دنیای مد

چی بپوشم جذاب باشم

برای جذابیت بیشتر باید متناسب با شرایط لباس بپوشیم، همچنین روی نحوه صحبت کردن و تماس چشمی خود کار کنیم که در ادامه به آنها می پردازیم.

در ابتدا باید در مورد نوع پوشش مراسمی که قرار است به آنجا بروید، اطلاعاتی به دست بیاورید، که به راحتی می‌توانید از میزبان یا افرادی که به آن مراسم دعوت هستند نیز بپرسید.

به‌طور کلی سعی کنید برای مهمانی و مراسمی که به آنجا می‌روید لباس مناسب بپوشید. به عنوان مثال، اگر قرار است یک شب را با دوستان صمیمی خود بگذرانید، می‌توانید لباس‌های اسپرت و جین با رنگ‌های شاد بپوشید.

اگر در مراسمی که دعوت شده‌اید، افراد مهم و سرشناس نیز حضور داشتند، باید آقایان لباس‌های رسمی مانند کت و شلوار و خانم‌ها مانتوهای بلند و مجلسی بپوشند. در محیط‌های کار نیز حتماً از کت و شلوار برای شرکت در جلسات کاری، سمینارها و مجالس استفاده کنید. خانم‌ها همچنین باید نیز از مانتو بلند، مقنعه، شال یا روسری استفاده کنند تا با وقارتر باشند.

ست کردن لباس‌هایتان را یاد بگیرید

لباس‌های شما باید با یکدیگر هماهنگ باشند و طیف رنگ‌ها نباید بیش از حد متفاوت باشد تا هارمونی زیبایی داشته باشد. اطلاعات کمی در مورد رنگ داشته باشید و از آن در ست کردن لباس‌هایتان استفاده کنید. مقالات زیادی در اینترنت در این زمینه وجود دارد.

همچنین اگر می‌خواهید لاغرتر به نظر برسید، از لباس‌هایی با رنگ‌های تیره و اگر می‌خواهید اندام شما پرتر به نظر برسد، لباس‌هایی با رنگ روشن بپوشید.

با این حال، زیاد با مارک‌های مد لباس سر و کار نداشته باشید. نیازی به پوشیدن جدیدترین لباس‌های مدرن و مارک دار از مارک‌های معروف و گران‌قیمت نیست. به‌طور کلی، رنگ و متریال لباس باید به شما بیاید و در تن شما زیبا به نظر برسد.

بهداشت و تمیزی بدن اهمیت زیادی دارد

هرگز بوی عرق ندهید. هر روز یا یک روز در میان دوش بگیرید. در مکان‌های عمومی خوشبو باشید. از عطرها یا اسپره‌های خوشبو کننده استفاده کنید. بوی عطر نباید به حدی باشد که بوی آن بسیار تند باشد که باعث اذیت اطرافیان یا آنقدر ملایم باشد که اصلاً احساس نشود. اگر بدنتان زیاد عرق می‌کند از اسپری‌های ضد عرق می‌توانید استفاده کنید.

آرایش‌های غلیظ و زننده ممنوع

برخی از خانمها برای زیبا جلوه دادن خود و جلب توجه دیگران در آرایش زیاده روی می‌کنند. مهم نیست کجا می‌خواهند بروند، دانشگاه، سمینار علمی، محل کار، جلسه کاری، کنکور، سالن دفاع، مهمانی‌های رسمی و خارجی، جلسات مذهبی، مراسم عزاداری و …

میزان آرایش باید متناسب با موقعیت و مکانی باشد که می‌خواهید بروید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در مناسبت‌های شاد مانند عروسی، تولد و … شرکت کنید، آرایش کمی سنگین خوب است. اما اگر می‌خواهید در یک مهمانی معمولی، دوستانه یا رسمی شرکت کنید، آرایش ملایم کافی است. همچنین در مراسم‌های ختم و مذهبی نیازی به آرایش نیست یا باید آرایش بسیار ملایمی روی صورت داشته باشید که خیلی به چشم نیاید.

کفش‌های تمیز جلب توجه می‌کند

کفش‌ها نشان می‌دهند که چقدر منظم هستید. اگر کثیف و آلوده‌است، حتماً آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید یا از واکس و براق کننده‌ها استفاده کنید. گاهی در مهمانی‌ها می‌توانید کیف و کفش خود را کنار هم قرار دهید.

اگر می‌خواهید در ملاقات اول با خانم‌ها بسیار باوقار به نظر برسید، حتماً کفش‌های تمیزی داشته باشید. خانم‌ها به کفش‌های تمیز خیلی اهمیت می‌دهند.

ساعت مچی جذابیت شما چند را برابر می‌کند

اگر شخصی در مهمانی از شما ساعت بپرسد، مطمئناً به جای بیرون آوردن تلفن همراه از جیب یا کیف، نگاه کردن به ساعت جذاب تر به نظر خواهد رسید.

استفاده از ساعت نقش مهمی در زیبایی ظاهری شما دارد و توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

در ابتدا سعی کردیم یاد بگیرم که چگونه در یک مهمانی با ظاهری آراسته و شیک جذاب باشیم. در نکات بعدی رفتار صحیح در یک مهمانی را یادمی‌گیرم.

وقت‌شناس و منظم باشید.

نکته مهمی که باید در مهمانی‌ها به آن توجه کنید این است که به موقع در آنجا حضور داشته باشید. خیلی زود یا دیر رفتن به مراسم ممکن است باعث ناراحتی میزبان شود.

به عنوان مثال، اگر مراسم شما عصر است، حدود ساعت ۵ بعد از ظهر بروید. اگر برای شام دعوت شده‌اید، ساعت ۸ شب خوب است و اگر ناهار دعوت شده‌اید، دوازده و نیم تا یک بعد از ظهر بروید.

من برخی از مراسم‌هایی که می‌گیرم، برخی از مهمانان واقعاً ناراحت می‌شوند. به عنوان مثال، تعدادی از اقوام رو برای ناهار دعوت کرده بودم و برخی از مهمانان من ساعت ۳ آمدند. به این ترتیب آنها مهمانی را به تأخیر انداختند و غذایی که تدارک دیده بودم سرد شد و مجبور شدیم آنها را دوباره گرم کنیم.

هدیه بردن باعث افزایش جذابیت می شود

هدیه ای همراه خود ببرید

گاهی در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها چیزی بخریم و صاحبخانه را خوشحال کنیم. این رفتار نشان دهنده ادب و احترام ما به میزبان است.
چه چیزهایی می‌توانیم هدیه بدهیم؟

اگر برای اولین بار است که به منزل میزبان می‌روید، می‌توانید یک جعبه شیرینی یا دسته گلی بخرید.
اگر می‌دانید صاحبخانه به وسیله خاصی علاقه‌مند است یا به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند آن وسیله را بخرد شما برایش بخرید. اگر گران باشد می‌توانید باهم پول‌هایتان را روی هم بگذارید و آن هدیه را بخرید.
اگر می‌دانید میزبان علاقه خاصی به خوراکی‌ها دارد می‌توانید آن خوراکی را برایش بخرید یا حتی درست کنید و همراهتان ببرید. یکی از اقوام ما کیک‌های خانگی خوشمزه ای می‌پزد، در بعضی از مهمانی‌هایی که دعوت می‌شود کیکی که پخته‌است، همراه خود می‌برد.

در هنگام ورود به مراسم لبخند بزنید

وقتی دوستان من ازم می‌پرسند چگونه در یک مهمانی جذاب باشم یا موثرترین روش‌ها برای جذاب جلوه دادن خودمون چیه؟ من در ابتدا به حالت چهره اشاره می‌کنم.

ورود شما بسیار مهم است! وقتی وارد اتاق می‌شوید، اولین نگاه به صورت شما می‌افتد. هنگام ورود لبخند ملایم و چهره ای شاداب داشته باشید. هیچ‌کس از شخصی که با اخم و جدیت وارد می‌شود انرژی مثبت نمی‌گیرد. صاف بایستید و سر خود را بالا بگیرید و سپس با لبخند از همه استقبال کنید. اولین نفری باشید که سلام می‌کنید و سپس با همه دست دهید.

زبان بدن شیکی و حرفه ای داشته باشید.

یکی دیگر از راه‌های جذاب بودن در مهمانی توجه ویژه به زبان بدن است. زبان بدن خوب، شما را به فردی با اعتماد به نفس تبدیل می‌کند که قطعاً جذابیت بیشتری را برای شخص مقابل ایجاد می‌کند.

هنگام نشستن در مهمانی سر خود را بالا بگیرید. کمرتان را صاف کنید. قوز نکنید. شانه‌ها را عقب و سینه را جلو نگه دارید.

مدام حرکت نکنید. پاهای خود را یکی پس از دیگری حرکت ندهید. با ناخن‌های خود بازی نکنید. آنها نشان می‌دهند که شما فردی مضطرب هستید.

هنگام راه رفتن، محکم راه بروید، مستقیم بایستید و خم نشوید و راه نروید. وزن خود را به‌طور مساوی روی هر دو پا قرار دهید.

هنگام ورود و صحبت با افراد دیگر، حتماً تماس چشمی برقرار کنید. سر خود را خم نکنید و به اطراف، تلفن همراه یا ساعت خود هرگز نگاه نکنید.

ارتباط کلامی خوبی داشته باشید

نکته مهم که در پاسخ به این سؤال که چطوری جذاب باشیم؟ باید گفت نحوه صحبت کردن، لحن صحبت یا نشان دادن اینکه شما یک شنونده خوب هستید.

ما اغلب افرادی را در اطراف خود می‌بینیم که اگرچه زیبا به نظر نمی‌رسند اما در مهمانی‌ها و مجالس به عنوان افراد جذاب و خوب شناخته می‌شوند. به نحوه صحبت آنها توجه کنید. چه چیزی را متفاوت می‌بینید؟ آنها قطعاً نکات زیر را دنبال می‌کنند. این نکات چیست؟

هرگز شل یا خیلی آهسته صحبت نکنید. اگر آهسته صحبت کنید، دیگران ممکن است حوصله سربر باشد یا دیگران مایل به گوش دادن نباشند. هنگام صحبت کردن، از سرعت مناسب برای بیان خود استفاده کنید و همچنین عجولانه صحبت نکنید.

محکم و با لحن بسیار قوی صحبت کنید.

کلمات را واضح و درست بگویید.

تن صدای خود را قوی کنید و استفاده از کلمات مودبانه را یاد بگیرید. صدای خود را ضبط کنید و بارها و بارها گوش دهید و کاستی‌های خود را کشف کنید. می‌توانید از دوستان خود بخواهید به صدای ضبط شده شما گوش دهند و اشتباهاتتان را به شما بگویند.

قبل از حرف زدن خوب فکر کنید

از به کار بردن کلمات بی ادبانه و توهین آمیز خودداری کنید. اگر می‌خواهید با طرف مقابلتان شوخی کنید، حتماً مطمئن شوید که شوخی‌های شما مناسب است. شوخی باید به گونه ای باشد که هم مکالمات شما رسمی و خشک نباشد و هم احساس صمیمیت را بین شما و افراد دیگر ایجاد کند و به یکدیگر احترام بگذارد و به آنها شوخی‌های توهین آمیز نکنید.

البته زیاد شوخی کردن به هیچ عنوان خوب نیست، زیرا باعث می‌شود دیگران شما را جدی نگیرند. با هر شخصی شوخی نکنید، شاید آنها جنبه شوخی نداشته باشند.

شکل صورت شما نیز توجه مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر چهره ای شاد، خندان و مهربان دارید، دیگران تمایل بیشتری به گوش دادن به شما خواهند داشت و شما تأثیر زیادی روی مخاطبان خود خواهید داشت.

اگر شنونده هستید، با طرف مقابل تماس چشمی برقرار کنید تا او بداند که شما خوب گوش می‌دهید. اگر به طرف مقابل نگاه نکنید، او فکر می‌کند شما اهمیتی به صحبت‌های آن نمی‌دهید.

توجه به چشمان حضار

گاهی به چشم‌ها و کناره‌های صورت نگاه کنید، اما طولانی نگاه نکنید. مدام اینجا و آنجا را نگاه نکنید. تلفن همراه خود را مرتب چک نکنید. با کلیدها، قلم‌ها یا هر چیز دیگری بازی نکنید.

اینها نشانه بی‌احترامی به طرف مقابل است. حرف او را قطع نکنید و وسط صحبت‌هایش پرش نکنید. به او فرصت صحبت دهید. گاهی سر خود را بالا و پایین می‌برید تا نشانه تأیید حرف‌های او باشد. از کلماتی مانند «اوهوم، خب، بعدش چی شد و …» استفاده کنید که نشان دهد حواستان کامل به صحبت‌های شخص مورد نظر است.

اگر تلفن همراه شما هنگام صحبت با مهمانان زنگ خورد، تا جایی که می‌توانید جواب ندهید. در صورت لزوم، ابتدا عذرخواهی کنید و سپس از اتاق خارج شوید و تلفن را پاسخ دهید.

نکته دیگری که هنگام صحبت باید در نظر داشته باشید این است که در مورد چیزی که نمی‌دانید صحبت نکنید تا ارزش صحبت‌های خود را از دست ندهید.

برای اینکه بتوانید در مهمانی‌ها و مجالس صحبت کنید یا در مورد موضوعی اظهار نظر کنید، باید تقریباً علایق جمع را بدانید و سپس اطلاعات کافی در این زمینه‌ها بدست آورید.

به عنوان مثال، اگر توسط دوستان خود دعوت شده‌اید و می‌دانید که آنها علاقه زیادی به فوتبال دارند، سعی کنید کمی دربارهٔ فوتبال و تیم مورد علاقه آنها از قبل مطالعه کنید.

شاید دلیل این که نمی‌توانید در موقعیت‌های مختلف صحبت کنید این است که اصلاً حرفی برای گفتن ندارید. کتاب بخوانید، در اینترنت جستجو کنید، در کانال‌ها و گروه‌های علمی عضو شوید و سایتهای خبری را مرور کنید. سعی کنید اطلاعات عمومی خود را به روز نگه دارید.

آداب غذا خوردن را رعایت کنید

قبل از نشستن، به بزرگسالان تعارف کنید و یک صندلی برای آنها آماده کنید تا بتوانند ابتدا روی میز بنشینند.

قبل از اینکه برنج را برای خود بریزید، ابتدا آن را برای دیگران بریزید و سپس برای خودتان.

از چاقو و چنگال برای برش یا جدا کردن غذا استفاده کنید و با دست جدا نکنید.

هنگام نوشیدن آب، مشروب یا سایر نوشیدنی‌ها، این کار را با صدای بلند انجام ندهید، یعنی هورت نکشید.

هنگام غذا خوردن عجله نکنید. به آرامی و با آرامش غذا را در دهان خود بگذارید و بجوید.

لقمه غذا نباید خیلی بزرگ باشد تا مجبور نباشید دهان خود را بیش از حد باز کنید.

برای برداشتن غذا از ظرف اصلی از قاشق و چنگال استفاده کنید؛ زیرا هیچ‌کس دوست ندارد غذایی که شما با انگشتانتان برداشته اید را بردارد.

اگر انگشتان دست شما کثیف است، از دستمال برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. لیس زدن انگشتان شما یک صحنه بسیار ناخوشایند ایجاد می‌کند.

موقع غذا خوردن با دهان پر صحبت نکنید.

از صداهای ناخوشایند مانند باد گلو و غیره خودداری کنید.

اگر فرزندی همراه خود دارید، مراقب باشید که غذای خود را نریزد یا ظرفی شکسته نشود.

هنگام غذا خوردن بهتر است تلفن همراه خود را روی یز نبرید. اگر زنگ خورد، ببینید چه کسی زنگ زده‌است؟ اگر مهم نیست، جواب ندهید، در غیر این صورت، از اتاق خارج شوید و جواب دهید.

اگر چیزی را می‌خواهید که کمی دور است و نمی‌توانید به آن برسید، از دیگران بخواهید به جای تکیه دادن روی میز و دست دراز کردن، آن را به شما بدهند. به عنوان مثال بگویید: «لطفاً یک کاسه سالاد به من بدهید.»

سرانجام، با کلمات محترمانه ای مانند “متشکرم، غذا بسیار خوب بود، خدا سفره شما را برکت دهد و …” از تلاش میزبان برای تهیه غذا تشکر کنید.

در پهن کردن سفره و ظروف و جمع‌آوری وسایل کمک کنید. این به جذابیت شما می‌افزاید و ادب و شخصیت شما را نشان می‌دهد.

به موقع مهمانی را ترک کنیم

به موقع مهمانی را ترک کنید تا دیروقت نمانید. اگر دیدید سایر مهمان‌ها تصمیم به ترک آنجا گرفته‌اند شما نیز با آنها بروید. بعد از یک مهمانی، میزبان نیاز به استراحت و آرامش دارد.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا