دکوراسیون

جاروبرقی چی بخرم خوبه

جارو برقی خوب چی بخرم؟

تمیز و مرتب نگه داشتن محیط خانه یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های خانه‌دار است. در گذشته از جاروهای دستی برای نظافت دیوارهای دارای تار عنکبوت، غبار روبی و… استفاده می‌گردید، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع جاروهای برقی به بازار آمده است. جاروبرقی به دلیل تسریع و تسهیل در جارو کشی و کیفیت بی نظیر نسبت به انواع دستی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

معمولاً برای تمیز کردن فرش و سرامیک و جمع کردن خرده‌های غذا یا پرز از روی زمین از جاروبرقی استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای جاروبرقی را معرفی کنیم و به بررسی خصوصیات جاروبرقی‌های تولید شده توسط این برندها بپردازیم. اگر شما هم قصد خریدن جاروبرقی دارید ممکن است خواندن این مطلب بتواند انتخاب را برایتان آسان‌تر کند و متوجه بهترین مارک جاروبرقی شوید.

نکات مهم برای خرید جاروبرقی

انواع مختلفی از جاروبرقی‌ها در بازار وجود دارند که دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. برخی از ویژگی‌ها در انتخاب جاروبرقی اهمیت زیادی دارند و باید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال قدرت مکش جاروبرقی ویژگی است که بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد.

  1. توان موتور و توان مکش
  2. وزن دستگاه
  3. صدای دستگاه
  4. کیسه
  5. فیلتر تصفیه کننده هوا
  6. طول سیم

معمولاً روی جاروبرقی دکمه ای وجود دارد که با بالا و پایین کردن آن می‌توانید توان جارو را افزایش دهید. هر چه توان موتور بیشتر باشد قدرت مکش زباله‌ها توسط جاروبرقی بیشتر می‌شود. برای تمیز کردن فرش‌ها معمولاً از توان بالاتر و برای تمیز کردن پارکت و سرامیک از توان پایین‌تر استفاده می‌شود.

ویژگی دیگری که باید به آن توجه کرد صدای جاروبرقی است. بعضی از جاروبرقی‌ های پر توان صدای زیادی هم دارند اما بعضی از مدل‌ها دارای موتور پر توان و صدای اندک هستند. این ویژگی یک جاروبرقی خوب است.

جنس بدنه و لوله‌های جاروبرقی هم اهمیت زیادی دارد. جنس بدنه و لوله‌ها باید به قدری مستحکم باشد که در اثر برخور به زمین، دیوار یا سطوح سخت نشکنند و خط نیفتند. لوله خرطومی باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد تا با پیچاندن و حرکت دادن دسته جاروبرقی ترک نخورد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم وزن جاروبرقی است. با توجه به این که بیشتر خانم‌ها از جاروبرقی استفاده می‌کنند و آن را از یک سمت خانه به سمت دیگر حرکت می‌دهند لازم است که جاروبرقی سبک و در عین حال دارای چرخ‌های بزرگ باشد تا حرکت دادن و حمل آن آسان‌تر گردد.

بهترین برندهای جاروبرقی برای خرید

بهترین برندهای جاروبرقی

هر یک از این جاروبرقی‌ها مزایا و قابلیت‌های خاصی دارند که بهتر است قبل از خریدن آن‌ها ویژگی‌هایشان را بررسی کنید و دستگاهی که متناسب با نیازهای شما است خریداری کنید.

جاروبرقی برند فیلیپس

یکی از برندهای جاروبرقی که جاروهای مقاوم و پرقدرت تولید می‌کند فیلیپس است. جاروبرقی‌ های فیلیپس علاوه بر قابلیت‌های خوبی که دارند دارای ظاهر شیک و زیبا و اندازه کوچک و جمع و جور هستند.

جدیدترین مدل‌های جاروبرقی فیلیپس EC9170 و FC9174 هستند که نه تنها از بقیه جاروبرقی‌ های فیلیپس بلکه از بسیاری از جاروبرقی‌ های برندهای دیگر هم بهتر و باکیفیت تر هستند. وزن سبک این جاروبرقی‌ ها از خصوصیات منحصر به فرد آن‌ها است که حمل شدنشان توسط خانم‌های خانه‌دار را راحت تر می‌کند. این جاروبرقی‌ ها در عین حال که سبک هستند موتورهای پرقدرت با توان ۲۲۰۰ وات دارند.

اندازه کیسه این جاروبرقی‌ ها ۴ لیتری است و این بدان معناست که مدت زمان زیادی طول می‌کشد که کیسه کاملاً پر شود و نیاز به تعویض داشته باشد. در داخل این جاروبرقی‌ ها معمولاً یک کیسه دائمی وجود دارد که می‌توانید هر بار که پر شد آن را خالی کرده و دوباره جا گذاری کنید از طرفی هم می‌توانید خودتان کیسه‌های یک بار مصرف تهیه کنید و بعد از پر شدن کیسه آن را همراه با زباله‌های داخلش بیرون بیاندازید و یک کیسه دیگر را جایگزین کنید.

از دیگر قابلیت‌های جاروبرقی‌ های فیلیپس می‌توان به داشتن فیلتر هپا برای جلوگیری از پخش شدن غبار در هوا، کم صدا بودن و داشتن انواع سَری‌ها برای جارو کردن نقاط مختلف و داشتن فیلتر فوم که میان موتور و کیسه زباله قرار دارد و مانع از ورود غبار به موتور می‌شود تا طول عمر موتور را افزایش دهد، می‌توان اشاره کرد.

در حال حاضر جاروبرقی‌ های فیلیپس نسبت به سایر برندها دارای بالاترین قدرت مکش هستند و جدیدترین مدل آن یعنی فیلیپس FC8651 جزو گران‌ترین جاروبرقی‌ ها است. از نظر مدت زمان گارانتی هم جاروبرقی‌ های الکترولوکس و فیلیپس دارای طولانی‌ترین مدت زمان گارانتی می‌باشند.

جاروبرقی برند سامسونگ

سامسونگ یکی از مطرح‌ترین برندهای جهان است که با تولید محصولات الکترونیکی با کیفیت در طول سال‌ها اعتبار و محبوبیت خود را به دست آورده‌است. جاروبرقی‌ های جدید سامسونگ دارای بدنه پلاستیکی مقاومی هستند که از زیبایی ظاهری نیز برخوردار است.

سر جاروبرقی‌ های جدید سامسونگ مجهز به سیستم Turbine anti-tangle است که از جمع شدن موها و در هم رفتن آن‌ها جلوگیری می‌کند و دیگر مجبور به تمیز کردن موها با دست نخواهید بود. قدرت موتورهای جاروبرقی‌های سامسونگ یکسان نیست و مدل‌های مختلف آن دارای قدرت مکش متفاوتی هستند.

برای مثال توان موتور مدل Queen-18 برابر با ۱۸۰۰ وات، مدل Queen-21 برابر با ۲۱۰۰ وات و مدل Queen-24 برابر با ۲۴۰۰ وات است که مکش بسیار خوبی را ایجاد می‌کند. داشتن فیلتر هپا، فیلتر فوم، فیلتر سایکلون برای جداسازی ذرات ریز و درشت از همدیگر و گارانتی ۱۸ ماهه از دیگر ویژگی‌های جاروبرقی‌ های جدید سامسونگ است.

جاروبرقی برند میدیا

یکی دیگر از بهترین برندهای جاروبرقی برند میدیا است. توان موتور جاروبرقی جدید میدیا ۱۸۰۰ وات است و صدای نسبتاً کمی دارد. بدنه جاروبرقی میدیا از جنس پلاستیک ضد خش و لوله خرطومی آن از جنس کنف بافته شده‌است. داشتن سری‌های مختلف برای جارو کشی مکان‌های مختلف و فیلتر هپا از ویژگی‌های دیگر جاروبرقی‌های میدیا است.

جاروبرقی برند ال جی

محصولات ال جی به داشتن ظاهر زیبا و قابلیت‌های نوآورانه معروف هستند. ال جی جاروبرقی‌ هایی با قدرت ۳۰۰۰ وات تولید می‌کند که سوپر سایلنت هستند یعنی صدایی که تولید می‌کنند بسیار کم است.

این جاروبرقی دارای موتور اینورتر است که میزان مصرف انرژی جاروبرقی را به شدت کاهش می‌دهد. جاروبرقی سوپر سایلنت ال جی دارای صفحه نمایش دیجیتالی است که تنظیمات دستگاه را نشان می‌دهد به علاوه دارای لوله خرطومی تلسکوپی و فیلتر هوا است که از انتشار گرد و غبار جلوگیری می‌کند.

در داخل این جاروبرقی یک کیسه دائمی قرار داده شده‌است که شما می‌توانید پس از پر شدن آن را خالی کرده و دوباره جاگذاری کنید اما اگر نمی‌خواهید از کیسه دائمی استفاده کنید می‌توانید کیسه‌های یک بار مصرف مخصوص این جاروبرقی را تهیه کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

جاروبرقی‌های ال جی دارای ظاهری زیبا و اندازه کوچک هستند که نگهداری از آن‌ها و حمل شدنشان توسط خانم‌های خانه‌دار را آسان‌تر می‌کند. در برخی از مدل‌های این جاروبرقی فیلتر سایکلون وجود دارد که از انتشار غبار در هوا جلوگیری می‌کند و ذرات ریز و درشت را از همدیگر جدا می‌کند. جاروبرقی‌های ال جی دارای ۱۸ ماه گارانتی نیز هستند.

جاروبرقی برند پاناسونیک

در قسمت لیست آخر بهترین برندهای جاروبرقی می‌توان به بهترین برندهای جاروبرقی اشاره کرد. جاروبرقی‌های پاناسونیک سال‌های زیادی است که تولید و عرضه می‌شوند و کاربران آن‌ها کاملاً از این برند رضایت دارند. این جاروبرقی‌ ها دارای بدنه محکم، موتور قدرتمند و کیفیت بالا هستند و همین موجب جلب رضایت مشتریان شده‌است.

جاروبرقی چه مارکی خوبه؟

اگر قصد خریدن یک جاروبرقی را دارید بهتر است که قبل از خرید مدل آن را در داخل اینترنت جستجو کنید و مزایا و معایب آن و نظرات بقیه خریداران را حتما مطالعه کنید تا بتوانید یک جاروبرقی مناسب با نیازها و سلیقه خود انتخاب کنید زیرا جاروبرقی یکی از لوازم برقی بسیار پر کاربرد در خانه است و اگر انتخاب درستی نداشته باشید بعدها دچار مشکل خواهید شد.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا