ در ۲۰۱۷ میلادی عرضه گردید. لازم است ذکر شود که این ارز، قابل استخراج نمی‌باشد.

قیمت آن هم‌اکنون در حدود ۱٫۸۳ دلار می‌باشد و رتبه آن نیز بر حسب ارزش بازار، ۶ می‌باشد. همچنین ارزش بازار آن تقریباً ۱۱ میلیارد دلار می‌باشد و بیشتر از یک درصد از کل بازار دارای سهم می‌باشد.

بازدهی ارز کاردانو در بازه‌های مختلف:

  • در یک ماه: ۱۱۴٪
  • در شش ماه: ۲۰۴٪
  • در یک سال: ۷۱۷٪
  • در دو سال: ۷۶۷٪

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

این نوع ارز در حقیقت ارزی است بر پایه بیت کوین که در حل نمودن مسائل امنیتی به بیت کوین کمک می‌نماید و در سال ۲۰۱۱ میلادی ایجاد شد و عموماً از نوسانات قیمت بیت کوین پیروی می‌نماید؛ لذا جزو گزینه‌های مناسب به منظور سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید.

قیمت آن هم‌اکنون در حدود ۳۸۰ دلار می‌باشد و رتبه آن نیز بر حسب ارزش بازار، ۷ است. ارزش بازار آن نیز تقریباً در حدود ۹٫۶ میلیارد دلار بوده و در حدود یک درصد از کل بازار سهم را دارا می‌باشد.

بازدهی ارز لایت کوین در بازه‌های مختلف:

  • در یک ماه: ۴۱٪
  • در شش ماه: ۲۳۱٪
  • در یک سال: ۱۵۷٪
  • در دو سال: ۳۷۲٪

ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH)

ارز بیت کوین کش یا همان بیت کش در ۲۰۱۷ میلادی از روی شاخه زنجیره بیت کوین حاصل گردید. لازم به ذکر می‌باشد که این ارز هیچگونه ربطی به بیت کوین ندارد و امکان دارد تا بعضی از افراد تازه‌کار به موجب شباهت اسمی، بیت کش را به جای بیت کوین کش خریداری نمایند.

قیمت این ارز دیجیتال هم‌اکنون در حدود ۱۴۰۰ دلار می‌باشد و رتبه آن نیز بر حسب ارزش بازار، ۸ می‌باشد. همچنین ارزش بازار این ارز نیز در حدود ۹ میلیارد دلار می‌باشد که حدوداً یک درصد از کل بازار سهم را دارا می‌باشد.

بازدهی ارز بیت کوین کش در بازه‌های مختلف:

  • یک ماه: ۵۶٪
  • شش ماه: ۱۰۸٪
  • یک سال: ۴۴٪
  • دو سال: ۳۰۱٪

بعد از ذکر نمودن همه اطلاعات فوق، پاسخ قطعی دادن به این پرسش که بهترین ارز دیجیتال به منظور سرمایه‌گذاری بلند مدت چه می‌باشد؟ شاید آن چنان ممکن نباشد. چراکه ارزهای دیجیتال بسیاری موجود می‌باشند که بررسی تمامی آنان کار دشواری می‌باشد و چشم‌انداز هر یک از آنان نیز متفاوت می‌باشد.

با این حال اما بر حسب بررسی‌ها و اطلاعات فوق، از بین این پنج ارز نام برده شده که بهترین‌ها هستند، ارز دیجیتال آتریوم به منظور سرمایه‌گذاری بلند مدت، مناسب تر می‌باشد؛ چراکه در طی دو سال اخیر، بیشتر از ۱۰۰۰ درصد دچار افزایش قیمت شده‌است.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا