دکوراسیون

یخچال چی بخریم

یخچال خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی دغدغه های اصلی آقایان و خانم ها در اول زندگی، خرید یک یخچال خوب می باشد، همیشه این سوال در ذهنشان وجود دارد که یخچال چی بخرم؟ بهترین مارک یخچال برای جهیزیه چیه؟ چه یخچالی بخرم خوبه؟ در مورد یخچال و فریزرهای امروزی، امکانات بیشتر از گرفتن یک لیوان آب یخ بدون نیاز به باز کردن درب است.

با استفاده از پانل‌های سفارشی، می‌توانید یک فضای داخلی را ایجاد کنید که دقیقاً با کابینت آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد. و چهار در را فراموش کنید. برخی از مدلهای جدید دارای پنج یا بیشتر هستند.

حتی می‌توانید کشوی یخچال را بیرون آورده و پر از سدیم یخ زده پیدا کنید. راهنمای یخچال ما یخچال ما به شما کمک می‌کند تا نوع مناسب را برای خانواده خود انتخاب کنید، فضای مجازی را به فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده تبدیل می‌کند و به شما کمک می‌کند بی سر و صداترین مدل‌ها را پیدا کنید؛ بنابراین شما و مواد غذایی خود می‌توانید دور شوید.

یخچال‌ها چگونه ارزیابی می‌شوند؟

در آزمایشگاه‌ها، هر یخچال مورد آزمایش به سنسورهای دما متصل است. سپس برای ارزیابی کنترل ترموستات و یکنواختی دما، بیش از یک ماه در یک محفظه کنترل دما نظارت می‌شوند.

مهندسان آزمایش CR بیش از ۵٫۴ میلیون دما را برای هر مدل جمع‌آوری می‌کنند تا نقاط گرم و سرد را شناسایی کرده و تعیین کنند که کدام یخچال طولانی‌ترین غذای شما را در خود جای می‌دهد. نتایج نشان می‌دهد که بسیاری از یخچال‌ها به راحتی عملکرد اصلی خود را انجام نمی‌دهند و این می‌تواند به معنای ضایعات بیشتر مواد غذایی و هزینه‌های بالاتر غذا باشد.

برای آزمایش محفظه یخچال فریزر، مهندسان تجهیزات را با جعبه‌های اسفناج یخ زده پر می‌کنند و سپس نحوه نگهداری بسته‌ها را به صورت یخ زده در نظر می‌گیرند.

علاوه بر این، ظرفیت ذخیره‌سازی قابل استفاده اندازه‌گیری می‌شود، که برای تولیدکنندگان نادر است. سپس مهندسان از این اندازه‌گیری‌ها برای محاسبه بهره‌وری انرژی استفاده می‌کنند. در نهایت، آنها داده‌های نظرسنجی‌های جمع‌آوری شده توسط اعضای CR را برای ارزیابی قابلیت اطمینان و رضایت مالک ارائه شده برای هر مارک یخچال وارد می‌کنند.

نکات مهم هنگام خرید یخچال فریزر

یخچال فریزر یکی از مهمترین و البته لوکس‌ترین لوازم آشپزخانه است که معمولاً برای یک عمر در محیط خانه استفاده می‌شود؛ بنابراین، بهتر است هنگام خرید برای خرید یخچال خوب و با کیفیت، علاوه بر برآوردن نیازهای اعضای خانواده برای جلوگیری از از دست دادن هزینه‌های مصرف، مراقب باشید و همچنین از تماشای آن لذت ببرید.

به همین منظور، به گفته کارشناسان، بهتر است هر نوع مدل و مارک را بر اساس برخی معیارهای رایج مطالعه کنید، به طوری که تمام ویژگی‌های محصول از نظر قابلیت‌ها، ویژگی‌های ساختاری، مصرف برق، عملکرد دستگاه، قیمت و سایر ویژگی‌های عملکردی و ساختاری دقیقاً بررسی کنید.

برای ارائه راهنمای خرید یخچال خوب، در این قسمت از مقاله شما را با معیارها و نکات مهم هنگام خرید یخچال فریزر آشنا می‌کنیم:

بودجه

در ابتدای کار باید توانایی‌های مالی خود را در زمینه خرید یخچال بررسی کنید و برای این منظور بهتر است ابتدا جیب مبارک را محاسبه کنید. سپس ببینید به کدام مارک اعتماد دارید؟ چه سایزی می‌خواهید؟ یخچال و فریزر به چه ویژگی‌ها و گزینه‌هایی نیاز دارد؟ و…

تعیین بودجه و قدرت مالی شما به شما در خرید اقتصادی کمک می‌کند و در نتیجه از خرید خود استفاده می‌کنید. اما به خاطر داشته باشید که قیمت یخچال فریزر بر اساس معیارهای مختلفی است که هنگام مقایسه قیمت‌ها باید به آنها توجه داشته باشید.

مدل و نوع یخچال

با توجه به تنوع نیاز افراد در هنگام استفاده از یخچال و فریزر و همچنین تنوع محصولات موجود در بازار لوازم خانگی، این دستگاه معمولاً در انواع مختلف طراحی و تولید می‌شود تا برای منازل مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و صنعتی مناسب باشد. محیط‌ها بنابراین، قبل از خرید یخچال فریزر، بهتر است انواع مدل‌های آن را بشناسید.

  • یخچال فریزر بالا و پایین

یخچال‌های بالا و پایین از محبوب‌ترین و البته پرفروش‌ترین محصولات در محیط‌های مختلف هستند که با عملکرد دو حالت یخچال و فریزر از آنها استفاده می‌شود. محبوبیت این محصول به دلیل اندازه مناسب آن است؛ بنابراین هر دو بخش، من یخچال و فریزر روی یک دستگاه نصب شده‌اند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند؛ بنابراین، اگر به دنبال یخچال مناسب هستید، یخچال بالا و پایین می‌تواند برای محیط‌های کوچک بسیار مناسب باشد. در زیر می‌توانید یک مدل یخچال بالا و پایین را مشاهده کنید.

  • یخچال دوقلو

یخچال دوقلو که امروزه در مارک‌های مختلف به فروش می‌رسد یکی از جادارترین مدل‌های یخچال و فریزر است که می‌توانید در هر محیطی از آن استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که در این مدل سیستم تبرید در دو محفظه جداگانه ارائه شده‌است و از نظر اندازه فضای زیادی را در محیط اشغال می‌کند. این مدل را می‌توانید در مارک‌های ایرانی و مدلهای مختلف مانند یخچال دوقلو الکترواستیل، یخچال دوقلو هیمالیا، یخچال دوقلو امرسان، یخچال فریزر دوقلو دوو و خریداری کنید. که دارای قیمتهای متفاوتی هستند.

  • یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال‌های ساید به عنوان پیشرفته‌ترین لوازم آشپزخانه معرفی می‌شوند و از نظر کارشناسان این محصولات با آپشن‌های مختلفی که دارند معمولاً بالاترین امتیاز را در رده‌بندی مدل‌های مختلف یخچال فریزر دریافت می‌کنند. که البته طرفداران خاص خود را هم دارد. یخچال ساید با برخورداری از ویژگی‌های مختلف یخچال‌های دوقلو و نصب بهتر در محیط از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌باشد. اما با این حال در خرید یخچال فریزر ساید باید ساید نیز بهتر است مدل‌های مختلف را بررسی کنید و برندهای گوناگون را بشناسید که در این زمینه معمولاً از میان برندهای پرطرفدار یخچال ساید ایرانی، ساید بای ساید دیپوینت و ساید امرسان به عنوان بهترین‌ها معرفی می‌شوند.

  • یخچال تک

یخچال‌های کوچک یا فریزرهای تک، که معمولاً با عملکردهای واحد طراحی می‌شوند، یعنی. همه یخچال‌ها یا همه فریزرها لوازم رایج در محیط‌های اداری، شرکتی، هتل و مسافرخانه هستند یا به عنوان یخچال دوم در خانه استفاده می‌شوند. که معمولاً در اندازه‌ها و اندازه‌های مختلف و مارک‌های مختلف در بازار موجود است. یخچال کوچک معمولاً در مدلهای رومیزی و… موجود می باشد که از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر از سایر مدلهای یخچال فریزر است.

برند یخچال

برخی هنوز بر این باور هستند که خرید لوازم خارجی می‌تواند کیفیت کالاها را تضمین کند. اما در حال حاضر با گسترش محصولات فیک و تقلبی در بازار، خرید کالای اصل قطعاً کار دشواری است و در اغلب موارد ممکن است با پرداخت هزینه‌های سنگین کالاهایی را خریداری کنید که یک ماه هم دوام ندارند. پس در هنگام خرید یخچال فریزر دقت کنید.

شاید کمی عجیب برسد اگر بگوییم خرید یخچال ایرانی ارزان قیمت یک انتخاب مناسب و اقتصادی برای خانواده‌های ایرانی است. اما صبر کنید با بررسی کیفیت برندهایی مثل اسنوا، الکترواستیل، امرسان، ایستکول، ایکس ویژن، برفاب، بست، پارس، پاکشوما، دیپوینت و هیمالیا و قیمت محصولات آن‌ها شما هم کم‌کم به این نتیجه می‌رسید که خرید کالاهای گران‌قیمت خارجی دیگر در بازار پررقابت لوازم خانگی ایرانی امروز کار چندان عاقلانه ای است.

با بررسی رضایت خرید مشتریان، تعرفه‌های قیمتی محصولات مختلف و سایر ویژگی‌های لوازم خانگی با کیفیت می‌توانید بهترین برند یخچال فریزر ایرانی را انتخاب کرده و با بررسی قیمت یخچال ایرانی در بازارهای مختلف یک یخچال فریزر ارزان قیمت با کیفیت خریداری کنید.

امکانات و آپشن‌ها

ویژگی یک یخچال فریزر خوب، امکانات آن است. با توجه به تنوع برندها و مدل‌های مختلف یخچال فریزر در بازار امروزه قابلیت‌ها و امکانات محصولات تغییرات چشمگیری داشته‌اند. به طوری که شاهد تکنولوژی‌های جدیدی در این زمینه هستیم. امکاناتی مثل حالت Eco یا Holiday، کاهش مصرف انرژی، آبسردکن یا محفظه بار، سیستم برفک زدایی خودکار، کنترل هوشمند دما، نورپردازی داخلی LED، کنترل رطوبت و … از جمله آپشن‌های پیشرفته در سیستم‌های جدید هستند که با مطالعه ویژگی‌های محصول می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

ابعاد و اندازه یخچال

یکی از نکاتی که باید حتماً در انتخاب یخچال بدان توجه داشته باشید، توجه به ابعاد و اندازه و ظرفیت دستگاه می‌باشد و برای این کار لازم است ابعاد یخچال را از جنبه‌های مختلف از جمله بررسی ظرفیت، توان مصرفی، جادار بودن و فضایی که در محیط آشپزخانه اشغال می‌کند، بررسی کنید. توجه داشته باشید که بررسی ابعاد یخچال در میزان مصرف انرژی و هزینه‌های مصرفی آن تأثیر زیادی دارد.

سطح انرژی

معمولاً روی بدنه یخچال یا دفترچه راهنمای آن تعریف دقیقی از علائم برچسب انرژی وجود دارد که به شما کمک می‌کند، میزان انرژی مصرفی دستگاه را محاسبه کنید. یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید یخچال فریزر حتماً بدان توجه داشته باشید برچسب انرژی دستگاه است که بهتر است در هنگام خرید لوازم خانگی محصولاتی را خریداری کنید که در سطح انرژی A و بالاتر قرار دارند.

موتور و کمپرسور

دیگر ویژگی یک یخچال فریزر خوب، کمپرسور است. تمامی عملکرد یخچال فریزر به موتور و کمپرسور آن بستگی دارد. با توجه به مدل یخچال معمولاً از دو نوع کمپرسور در طراحی دستگاه استفاده می‌شود که بهتر است با راهنمایی کارشناسان در این زمینه دستگاهی را انتخاب کنید که از نظر عملکرد از یک موتور قوی و یک کمپرسور کم صدا برخوردار باشد.

جنس بدنه و رنگ

جنس بدنه در انواع برندها و مدل‌های یخچال فریزر معمولاً با یکدیگر متفاوت می‌باشند. اما به‌طور کلی در اغلب مدل‌ها جنس بدنه از فولاد ضدزنگ یا استیل انتخاب شده و در رنگ‌های سفید، تیتانیوم، استیل و نقره ای به بازار عرضه می‌شوند. شاید بگویید که تنوع رنگ در برندهای خارجی بیشتر از ایرانی است اما هستند برندهای ایرانی که این تنوع رنگ را به زیبایی با خود همراه دارند.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

‫4 دیدگاه ها

  1. من از خرید یخچال ساید خیلی پشیمونم چون مستاجریم و برای بالا بردن یخچال از پله ها مجبوریم کلی پول بدیم و تو خونه هایی که آشپزخانه‌ کوچیکه جا نمیشه، اگه مستاجر هستید پیشنهاد میکنم یخچال دوقولو بخرید

  2. من از تجربه خودم بهتون میگم، من تازه عروس هستم میخواستم یخجال ساید بای ساید بگیرم ولی بعد از کلی تحقیق فهمیدم که خوب نیست، نظر شخصی من اینه چون اول اینکه جا نداره دوم فریز خیلیی کوچیکه و خودش هم بزرگ و جا گیره برای همین من یخچال دوقلو سامسونگ خرید که هم جا دار هم عالی من که راضی ام

  3. به نظرم دو یخچال قلو برای تازه عروس خیلی بزرگه… مگه چقدر مواد فریزری دارید؟ بنظرم یخچال فریزر بالا پایین بگیرید. من استیلشو دوست دارم هم مدرنه هم محکمه و پلاستیکی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا