دکوراسیون

صندلی اداری از کجا بخریم

صندلی اداری را باید مهم‌ترین بخش از مبلمان اداری در هر دفتر کاری دانست. فرقی نمی‌کند که شما قصد دارید هوم آفیس شخصی خود را تجهیز کنید؛ و یا مبلمان اداری یک شرکت بزرگ با تعداد زیادی کارمند را تهیه نمایید.

به هر حال خرید صندلی اداری نیازمند بیشترین دقت و انتخاب بهترین کیفیت است. این موضوع از آن جهت مهم است؛ که بیشترین ارتباط انسان در محیط کار با صندلی رخ می‌دهد. کارمندان معمولا ساعات متوالی را روی این صندلی‌ها نشسته و به امور کاری رسیدگی می‌کنند. این در حالی است که سایر اجزای مبلمان اداری، مانند میز اداری، میز کنفرانس، کمدها و… چنین ارتباط دائمی و گسترده‌ای با کارکنان ندارند.

همین موضوع باعث می‌شود تا حساسیت‌های ما هنگام خرید صندلی اداری، بیشتر از سایر مبلمان مورد نیاز دفتر کار باشد. بنابراین در کنار اهمیت اطلاع از جزئیات فنی مورد توجه و مهم در مورد صندلی اداری، آشنایی با محل خرید و شیوه خرید این صندلی‌ها نیز مهم بوده و باید به آن توجه شود.

بر همین اساس در این مقاله ابتدا به بررسی بهترین محل‌ها برای خرید صندلی اداری پرداخته‌ایم. در پایان نیز نکاتی را درباره خرید گزینه مناسب مطرح کرده‌ایم.

بهترین محل برای خرید صندلی اداری کجاست؟

در اغلب شهرهای ایران، با کمی جستجو می‌توانید بورس فروشگاه‌های فروش مبلمان اداری را بیابید. به عنوان مثال در تهران این بورس‌ها در نقاطی مانند حسن آباد و دلاوران شکل گرفته است. با این وجود بررسی آدرس این نقاط در شهرهای مختلف احتمالا کمک زیادی به انتخاب نهایی شما نکند. چراکه یافتن این محل‌ها اغلب ساده بوده و موضوع مورد اهمیت بیشتر، به رفتار شما هنگام خرید باز می‌گردد. بنابراین برای یافتن بهترین محل خرید صندلی اداری، انجام آن را در دو حالت خرید از فروشگاه‌های سطح شهر و خرید آنلاین تقسیم کرده‌ایم؛ و درباره هرکدام نکات مهم و ضروری را بررسی نموده‌ایم.

فروشگاه‌های سطح شهر

اغلب بورس‌های مبلمان اداری شباهت‌های زیادی به هم دارند. بنابراین اگر هنگام مراجعه به آنها نکات زیر را در نظر داشته باشید؛ احتمالا خرید موفق‌تری خواهید داشت.

  1. از اولین فروشگاه خرید نکنید: این یک اصل ساده است. شما باید در اولین فروشگاه‌ها قیمت بگیرید و با جزئیات کار آشنا شوید. حتی توصیه می‌کنیم یک قلم و کاغذ همراه داشته باشید و قیمت صندلی‌های مدنظر را یادداشت کنید. این گشت‌وگذار در بازار فرصت خوبی برای آشنایی با بازار و محصولات موجود در آن است.
  2. به دنبال محصولات استاندارد باشید: همان‌طور که احتمالا می‌دانید، ارگونومیک بودن صندلی موضوعی بسیار مهم است. اما تشخیص این ویژگی به سادگی و در زمانی کم ممکن نیست. بنابراین به جای فکر کردن در مورد کیفیت ظاهری ساخت محصول، به برند و نام تجاری آن اعتماد کنید. برندهایی که محصولات آنها استانداردهای لازم را کسب کرده‌اند؛ طبیعتا از کیفیت ارگونومیک بالاتری برخوردار هستند.
  3. صندلی‌ها را در عمل تست کنید: حالا که زحمت حضور در فروشگاه‌های واقعی را متحمل شده‌اید؛ فرصتی عالی برای تست عملی صندلی‌ها دارید. بنابراین با حوصله روی آنها بنشینید؛ و ببینید که چقدر روی صندلی راحت هستید. این شرایط فرصت خوبی برای بررسی تنظیمات مختلف صندلی است.
  4. از فروشگاه‌های مرکزی برندها خرید کنید: برخی برندها فروشگاه مرکزی دارند؛ که با مراجعه به آنها می توانید خرید خود را انجام دهید. البته فروشگاه‌های مرکزی ممکن است در بورس مبلمان اداری نباشند. با این وجود رفتن به آنجا فرصت خوبی برای خرید حضوری از یک برند معتبر را به شکل بی‌واسطه و از خود تولیدکننده فراهم می‌کند.
  5. به حرف‌های فروشنده گوش دهید: اما تصمیم نهایی را خودتان بگیرید. دقت کنید که فروشنده‌ها بر اساس تجربه نکاتی را به شما خواهند گفت که ممکن است راهنمایی خوبی برای انتخاب گزینه بهتر باشد. با این وجود صددرصد به این حرف‌ها اعتماد نکنید؛ چرا که ممکن است مبنای آن موجودی انبار یا حاشیه سود بیشتر برای فروشنده باشد.
  6. در نهایت خرید خود را از فروشگاهی انجام دهید که درباره همه چیز، از قیمت محصول، تا ویژگی‌ها و شرایط حمل و گارانتی با شفافیت و صداقت کامل به شما توضیح داده و با حوصله به سوالات شما پاسخ می‌دهد.

فروشگاه‌های آنلاین

راه دوم برای خرید صندلی اداری، مراجعه به فروشگاه‌های آنلاین است. این فروشگاه‌ها در مقایسه با فروشگاه‌های حضوری مزایایی داشته و البته معایبی نیز دارند. در این بخش می‌خواهیم نکات مهم درباره خرید آنلاین یک صندلی خوب از فروشگاهی مناسب را با هم بررسی کنیم.

  1. نکات بخش قبلی را در نظر بگیرید: البته می‌دانیم که همه آنها را نمی‌شود به شکل آنلاین انجام داد؛ اما موارد قابل انجام را در ذهن داشته باشید.
  2. فروشگاه‌های آنلاین تخصصی گزینه‌های بهتری هستند: در واقع اگر به دنبال یک خرید حرفه‌ای هستید؛ بهتر است به سراغ فروشگاه‌های آنلاین تخصصی بروید؛ و دور فروشگاه‌های همه چیز فروش را خط بکشید. فروشگاه‌های تخصصی می‌توانند مشاوره خوبی برای انتخاب بهترین گزینه به شما بدهند. همچنین آنها معمولا پشتیبانی حرفه‌ای بیشتری داشته و تنوع محصول بالاتری دارند.
  3. از فروشگاهی با هویت مشخص خرید کنید: فریب قیمت‌های پایین‌تر از حد معمول برخی از فروشگاه‌های آنلاین را نخورید. یک فروشگاه آنلاین معتبر فروشگاهی است که دارای شماره تلفن ثابت، تیم پشتیبانی و آدرس مشخص باشد. همچنین این فروشگاه باید مجوزهای لازم را داشته و هویت گردانندگان آن مشخص باشد.
  4. بهترین انتخاب، فروشگاهی با امکان فروش حضوری و آنلاین است: تجربه ثابت کرده که این فروشگاه‌ها بهترین و قابل اعتمادترین گزینه‌ها برای خرید صندلی انداری و سایر مبلمان اداری هستند.

مهم‌ترین پرسش و پاسخ‌ها هنگام خرید صندلی اداری

در نهایت توصیه می‌کنیم فارغ از محل خرید صندلی اداری خود، پرسش و پاسخ‌ های زیر را درباره خرید گزینه مناسب در نظر داشته باشید.

آیا بیشتر روز را بی‌حرکت می‌نشینید؟

بهترین صندلی‌های ارگونومیک دارای حرکت هستند. حرکتی که در طول روز از بدن شما حمایت می‌کند؛ حرکات شما را دنبال می‌کند؛ و از انحنای ستون فقرات و وضعیت شما محافظت می‌نماید.
آیا برای استفاده از صفحه کلید خیلی پایین می‌روید و شانه‌های خود را خم می‌کنید؟ ارتفاع صندلی اداری باید به‌راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم پنوماتیک ساده‌ترین راه برای انجام این کار است.

آیا صندلی اداری به پشت زانوی شما فشار می‌آورد؟

صندلی باید دارای عرض و عمق کافی برای پشتیبانی راحت هر کاربر باشد. عمق آن (از جلو تا پشت صندلی) باید به اندازه‌ای باشد که کاربر بتواند با پشت به پشتی صندلی تکیه داده، در حالی که تقریبا 1 تا 2 اینچ بین پشت زانو و صندلی باقی می‌ماند.

آیا کمر شما به‌درستی حمایت می‌شود؟

ستون فقرات کمری دارای انحنای به سمت داخل است؛ و نشستن برای مدت طولانی بدون حمایت به ساختارهای پایین ستون فقرات فشار وارد می‌کند. یک صندلی ارگونومیک باید دارای تنظیم کمری (ارتفاع و عمق) باشد؛ تا هر کاربر بتواند تناسب مناسبی برای حمایت از این منحنی به سمت داخل کمر داشته باشد.

آیا تکیه‌گاه صندلی قابل تنظیم است؟

تکیه‌گاه باید از نظر ارتفاع و ترجیحا از نظر زاویه قابل تنظیم باشد. در واقع باید بتواند انحنای طبیعی ستون فقرات را با توجه ویژه به حمایت مناسب از ناحیه کمر حفظ کند.

آیا دسته‌های صندلی قابل تنظیم هستند؟

آیا آنها با صفحه میز تداخل دارند؟ دسته‌های صندلی اداری باید قابل تنظیم باشند. آنها باید بازوها و شانه‌های کاربر را در حالت استراحت یا خنثی قرار دهند. همچنین نباید دسته صندلی با لبه میز تداخل داشته باشد.

تارا قهرمانی

تارا قهرمانی هستم، عاشق نویسندگی هستم و پنج ساله که تو حوزه های مختلف تکنولوژی، مد و فشن و... فعالیت میکنم. ممنون میشم نظرتون رو درمورد مقالاتی که نوشتم از قسمت درج دیدگاه بهم بگید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا